رئیس‌جمهوری برزیل: حمله حماس، کشتن میلیون‌ها کودک را توجیه نمی‌کند

رئیس‌جمهوری بزریل در انتقاد از اقدامات اسرائیل در قبال فلسطین تاکید کرد این اقدام علیه اسرائیل، کشتن میلیون‌ها کودک را توجیه نمی‌کند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبرگزاری ائوروپا پرس، لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری برزیل در برنامه هفتگی «گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری» گفت، به دلیل اینکه حماس، حمله علیه اسرائیل انجام داده، تل ... رئیس‌جمهوری برزیل: حمله حماس، کشتن میلیون‌ها کودک را توجیه نمی‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, تحلیل, ترکیه, جهان, چین, حقوق بشر, حقوق کودک, فرانسه, فلسطین, کودکان, مصر

هشدار یونیسف درباره وضعیت فاجعه بار کودکان غزه: شمار کودک کشته‌شده تاکنون به ۵۰۰ و زخمی‌ها به هزار و ۶۰۰ نفر رسید

یونیسف از شهادت ۵۰۰ کودک فلسطینی و زخمی شدن هزار و ۶۰۰ کودک دیگر در نوار غزه ظرف یک هفته اخیر خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «سلیم اویس»، مسئول رسانه‌ای دفتر یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد که شمار کشته‌های کودک در غزه تاکنون به ۵۰۰ نفر رسیده و ... هشدار یونیسف درباره وضعیت فاجعه بار کودکان غزه: شمار کودک کشته‌شده تاکنون به ۵۰۰ و زخمی‌ها به هزار و ۶۰۰ نفر رسید

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق کودک, خاورمیانه, خبر, شمال افریقا, فلسطین, کودکان

یونیسف؛ ۳۳۳ میلیون کودک از فقر شدید رنج می‌برند

یونیسف در گزارشی اعلام کرد که ۳۳۳ میلیون کودک از فقر شدید رنج می‌برند. به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف) امروز -چهارشنبه- در گزارشی اعلام کرد که پاندمی کرونا مبارزه برای پایان دادن به فقر در میان کودکان را کند کرده است و در حال حاضر ۳۳۳ میلیون ... یونیسف؛ ۳۳۳ میلیون کودک از فقر شدید رنج می‌برند

ادامه

بانک جهانی, جهان, حقوق کودک, سازمان ملل, صحرای غربی, فقر, فقرزدایی, کودکان

بیراهه‌های مدرسـه

دانش‌آموزان روستاهای سیستان و بلوچستان برای رسیدن به کلاس درس از بین گاندو ها، رودخانه ها و جاده های خطرناک عبور می کنند. هم‌میهن؛ زانو بغل‌کرده در دل تلی از خاک و جاده‌ای نیمه‌تمام، زیرآفتاب کم‌رمق در انتظار آهن‌پاره‌ای آبی‌، سفید یا قرمز. یکی از هزاران تصویر فقر از روستاهای سیستان و بلوچستان در میان بیابان‌ها ثبت می‌شود، وقتی ... بیراهه‌های مدرسـه

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق کودک, عدالت اجتماعی, فقر, مقاله

انتقاد چین از رفتار طالبان با زنان افغان

چین امروز (چهارشنبه) از طالبان خواست دست از محروم کردن زنان از حق تحصیل و زندگی اجتماعی برداشته و رویکرد قاطع‌تری در مبارزه با تروریسم اتخاذ کند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: جامعه بین‌المللی هنوز نگرانی و انتظارات زیادی نسبت به دولت موقف افغانستان دارد، ... انتقاد چین از رفتار طالبان با زنان افغان

ادامه

افغانستان, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, حقوق کودکان, زنان, گزارش

افشاگری کودکان عراقی از مدارس داعش؛ از ساخت بمب تا بریدن سر

خانواده کودکان عراقی وحشت‌زده‌ای که در مدارس داعشی‌ها شرکت می‌کردند، ‌می‌گویند که بریدن سر زندانیان و ساخت جلیقه انتحاری به کودکان آنها ‌آموزش داده می‌شده و از خواندن و نوشتن در این کلاس‌ها خبری نبوده است.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، بیش از یک میلیون محصل که در مناطق تحت کنترل داعش در عراق زندگی می‌کنند، در دو سال گذشته یا مجبور شدند دور از کلاس‌های درس بمانند و یا گرفتار برنامه آموزشی مختص داعشی‌ها شدند!

 

بسیاری از کسانی که شهرهایشان به تازگی با کمک نیروهای عراقی از دست داعش آزاد شده است، فاش کردند که چگونه معلمان افراطی، مهارت‌های اولیه خواندن و نوشتن را نادیده می‌گرفتند تا کودکان را با ایدئولوژی‌های افراطی شستشوی مغزی دهند.

 

موسسه خیریه “نجات کودکان” فاش کرد که در عوض کودکان مجبور می‌شدند نحوه کار با سلاح، ساخت بمب و بریدن سر زندانیان را یاد بگیرند.

 

همزمان با عملیات‌های نیروهای عراقی برای آزادسازی موصل، ده‌ها هزار تن از مقر داعش گریختند. بسیاری از والدینی که کودکانشان تحت سلطه داعش بودند، اکنون در کمپی در جنوب موصل اسکان دارند.

 

بکشند، بمب انتحاری بسازند و چگونه ‌سر ببرند. فقط پسران اجازه داشتند به مدرسه بروند اما بیشتر والدین سعی می‌کردند به رغم فشار داعشی‌ها از فرزندانشان مراقبت کنند و آنها را به مدرسه نفرستند. ما به بچه‌هایمان می‌گفتیم که نباید این حرف‌ها را باور کنید. این اسلام درست نیست. ما فرزندانمان را هدایت می‌کردیم تا مطمئن شویم که چیزهایی که به آنها آموخته می‌شود، باور نمی‌کنند.

 

کریم چهار فرزند دارد. او می‌گوید کودکانی که سنشان به ۱۲ سال هم نرسیده بود، از طرف داعش برای جنگ جذب می‌شدند.

 

این ساکن موصل گفت:‌ برخی کودکان به من می‌گفتند که داعشی‌ها آنها را برای ۴۰ روز به کمپ می‌بردند و به آنها آموزش می‌دادند که کشتن اعضای ارتش “حلال” است! آنها برای هر برنامه ۵۰ تا ۱۰۰ بچه را می‌بردند. بسیاری از بچه‌ها از داعش اطاعت می‌کردند و بعد در نبردها کشته می‌شدند.

 

کریم می‌گوید که بچه‌های او در ترس دائم به سر می‌بردند و او مجبور شده برای محافظت از کودکانش از دست داعش آنها را به مدرسه نفرستد. او گفت: می‌خواهم بچه‌هایم تحصیل‌کرده شوند و کار پیدا کنند. از همه مهمتر می‌خواهم آنها خواندن و نوشتن بیاموزند.

 

سازمان خیریه “نجات کودکان” اکنون در کمپی که حدود ۱۰۰۰ خانواده در آن زندگی می‌کنند، اقدام به ساخت کلاس‌های موقت کرده است.

 

مدیر این خیریه در عراق گفت: کودکان بی‌گناه نباید هرگز هدف اینگونه آموزش‌ها در مدارس قرار بگیرند. بازگرداندن آنها به فضای امن و مثبت مدرسه حیاتی است و باید روند احیا زودتر آغاز شود و به آنها امید بدهیم.