ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

افزایش «نگران کننده» موارد تازه ابتلا به کرونا در آلمان

موسسه روبرت کخ که مسئولیت کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها را در آلمان بر عهده دارد روز سه‌شنبه نسبت به افزایش موارد تازه ابتلا به بیماری کووید۱۹ در این کشور ابراز نگرانی کرد.

 

به گزارش یورونیوز؛ افزایش نگران‌کننده موارد ابتلا به ویروس کرونا در آلمان مقامات این کشور را بر آن داشته تا ضمن توصیه به اقدامات پیشگیرانه از شهروندان آلمانی بخواهد از سفر به مناطق پر ریسک پرهیز کنند.

 

لوتهار وایلر، رئیس موسسه روبرت کخ روز سه شنبه در جریان یک کنفرانس خبری نسبت به آنچه وی «آخرین تحولات مربوط به شیوع بیماری کووید۱۹» در کشورش خواند به شدت ابراز نگرانی کرد.

 

وی ضمن اشاره به تدابیر اتخاذ شده در کشورش که پیش‌تر با موفقیت‌هایی در امر کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کووید۱۹ همراه بوده نسبت به سهل انگاری در پی‌گیری روند گذشته هشدار داد و گفت: «جای خوشحالی دارد که آلمان تنها با ۹ هزار و ۱۲۲ مورد مرگ ناشی از کرونا به نسبت بسیاری از همسایگان اروپایی موفق عمل کرده اما اینکه به تازگی تدابیر پیشگیرانه مورد غفلت واقع شده است جای نگرانی زیادی دارد.»

 

رئیس موسسه روبرت کخ در ادامه تاکید کرد: «ما در امر تثبیت وضعیت شیوع ویروس کرونا و پایدار نگاه داشتن شمار موارد تازه ابتلا به بیماری کووید برای چند هفته موفق عمل کردیم اما به تازگی طی روزهای گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا بوده‌ایم.»

 

متوسط شمار موارد تازه ابتلای روزانه به بیماری کووید۱۹ در آلمان که اواسط ماه جاری میلادی زیر ۳۵۰ نفر گزارش شده بود از یک هفته پیش تاکنون به بالای ۵۵۷ نفر افزایش پیدا کرده است.

 

رعایت توصیه‌های بهداشتی، ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی

 

به گفته لوتهار وایلر رعایت مقررات و توصیه‌های بهداشتی و توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی بهترین راه برای جلوگیری از افزایش مجدد شیوع کرونا و کنترل بیماری کووید۱۹ است.

 

رئیس موسسه روبرت کخ معتقد است که جشن‌های خانگی یکی از کانون‌های جدی شیوع بیماری است و جوانانی که در این نوع جشن‌ها شرکت می‌کنند در صورت ناقل بودن می‌توانند والدین و نزدیکان خود را به ویروس آلوده کنند.

 

به توصیه این مسئول بخش بهداشت و سلامت در آلمان به صورت داشتن ماسک در فضای بسته و حتی در محیط‌های باز در حالی که امکان برقراری فاصله‌گذاری اجتماعی میسر نیست، یکی از مهم‌ترین کارها برای پیشگیری از گسترش ویروس است.

 

پرهیز از سفرهای غیر ضروری و مسافرت به اسپانیا

 

لوتهار وایلر از شهروندان آلمانی خواسته است تا برای جلوگیری از موج دوم همه‌گیری بیماری کووید از سفر‌های غیرضروری و نیز مسافرت خارجی به کشورهایی نظیر اسپانیا که ویروس کرونا در آنجا باردیگر شیوع پیدا کرده، پرهیز کنند.

 

دولت آلمان هم روز سه شنبه از شهروندان این کشور خواست به چند منطقه از اسپانیا نظیر آراگون، کاتالونیا و ناوار که شمار موارد ابتلا به بیماری کووید به تازگی در آنجا افزایش پیدا کرده، سفر نکنند.

 

مسافرانی که از کشورهای پرخطر وارد آلمان می‌شوند در فرودگاه تست کرونا می‌دهند

 

مقامات آلمانی قصد دارند ایستگاه‌های تشخیص ابتلا به ویروس کرونا در فرودگاه‌های این کشور ایجاد کنند تا افرادی که از کشورهای پرخطر وارد می‌شوند ابتدا مورد آزمایش قرار گیرند.

 

این آزمایش به صورت رایگان انجام می‌شود و همچنین به افراد اجازه داده می‌شود تا طی سه روز آتی به صورت رایگان در جای دیگری خارج از فرودگاه مورد آزمایش تشخیص کرونا قرار گیرند.

 

تصمیم وزیران بهداشت ۱۶ ایالت آلمان بعد از آن گرفته شد که نگرانی‌ها در خصوص احتمال انتقال ویروس از سوی مسافرانی که به کشورهای پرخطر کرونایی سفر کرده‌اند افزایش یافته است. بسیاری از محققان اعلام کرده‌اند که بعد از پایان سفرهای تابستانی ممکن است موج تازه‌ای از ابتلا به ویروس کرونا شکل گیرد.

 

تا کنون بیش از ۲۰۵ هزار نفر در سراسر آلمان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از این تعداد، ۹ هزار و ۱۹۲ نفر نیز به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. پژوهشگران از وقوع موج دوم ویروس کرونا در سراسر جهان ابراز نگرانی کرده‌اند. آلمان از جمله کشورهایی به شمار می‌رود که توانست عملکردی نسبتا موفقیت آمیز در قبال موج نخست ابتلا به این بیماری داشته باشد.

 

تمهدیدات جدید در آلمان با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر و به راه افتادن موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در دستور کار مقام‌های دولتی آلمان قرار گرفته است. تا کنون نزدیک به ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس آلوده شده‌اند و از میان جان بیش از ۶۳۹ هزار نفر گرفته شده است.

بالا گرفتن درخواست‌ها درآلمان برای اقدامات متقابل علیه سیاست‌های تحریمی آمریکا

بعد از تهدیدهای مستقیم سناتورهای آمریکایی علیه یک بندر آلمانی که در تکمیل پروژه گازی نورد استریم ۲ مشارکت دارد درخواست‌ها از طرف مقامات آلمانی برای در پیش گرفتن اقدامات متقابل بالا گرفته است.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جهان, خبر, غرب اروپا

فرانسه و آلمان در اعتراض به آمریکا از مذاکرات اصلاح سازمان بهداشت جهانی خارج شدند

فرانسه و آلمان در اعتراض به تلاش‌های آمریکا برای هدایت مذاکرات بر سر اصلاح سازمان جهانی بهداشت از این گفت ‌وگوها کنار کشیدند.

ادامه

المان, امریکا, ایتالیا, جهان, خبر, سازمان بهداشت جهانی, فرانسه

آلمانی‌ها از خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان استقبال می‌کنند

براساس یک نظرسنجی جدید، اکثر آلمانی‌ها نگران برنامه‌های آمریکا برای خارج ساختن ۱۲ هزار نیرویی که در حال حاضر در آلمان مستقر هستند، نیستند.   به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یاهو نیوز، دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نسبت به این برنامه ابراز نگرانی و ناراحتی کرده است؛ اقدامی که به گفته دونالد ترامپ، ... آلمانی‌ها از خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان استقبال می‌کنند

ادامه

افغانستان, المان, امریکا, حضور نظامی, خبر, غرب اروپا

بزرگترین فراکسیون پارلمان اروپا؛ خواستار تشکیل نیروی عملیاتی مستقل اتحادیه اروپا شد

رئیس بزرگترین فراکسیون پارلمان اروپا در واکنش به تصمیم “دونالد ترامپ” برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی از خاک آلمان خواستار تشکیل نیروهای عملیاتی اروپایی به فرماندهی این اتحادیه شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, بلژیک, جهان, خبر, غرب اروپا, ناتو