چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

افشاگری مقام آمریکایی درباره توطئه کاخ‌سفید علیه چین و ایران

مدیر سابق بخش اطلاعات وزارت امنیت داخلی آمریکا فاش کرد که مقام‌های ارشد این وزارتخانه وی را تحت فشار گذاشتند تا با دستکاری در اطلاعات، درباره مداخله ایران و چین در انتخابات آمریکا گزارش کند و پس از امتناع تنزل رتبه یافت.

 

به گزارش فارس، «برایان مورفی» رئیس پیشین واحد اطلاعات وزارت امنیت داخلی آمریکا روز گذشته (چهارشنبه)، در شکایتی از اقدامات مقام‌های ارشد این وزارتخانه در وادار کردن وی به دستکاری در گزارش‌های اطلاعاتی در راستای منافع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پرده‌برداری کرد.

 

بنا بر گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، وی در این شکایت که در بخش افشاگری علیه مقام‌ها ثبت شده است، تصریح کرد که «چاد اف ولف» سرپرست موقت وزارت امنیت داخلی آمریکا در بهار سال جاری (ماه می) به وی دستور داده بود که شروع به گزارش کردن درباره فعالیت‌های مداخله‌جویانه ایران و چین در آمریکا کند.

 

مورفی در شکایت خود تصریح کرد که «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، مستقیماً این دستورات را صادر کرده بود.

 

طبق این گزارش، مورفی از اجرای این دستورات امتناع ورزید و تأکید کرد که عمل به این دستورات، ایالات متحده را در معرض خطری قابل توجه قرار می‌دهد و به دنبال آن در ماه ژوئیه، رتبه وی به مدیریت وزارت امنیت داخلی آمریکا تنزل یافت.

 

در این شکایت همچنین آمده است که «کنت کوچینلی» دومین مقام عالیرتبه وزارت امنیت داخلی آمریکا به مورفی دستور داده بود گزارشی درباره گروه‌های برتری طلب سفیدپوست را طوری اصلاح کند که تهدید نژادپرستان سفیدپوست را کم اهمیت جلوه دهد و مطالبی درباره خشونت گروههای «چپگرا» را در گزارش خود بگنجاند که مورفی این درخواست را به دلیل آنکه همچون سانسور تحلیل‌ها و مدیریت ناسالم یک برنامه اطلاعاتی است، رد کرد.

 

«مارک زید» وکیل مورفی در بیانیه‌ای درباره شکایت موکل خود گفت: «آقای مورفی در ارائه گزارش اتهامات سوء رفتار مدیران وزارت امنیت داخلی به ویژه در زمینه تحریف سیاسی تحلیل‌های اطلاعاتی و اقدامات تلافی‌جویانه، قوانین مناسب و قانونی افشاگری را رعایت کرده است».

 

دموکرات‌های کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از مورفی خواسته‌اند تا ۲۱ سپتامبر (۳۱ شهریور ماه) در خصوص این اظهارات خود در این کمیته شهادت دهد.

 

مورفی در شکایت خود، دستوران مدیران وزارت امنیت داخلی آمریکا را سوء استفاده از قدرت و غیرقانونی اعلام کرده اما «سارا متیوس» یکی از سخنگویان کاخ سفید تمامی اتهامات را رد کرده است.

 

در شکایت مورفی آمده است که مقام‌های ارشد وزارت امنیت داخلی آمریکا مدتی بعد از امتناع وی، گزارشی را منتشر کردند که در آن چین و ایران را به تلاش برای مداخله در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کردند.

 

سازمانهای اطلاعاتی آمریکا ماه پیش با ارائه گزارشی مدعی شدند که روسیه ترجیح می‌دهد که ترامپ مجدداً در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود و این در حالی است که چین و ایران تمایل به شکست ترامپ در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا دارند.

 

سازمانهای اطلاعاتی آمریکا در گزارش خود مدعی شده بودند که روسیه «از طیفی از اقدامات استفاده می‌کند تا در وهله اول «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا را بدنام و لکه‌دار کند».

 

این گزارش همچنین مدعی شده بود که ایران نیز احتمالاً بر اشاعه اطلاعات غلط در رسانه‌های اجتماعی متمرکز شود زیرا «به دنبال تضعیف نهادهای دموکراتیک آمریکا، رئیس‌جمهور ترامپ و تجزیه این کشور است».

 

در ادامه این گزارش با مطرح کردن اتهاماتی علیه پکن آمده بود که چین نیز که ترامپ را فردی «دمدمی» می‌داند، اخیراً در لفاظی‌های عمومی خود به طور فزاینده‌ای (علیه دولت ترامپ) به صورت انتقادی» عمل کرده است.

 

کاخ سفید در حالی ادعای اعمال فشار به وزارت امنیت داخلی آمریکا برای دستکاری در گزارش‌های اطلاعاتی درباره مداخله چین و ایران در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا را رد کرده است که جمعه هفته گذشته، اوبراین مدعی شد که چین و ا یران در میان کشورهایی هستند که بزرگترین برنامه را برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا (۱۳ آبان ماه) دارند.

آمریکا ویزای بیش از ۱۰۰۰ تبعه چینی را لغو کرد

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده ویزاهایی که برای بیش از ۱۰۰۰ تبعه چینی بود، طبق اعلامیه ۲۹ مه ریاست جمهوری برای تعلیق ورود دانشجویان و محققان از چین که به گفته آنها تهدید امنیتی محسوب می شدند، لغو کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

آتش‌سوزی در کالیفرنیا، پهنه‌ای به وسعت ۱۰ برابر شهر نیویورک + فیلم

آتش سوزی در کالیفرنیا در سال جاری رکورد بی‌سابقه‌ای برجای گذارد بطوریکه تاکنون حدود ۸۰۹هزار هکتار از اراضی این ایالت در آتش سوخته؛ پهنه‌ای که به اندازه ۱۰ برابر شهر نیویورک گزارش شده است.

ادامه

امریکا, جهان, حوادث, خبر, محیط زیست, ویدیو

نهاد آمریکایی؛ ۳۰ درصد نظامیان بازگشته از افغانستان اختلال روانی دارند

شورای ملی بهداشت رفتاری آمریکا اعلام کرد که ۳۰ درصد از نظامیان اعزام شده این کشور به افغانستان و عراق، دچار اختلالات روانی شده‌اند.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق