رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

افشاگری مادورو از تلاش ناو جنگی آمریکا برای تجاوز به سواحل ونزوئلا

رئیس‌جمهوری ونزوئلا از تلاش یک کشتی جنگی آمریکایی برای نفوذ و تجاوز به حریم آب‌های منطقه‌ای ونزوئلا خبر داد و گفت: همچنین مزدوران تحت حمایت و آموزش دیده از سوی کلمبیا با عزیمت به خاک این کشور قصد انجام حملات تروریستی علیه دولت و ارتش را داشتند.

 

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، نیکلاس مادورو روز سه‌شنبه(۱۵ بهمن‌ماه) در مراسمی ضمن این افشاگری‌ها، این طرح‌های توطئه علیه کاراکاس را محکوم کرد.

 

به گزارش ایرنا؛ او در ادامه تصریح کرد: مطمئنم بزودی آنها را دستگیر کرده و مجازات می‌کنیم چون ما در ونزوئلا خواهان صلح و استقلالیم نه تروریسم.

 

مادورو از نیروهای مسلح ملی کشورش خواست تا از حاکمیت ملی دفاع کند و همچنین از اقدامات راستگرایان افراطی در ونزوئلا علیه ثبات کشور و سیستم دموکراتیک به شدت انتقاد کرد.

 

رئیس دولت ونزوئلا همچنین اضافه کرد: در حالی راستگراها به میهن‌فروشی ادامه دهند که ما عاشق سرزمینمان هستیم. به اقدامات‌مان علیه راست‌گراها ادامه می‌دهیم و یک روز را در این زمینه از دست نخواهیم داد. زمان پیشروی در این مسیر فرا رسیده است.

 

او گفت: شرایط کنونی کشور با ۲۸ سال گذشته تفاوت زیادی دارد؛ ما استقلال، صلح و عزت بدست آورده‌ایم و با آنها به سوی افق‌های روشنِ «ونزوئلای آینده» پیش می‌رویم. آسیب‌های جنگ اقتصادی را جبران می‌کنیم و سبب حیرت جهان خواهیم شد.

 

مادورو در ادامه از عزم خود برای اعمال تغییرات ضروری در کشور با به کارگیری سیاست‌هایی با هدف کسب رضایت مردم خبر داد و برای این منظور حمایت ملت را خواستار شد.

 

او با اذعان به اینکه مشکلات اقتصادی بسیاری وجود دارد، افزود: ما با توجه ویژه به بخش سلامت، آموزش، کار و درآمد در حال مبارزه با آنها هستیم اما ریشه برخی از مشکلات در خود ماست که باید با آینده‌نگری آنها را حل کنیم.

 

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.

 

شرایط نامساعد اقتصادی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور سخت کرده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال ۲۰۱۹ شده است.

 

مشکلات شدید اقتصادی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است. پیامد بحران اقتصادی در این کشور، کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت بوده است.

روسیه: نقشه واشنگتن برای آمریکای لاتین شکست خورده است

یک مقام وزارت خارجه روسیه گفت: محاسبات مقامات واشنگنتن در برخورد با کشورهای منطقه آمریکای لاتین درست از آب در نیامده و نقشه‌های آنها برای تشدید تحریم‌های اقتصادی و اجرای رعدآسای انقلاب‌های رنگین در ونزوئلا، کوبا، نیکاراگوئه عملی نشد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, کوبا, نیکاراگوئه, ونزوئلا

حزب کمونیست شیلی به منظور پایان‌دادن به بزرگ‌ترین بحران سیاسی کشور در سه دهه اخیر خواستار انتخابات زودهنگام شد

همزمان با تداوم تنش‌های سیاسی در شیلی، رئیس حزب کمونیست این کشور پیشنهاد داد مقامات به توافقی دموکراتیک در مورد برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و پارلمانی در این کشور دست یابند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکای لاتین, جهان, خبر, شیلی

همبستگی مردم ونزوئلا با مردم ایران و انتقاد از تهدیدهای جنگ‌طلبانه آمریکا

نمایندگان جنبش‌های اجتماعی و سیاسی ونزوئلا و هیات‌های سیاسی جهان که پیشتر در همایش جهانی مبارزه با امپریالیسم شرکت کرده بودند، روز شنبه پنجم بهمن‌ماه در میدان ونزوئلانا گردهم آمدند و با اعلام همبستگی با مردم ایران برای حفظ صلح، به تهدیدهای جنگ‌طلبانه آمریکا اعتراض کردند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, ونزوئلا