اکنون بیش از هر زمانی دیگر، پایدار باد همبستگی با فلسطین!

به‌قلم رفیق “جرمی کرونین”، سیاستمدار و رهبر سرشناس حزب کمونیست آفریقای جنوبی یافته‌های دیوان بین‌المللی دادگستری مبتنی بر اینکه یورش هولناک اسرائیل به مردم غزه مورد نسل‌کشی‌ای پذیرفته شده است رویدادی برجسته‌ به‌شمار می‌رود. این حکم، تلاش اسرائیل را برای جلوگیری از آنچه اکنون به رسیدگی قضایی‌ای بنیادی در مورد ارتکاب جنایت علیه بشریت از ... اکنون بیش از هر زمانی دیگر، پایدار باد همبستگی با فلسطین!

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, جنایات جنگی, جنوب آفریقا, جهان, خاورمیانه, دیدگاه, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, فلسطین, کانادا

سازمان ملل: محدودیت‌های اسرائیل برای ارسال کمک به غزه جنایت جنگی است

«ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در پی هشدارهای سازمان ملل درباره وضعیت مردم نوار غزه اعلام کرد که محدودیت‌ها و مانع تراشی رژیم اسرائیل برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه «جنایت جنگی» است. به گزارش ایرنا، «ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت ... سازمان ملل: محدودیت‌های اسرائیل برای ارسال کمک به غزه جنایت جنگی است

ادامه

اسراییل, جنایات جنگی, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گرسنگی

گاردین: نیروهای ویژه انگلیس به هیچکس پاسخگو نیستند

روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به تحقیقات انگلیس درباره جنایات نیروی ویژه این کشور در افغانستان، از نبود نظارت بر عملکرد نیروهای ویژه و خودسری آن‌ها انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، تحقیقات دادگاه‌های انگلیس درباره کشتار ۸۰ افغان توسط سرویس هوایی ویژه انگلیس (اس.ای.اس) در افغانستان در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در جریان است. ... گاردین: نیروهای ویژه انگلیس به هیچکس پاسخگو نیستند

ادامه

آسیای مرکزی, افغانستان, جنایات جنگی, جهان, روسیه, سوریه, شرق اروپا, غرب اروپا, گزارش

شیلی، اسرائیل را از بزرگ‌ترین نمایشگاه هوافضای آمریکای لاتین حذف کرد

شیلی، شرکت‌های اسرائیل را از فهرست شرکت‌کنندگان بزرگ‌ترین نمایشگاه هوافضای آمریکای لاتین حذف کرد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع شیلی چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی تصمیم دولت شیلی، نمایشگاه بین‌المللی هوا و فضا (FIDAE) که از نهم تا ۱۴ آوریل (۲۱ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳) برگزار می‌شود، پذیرای ... شیلی، اسرائیل را از بزرگ‌ترین نمایشگاه هوافضای آمریکای لاتین حذف کرد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, خاورمیانه, خبر, شیلی, فلسطین, مکزیک

خودسوزی نظامی آمریکایی مقابل سفارت اسراییل در اعتراض به جنگ غزه

نظامی سابق آمریکایی مقابل سفارت اسراییل در واشنگتن در اعتراض به جنگ غزه دست به خودسوزی زد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک افسر سابق نیروی هوایی آمریکا در اعتراض به جنگ علیه غزه و همدستی آمریکا با اسرائیل در جنایت و نسل‌کشی علیه فلسطینیان، مقابل سفارت این رژیم ... خودسوزی نظامی آمریکایی مقابل سفارت اسراییل در اعتراض به جنگ غزه

ادامه

آمریکا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فرانسه, فلسطین, گرسنگی, نسل کشی

افزایش جنایات نیروهای وابسته به سازمان سیا در افغانستان

در پی افزایش جنایات نیروهای وابسته به سازمان سیا در افغانستان مردم این کشور همزمان با خروج نظامیان آمریکایی خواستار منحل شدن این واحدها شدند.

 

به گزارش تسنیم به نقل از «فارین پالیسی»، شبه‌نظامیان افغان وابسته به سازمان سیا در ماه گذشته ۱۴ غیرنظامی را در حملات شبانه به ولایت «خوست» به قتل رساندند.

 

براساس مصاحبه‌ها با ساکنین منطقه، در یکی از این موارد نیروهای وابسته به سازمان سیا موسوم به «نیروی محافظت از خوست» با یورش به خانه «محمد شوکت» ۴۰ ساله او را از خانه به خیابان کشیدند و پس از آن بدون هیچ دلیلی بضرب گلوله او را به قتل رساندند.

 

ساکنین می‌گویند که دستکم یک زن در میان کشته شدگان است اما از بیم آسیب رسیدن به خود توسط این نیروها از ارائه جزئیات بیشتر در این باره خودداری کردند.

 

اخبار مربوط به این قتل‌ها ماه گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

 

نیروی محافظت از خوست که کنترل بیشتر مناطق این ولایت را به عهده دارد در نخستین روزهای حمله آمریکا به افغانستان توسط سازمان سیا در سال ۲۰۰۱ میلادی ایجاد شد و پس از گذشت ۱۹ سال سازمان سیا همچنان مسئولیت آموزش، تجهیز و فرماندهی این نیروها را دارد.

 

گروه‌های حقوق بشری بارها خواستار اقدام علیه این نیروها به دلیل انجام جنایات علیه غیرنظامیان از جمله شکنجه و کشتار شده‌اند.

 

درحالیکه نیروهای آمریکایی در حال خروج از افغانستان است بسیاری از ساکنان خوست بیم دارند که این گروه و سایر گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت سازمان سیا حملاتشان را برای منافع خود در سراسر کشور افزایش دهند.

 

این نیروها بطور مستقل از ارتش افغانستان و اغلب در هماهنگی با نیروهای آمریکایی عملیات می‌کنند و در حالیکه اکثر نیروهای افغان از تجهیزات کمی برخوردار هستند، اعضای این گروه به سلاح های مدرن مجهز می‌باشند. آن‌ها علاوه بر حملات و انجام عملیات گشت‌زنی، اهداف حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را نیز تعیین می‌کنند.

 

«پاتریشیا گاسمن» پژوهشگر ارشد دیدبان حقوق بشر می‌گوید که دولت افغانستان یک سال پیش وعده داده بود که درباره کشتار توسط این نیروها تحقیق خواهد کرد اما تاکنون هیچ اقدامی در این باره نکرده است.

 

گاسمن افزود: برای نزدیک به دو دهه، نیروی محافظت از خوست مسئول اعدام‌های صحرایی و دیگر جنایات از جمله زندانی کردن خبرنگاران بوده است؛ این نیروها هرگز مسئول اقداماتشان نبوده‌اند، نه توسط مقامات افغان و نه آمریکا.

 

یک گروه حامی حقوق بشر مستقر در نیویورک سال گذشته یک گزارش ۶۰ صفحه‌ای با جزئیات را از ۱۴ مورد از جنایات این نیروها در ۹ ولایت افغانستان مستندسازی کرده است. گزارش تصریح می‌کند که این نیروهای وابسته به سازمان سیا توجهی به جان غیرنظامیان نشان و یا قوانین بین‌المللی نشان نداده‌اند و در سراسر این کشور فعال هستند.

اعتراف انگلیس به جنایات جنگی خود در عراق

یک روزنامه انگلیسی از پرداخت ۲۵ میلیون دلار از طرف وزارت دفاع انگلیس برای حل و فصل دعاوی اثبات نشده مربوط به «جنایات جنگی» نظامیانش در عراق خبر داد که برخی آن را اذعان ضمنی به ارتکاب این جنایات قلمداد می‌کنند.

ادامه

انگلستان, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, غرب اروپا

رای الیوم؛ “اسرائیل و آمریکا پشت انفجار بیروت هستند”

عبد الباری عطوان در تحلیلی در واکنش به انفجار بندر بیروت شبهاتی را در باره این انفجار مطرح کرده از جمله اینکه چه کسی کشتی حامل نیترات آمونیوم را به بندر بیروت در چند سال قبل فرستاد و چه کسی در مسیر درخواست‌ها برای انتقال این کشتی سنگ‌اندازی کرد و آیا اسرائیل و آمریکا و ... رای الیوم؛ “اسرائیل و آمریکا پشت انفجار بیروت هستند”

ادامه

اسراییل, امریکا, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, لبنان, مقاله

جنایت‌های جنگی آمریکا در سوریه، ویتنام، عراق، لیبی، افغانستان، کوبا و..

آمریکا سردمدار جنایت‌های جنگی است و این را در جریان جنگ ویتنام، عراق، لیبی، افغانستان، کوبا و کشورهای متعدد شاهد بودیم تا جایی که جنایت‌های این کشور در زندان ابوغریب در عراق و گوانتانامو در کوبا فراموش شدنی نیست.

ادامه

اسراییل, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, عراق, فلسطین, کوبا, لیبی, مقاله, ویتنام