بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

افزایش موضع‌گیری‌های اروپایی درباره توقف فروش سلاح به عربستان

درخواست‌ها در اتحادیه اروپا برای اتخاذ یک موضع یکپارچه در رابطه با توقف صادرات سلاح به عربستان به علت قتل روزنامه نگار منتقد سعودی افزایش یافته است.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، به دنبال قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، حالا درخواست‌ها در محافل مختلف اروپایی برای توقف فروش تسلیحات به ریاض افزایش یافته است.

 

در همین راستا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جریان کنفرانس مشترک خبری با آندری بابیس،‌ نخست وزیر جمهوری چک در “پراگ” بار دیگر وعده داد صادرات سلاح از کشورش به عربستان را تا زمان توضیحات واضح ریاض در مورد قتل جمال خاشقجی متوقف می‌کند.

 

به گزارش شبکه الجزیره، صدراعظم آلمان افزود: لازم است پیشینه این رویداد “هولناک” مشخص شود. چنانچه در مورد این مساله روشنگری انجام نشود، ما هیچ محموله تسلیحاتی را به عربستان صادر نخواهیم کرد.

 

مرکل در ادامه گفت که در تماس تلفنی خود با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان وی را در جریان این موضوع قرار داده است.

 

این مقام آلمان در ادامه تاکید کرد: ما این موضع را در اتحادیه اروپا بررسی خواهیم کرد تا مشخص کنیم که گام بعدی چه خواهد بود.

 

مرکل پیش از این نیز دستور توقف فروش سلاح به عربستان را صادر کرده بود.

 

در همین راستا، اورلیکا دیمر، سخنگوی دولت آلمان نیز تاکید کرد که اقدامات یکپارچه اروپا علیه عربستان گسترش می‌یابد.

 

وی افزود: همه این اوضاع را زیر نظر دارند و منتظر میزان آمادگی عربستان برای دادن توضیحات شفاف درباره این اتفاق هستند.

 

از سوی دیگر، کارین کنیسل، وزیر خارجه اتریش اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید فروش سلاح به عربستان را به دلیل قتل روزنامه‌نگار مخالف سعودی متوقف کند.

 

وی اظهار داشت: جنگ در یمن و بحران مرتبط میان قطر و عربستان و متحدان سعودی باید با واکنشی سریع از سوی اتحادیه اروپا پاسخ داده شود. اگر ما به عنوان اتحادیه اروپا ارسال سلاح به عربستان را متوقف کنیم، می‌توانیم به خاتمه جنگ‌ها و این درگیری‌ها کمک کنیم.

 

در همین راستا، مارک روته، نخست وزیر هلند نیز جمعه در سخنانی نسبت به قتل جمال خاشقجی ابراز نگرانی کرد.

 

وی در یک کنفرانس خبری مشترک با جاستین ترودو، همتای کانادای خود در اتاوا گفت که مقامات سعودی در توضیحات‌شان درباره مرگ خاشقجی شفاف نبوده و هلند تمامی فعالیت‌های دولتی مشترک خود را با عربستان لغو کرده است.

 

این درحالی است که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه که کشورش در کنار انگلیس از تامین‌کنندگان اصلی سلاح برای عربستان به شمار می‌روند، با درخواست چند کشور اروپایی از جمله آلمان برای توقف فروش سلاح به ریاض مخالفت کرده است.

 

ماکرون در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آندری کیسکا، همتای اسلواکیایی خود در “براتیسلاوا” اظهار کرد که هیچ ارتباطی میان قتل خاشقجی و فروش سلاح به عربستان وجود ندارد این دعوت‌ها مربوط به آنچه در یمن رخ می‌دهد است نه قتل جمال خاشقجی.

نخست‌ وزیر انگلیس علیرغم موضع‌گیری های گسترده جهانی به قتل منتقد ریاض در کنسولگری این کشور در استانبول اعلام کرد: فروش تسلیحات به عربستان با مجوزهای کنونی ادامه خواهد داشت.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، ترزا می نخست‌ وزیر انگلیس امروز چهارشنبه و در واکنش به قتل منتقد عربستان در کنسولگری این کشور در استانبول ادعا کرد: لندن ویزای مظنونان سعودی قتل خاشقچی را باطل می‌ کند.

 

نخست‌ وزیر انگلیس در این باره در پارلمان این کشور گفت: لندن این حادثه را محکوم کرده و عربستان سعودی باید در این باره توضیحات بیشتری بدهد.

 

ترزا می ادامه داد: فروش تسلیحات به عربستان با مجوزهای کنونی ادامه خواهد داشت.

بیانیه‌ پارلمان اروپا: قتل خاشقجی بدون اطلاع بن‌سلمان غیرممکن است

پارلمان اروپا خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی شد که در کنسولگری عربستان در ریاض به قتل رسیده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی

رسانه انگلیسی: قتل مخالفان ریاض توسط جوخه ببر بن سلمان صورت گرفت

تارنمای میدل ایست آی از وجود جوخه ببر به عنوان تیم تروری خبر داد که تحت اداره ولیعهد عربستان و به منظور هدف قرار دادن منتقدان سعودی ها در داخل و خارج فعالیت می کند.

ادامه

ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی

لوپوئن: بن‌سلمان با سوءاستفاده از آلزایمر پدرش قدرت را به‌دست گرفته است

یک منبع نزدیک به خاندان آل سعود که به فرانسه گریخته، فاش کرد، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با سوء‌استفاده از بیماری آلزایمر سلمان بن عبد العزیز، پادشاه این کشور و نیز تحت حبس خانگی قرار دادن مادر خود، قدرت را به دست گرفت.

ادامه

جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, فرانسه

برای اطلاع از توضیح اردوغان درباره خاشقجی، رئیس سیا پیش از سخنرانی به‌ترکیه رفت

رئیس سیا در میانه نگرانی‌های بین المللی درباره توضیح عربستان درخصوص مرگ روزنامه نگار مخالف سعودی به ترکیه رفته تا با مقام‌های این کشور در این باره دیدار کند.

ادامه

امریکا, ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی