تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

یک دادگاه پاکستانی حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان و همسرش را به حالت تعلیق درآورد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ یک دادگاه پاکستانی حکم حبس صادر شده در مورد عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان و همسرش در خصوص فروش غیر قانونی هدایای دولتی را به حالت تعلیق درآورد. قاضی عامر ... تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

ادامه

آزادی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, سیاسی

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشته که دموکراسی پاکستان در خطر است و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کرده است. به گزارش شفقنا از نشریه هفتگی نیوزویک؛ پاکستان خود را در مقطعی حساس می‌بیند- و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تحولات سیاسی و آشفتگی اقتصادی عظیمی است که بازتابی از تاریخ پرفراز و نشیب این ... گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

ادامه

اسلام سیاسی, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, ژئوپلیتیک, سیاسی, گزارش

فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

رائو ایندرجیت سینگ، وزیر برنامه‌ریزی هند، در راجیا سبها (شورای ایالت‌ها، یکی از مجلس‌های قانون‌گذاری در هند) در ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری گفت دولت هیچ داده‌ای برای برآورد سطح فقر پس از سال‌های ‍۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ ندارد، بنابراین نمی‌داند چند نفر از چنبرهٔ فقر رهایی یافته‌اند. از طرف دیگر در ۲۷ تیرماه سال جاری برنامه ... فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

ادامه

جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فقر, کودکان, گرسنگی, مقاله, هندوستان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

افشاگری پژوهشگر آمریکایی از تقلب اشرف غنی درانتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان

بر بنیاد این پژوهش در دور دوم انتخابات ۲۰۱۴ تقلب های گسترده صورت گرفته و خیلی از صندوق‌های رأی به نفع رییس جمهور غنی پر شده‌اند.

 

توماس جانسون، یک پژوهشگر امریکایی که این تحقیق را انجام داده است پرده از مهندسی انتخابات سال ۲۰۱۴ بر می‌دارد.

 

جانسون به داده های مهم انتخابات ریاست جمهوری پنج سال پیش دست یافته است، هرچند در انتخابات اول این سال هیچ یک از نامزدان آرای ۵۰ به علاوه یک را به دست نیاورد اما، بر بنیاد این گزارش برنده شدن رییس جمهور غنی در دور دوم انتخابات غیر قانونی گفته شده است.

 

در بخشی از این پژوهش مهندسی انتخابات دور دوم گونه آشکار شده که رییس جمهور غنی در مناطقی که دور اول در آنجا آرای کمتر داشته بود در دور دوم بیشترین آرا را از همان محلات به دست آورده است.

 

شبیه پایتخت که رییس جمهور در دور اول در اینجا ۳۱ درصد آرا را به نفع اش رقم زده بود، در حالیکه در دور دوم این رقم به ۵۲ درصد افزایش یافته است.

 

توماس جانسون می گوید: “دکتر عبدالله عبدالله در دور اول انتخابات برنده بود اما در دور دوم با تفاوت ۳.۷ درصدی آرای کابل را از دست داد. این یک تغییر باور نکردنی در انتخاب رأی دهندگان در ولایتی است که دارای جمعیت بزرگ و از نظر قومی و زبانی مختلط است، شبیه این ما تحقیقات و شواهد زیادی از مهندسی انتخابات داریم.”

 

همچنان در این پژوهش تاکید شده است که کمیسیون های انتخاباتی و برنامه فاجعه بار انتخابات، زمینه را برای تقلب گسترده در دور دوم انتخابات ریاست جمهوی سال ۲۰۱۴ فراهم کرده است. اینجا مقام های پیشین کمیسیون انتخابات بار ملامتی را به شانه جامعه جهانی می‌اندازد.

 

داوود علی نجفی، رییس پیشین دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید: “یگانه کسی که مخالفت کرد سفیر امریکا بود که گفت وقت کافی برای این کار نداریم.”

 

ریاست جمهوری در این مورد نظری ندارد.

 

شماری هم ، سفارش‌های را برای پیش‌گیری از تکرار بحران انتخابات قبل برای سال ۲۰۱۹ پیشنهاد می‌کنند.

 

نعیم ایوب زاده، رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان می گوید: “از انتخابات ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ سطح تقلب، تخلف و تخطی بالا رفته است.”

حالا احزاب سیاسی و شماری از نهاد های ناظر تاکید بر تغییر ترکیب اعضای کمیسیون انتخابات دارند.

 

آوردن اصلاحات در ساختار انتخاباتی افغانستان از درشت ترین بند توافق نامه حکومت وحدت ملی بود اما آنچه که ناظران می گویند: رهبران حکومت به این بند نه تنها توجه نکردند که پشت پا هم زده اند

صدای افغان

امریکا و ناتو در افغانستان شکست خورده‌اند

آلکساندر مانتیتسکی، سفیر روسیه در کابل در مصاحبه‌ای گفت، ماموریت غیر رزمی تحت رهبری ناتو در افغانستان در اجرای یکی از مهمترین اهدافش یعنی ایجاد سازمان‌های امنیتی قادر به پیشبرد جنگ ناکام مانده است.

ادامه

افغانستان, امریکا, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه

کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای وابسته به سیا در افغانستان

دفتر خبرنگاری پژوهشی افغانستان اعلام کرد که نیروهای ویژه وابسته به سازمان سیا در ولایت ننگرهار در ظرف دو ماه بیش از ۲۶۰ غیرنظامی افغان را به قتل رسانده است.   واحد نیروهای ویژه افغان وابسته به سازمان سیای آمریکا مسئولیت بسیای از عملیات‌های شبانه در ولایت‌های شرقی افغانستان را به عهده دارد.

ادامه

افغانستان, امریکا, جنوب آسیا, جهان, خبر

بر خلاف ادعای طالبان؛ آمریکا خروج نیمی از نیروهای خود از افغانستان را رد کرد

به نقل از شبکه تلویزیونی طلوع، سخنگوی نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان به اظهارات امروز طالبان در خصوص توافق پیرامون خارج کردن نیمی از نظامیان آمریکائیِ مستقر در افغانستان تا ماه آوریل سال جاری میلادی واکنش نشان داد.

ادامه

افغانستان, امریکا, جنوب آسیا, جهان, خبر

اگرچه طالبان مذاکرات صلح افغانستان در مسکو را موفقیت‌آمیز دانست ولی با خواست طالبان برای اجرای قانون اساسی اسلامی موافقت نشد

در مذاکرات صلح افغانستان در مسکو رئیس جمهور سابق افغانستان حضور داشت اما نمایندگان دولت فعلی افغانستان غایب بودند زیرا طالبان آنها را دست نشانده آمریکا می‌دانند. با خواست طالبان برای اجرای قانون اساسی اسلامی موافقت نشد.

ادامه

افغانستان, جهان, خبر, روسیه, ضد جنگ