سقوط یک جنگنده آمریکایی دیگر در کره‌جنوبی

ارتش آمریکا تایید کرد که یک جنگنده اف-۱۶ آمریکایی در آب‌های نزدیک کره‌جنوبی سقوط کرده است. این سومین باری است که یک هواپیمای جنگی آمریکا در کمتر از یک سال گذشته در این منطقه سقوط می‌کند. به گزارش ایسنا، به گزارش یونهاپ، خلبان این جنگنده آمریکایی بامداد امروز چهارشنبه مجبور شد هواپیمایش را رها کرده ... سقوط یک جنگنده آمریکایی دیگر در کره‌جنوبی

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, شبه جزیره کره, شرق آسیا

آمریکا: ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند

کارلوس دل تورو وزیر نیروی دریایی آمریکا گفت: نیروی دریایی چین نسبت به رقیب آمریکایی خود از مزایای قابل توجهی برخوردار است و ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند. به گزارش ایرنا، سی ان ان چهارشنبه شب گفت، رئیس نیروی دریایی ایالات متحده تصریح کرد که نیروی دریایی چین دارای ... آمریکا: ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, چین, شرق آسیا, غرب

بالاخره کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد/ امضای «چک سفید» برای اوکراین خبری نخواهد بود

بالاخره بعد از ۱۵ دور رای‌گیری در پنج روز، در ساعات ابتدایی امروز (شنبه) کوین مک‌کارتی جمهوری‌خواه به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا رسید، اما ۱۴ رای‌گیری ناموفق و امتیازات زیادی که به مخالفان داده، نشان از راه دشوار او در ادامه این مسیر دارد. به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه نیویورک‌تایمز، کوین مک‌کارتی، ... بالاخره کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد/ امضای «چک سفید» برای اوکراین خبری نخواهد بود

ادامه

آمریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

افزایش بودجه کمک نظامی به اوکراین، اعلان جنگ علیه منافع ملی ایالات متحده است

روزنامه «امریکن کانسروتیو» تایید افزایش بودجه کمک به اوکراین را اعلام جنگ علیه منافع ملی آمریکا خواند. به گزارش ایلنا، روزنامه «امریکن کانسروتیو» تایید افزایش بودجه کمک به اوکراین را اعلام جنگ علیه منافع ملی آمریکا خواند.  «بردلی دیوین»، نویسنده‌ آمریکایی، طی مقاله‌ای در این روزنامه عنوان کرد که اقدامات اخیر کنگره آمریکا نشان از ... افزایش بودجه کمک نظامی به اوکراین، اعلان جنگ علیه منافع ملی ایالات متحده است

ادامه

آمریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه

جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند

جمهوریخواهان توانسته اند سرانجام پیروزی خود در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا را تثبیت کنند و به طور رسمی حزب پیروز انتخابات شوند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، براساس تازه‌ترین نتایج شمارش آرای انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، حزب جمهوری خواه پس از چهار سال توانست رهبری دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا را ... جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

افزایش بی‌سابقه جنایت در آمریکا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا گزارش داد: آمریکا بالاترین نرخ قتل و آدمکشی را در تاریخ نوین این کشور به ثبت رسانده است.

 

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان نوشت آمار مرکز سلامت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها که روز چهارشنبه منتشر شده نشان می‌دهد که نرخ قتل در ایالات متحده آمریکا بین سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی ۳۰ درصد افزایش داشته است.

 

این بالاترین افزایش نرخ قتل در آمریکا است که در تاریخ نوین این کشور ثبت شده است و از طریق داده های سلامت عمومی که تاکنون تنها از طریق امار جنایی تایید شده بود، چنین افزایشی را نشان می‌دهد.

 

در گذشته بیشترین افزایش نرخ قتل در آمریکا ۲۰ درصد بود که بین سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ میلادی و به دلیل حملات ۱۱ سپتامبر به ثبت رسیده بود.

 

این گزارش نشان می‌دهد که قتل در شهرهای بزرگ آمریکا همچنان روندی افزایشی داشته است.

 

آمار جدید نشان می‌دهد که نرخ قتل در آمریکا از ۶ مورد از بین هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۹ به ۷.۸ در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. محققان این مرکز می گویند نرخ قتل ۷.۸ درصدی بالاترین رقمی است که در آمریکا از سال ۱۹۹۵ تاکنون ثبت شده است ولی همچنان پایین تر از نرخ قتل در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی است که شامل ۱۰ مورد قتل از بین هر ۱۰۰ نفر از جمعیت این کشور بود.

 

هر چند که گزارش اولیه داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا آمار کلی قتل‌ها از سال ۲۰۲۰ را نشان نمی‌دهد اما گزارش جرائم پلیس فدرال آمریکا ۲۱ هزار و ۵۷۰ فقره قتل را در سال ۲۰۲۰ میلادی به ثبت رسانده که در مقایسه با ۱۶ هزار و ۴۲۵ فقره قتل رخ داده در سال ۲۰۱۹ افزایش نشان می‌دهد.

 

محققان این مرکز قصد دارند تحقیقات بیشتری را درباره آمار جدید قتل و چگونگی انجام آنها انجام دهند. محققان تنها به این نکته اشاره کرده‌اند که قتل‌های مربوط به استفاده از سلاح سال گذشته افزایش یافته است و از ۱۱.۹ مرگ ناشی از شلیک گلوله از بین هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۹ به ۱۳.۶ در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۰ رسیده که افزایشی ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

 

با وجود همه گیری کرونا و دستورات ماندن در خانه در سال ۲۰۲۰ میزان قتل و آدمکشی در سراسر آمریکا افزایش یافته است.

 

ماه گذشته پلیس فدرال آمریکا گزارش سالانه جنایی خود در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد که نشان می‌داد تعداد آدمکشی‌ها در این کشور از سال ۲۰۱۹ تاکنون ۳۰ درصد افزایش یافته است که بیشترین تعداد قتل فقط در یک سال بود که از زمان رهگیری چنین جنایت‌هایی از سوی این سازمان از دهه ۱۹۶۰ به این سو به ثبت می‌رسید.

 

افزایش نرخ قتل در آمریکا تهدیدی نگران کننده برای سلامت عمومی این کشور است. به گفته دکتر جورج بنجامین مدیر اجرایی انجمن سلامت عمومی آمریکا، افزایش قتل و آدمکشی در این کشور به موازات افزایش خشونت، تنفر، تنش، اختلافات سیاسی و خشم عمومی در سراسر کشور بروز کرده است.

 

کارشناسان جرم شناسی در آمریکا به سی ان ان گفته‌اند که افزایش قتل به دلیل عوامل متعددی بوده است. همه گیری باعث بسته شدن مدارس و فعالیت‌های تجاری و بیکاری شد. این بدان معنا بود که کودکان و بزرگسالانی که بیکار شده بودند در خانه گرفتار شدند که این امر به افزایش قابل توجه فشارهای روحی و روانی و تنش‌ها به ویژه در خانواده‌های کم در امد منجر شد.

 

همه گیری همچنین شیوه انجام وظایف ماموران پلیس را تغییر داد که این شامل بیماری و دورکاری می‌شد که در نتیجه این امر باعث کاهش حضور نیروهای پلیس در خیابان‌های مناطقی شد که بیش از همه به پیشگیری از بروز جرم و جنایت نیاز دارند.

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره آمریکا، از جمله روسای کمیسون‌های نیروهای مسلح، امور خارجه و اطلاعات، روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که زندان گوانتانامو در کوبا را “فورا” ببندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا