عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

افزایش بهای سهام توتال پس از انعقاد قرارداد گازی با ایران

قرارداد نفتی میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین و پتروپارس به امضا رسید. این قرارداد با ارزش ۵ میلیارد دلار بزرگ‌ترین قرارداد انرژی ایران پس از توافق اتمی با ۵ قدرت جهانی است.

 

 

قرارداد نهایی توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی روز دوشنبه ۱۲ تیر (۳ ژوئیه) میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی) و پتروپارس به امضا رسید. این قرارداد هفت ماه پس از موافقت‌نامه اولیه فاز ۱۱ پارس جنوبی در ۱۸ آبان ۱۳۹۵ بسته شد.

 
قرارداد توسعه بخش فراساحل فاز ۱۱ پارس جنوبی عصر دوشنبه به امضای علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، پاتریک پویانه مدیرعامل توتال، لو مدیرعامل شرکت ملی نفت چین و عزت الله اکبری مدیرعامل شرکت پتروپارس رسید. سفیر فرانسه در تهران نیز در امضای قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی حضور داشت.

 
توتال ۵۰،۱ درصد در این قرارداد سهم دارد. شرکت سی‌ان‌پی‌سی چین با ۳۰ درصد و پتروپارس ایران با ۱۹،۹ درصد دیگر سهامداران کنسرسیوم توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی هستند. به گزارش خبرگزاری آلمان پس از امضای این قرارداد نرخ سهام شرکت توتال ۱،۸ درصد افزایش یافت.

 

فیگارو با اشاره به جزئیات این قرارداد بین المللی یادآوری می کند که غول نفتی توتال سومین شرکت فرانسوی پس از «رنو» و «پژو سیتروئن» و نخستین شرکت نفتی غرب است که به ایران بازمی گردد.
این رسانه پرشمارگان فرانسه با بیان اینکه ایران چهارمین ذخایر نفت و پس از روسیه، دومین ذخایر گازی جهان را داراست، می افزاید: توتال امیدوار است که این قرارداد فرصت های دیگری در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی در ایران بگشاید.
فیگارو روز گذشته نیز به نقل از سخنگوی گروه نفتی توتال نوشت: احساس غرور و افتخار داریم که به عنوان نخستین شرکت بین المللی به دنبال نتیجه گیری از توافق هسته ای بین المللی ۲۰۱۵، یک قرارداد نفتی با ایران امضا می کنیم.
این مقام مسئول روز گذشته در گفت وگوی اختصاصی با روزنامه فرانسوی فیگارو، اظهار کرد: قرارداد یاد شده ۲۰ ساله و برای توسعه بزرگترین میدان گازی جهان است.

 

 

***فرانس۲۴ به نقل از تحلیلگر حوزه نفت و گاز: شگفت زده نمی شوم اگر اِنی، شل و گازپروم به ایران بازگردند
تارنمای شبکه خبری فرانس ۲۴ نیز که در سه گزارش به موضوع قرارداد گازی توتال و ایران پرداخت، در گزارشی با عنوان «توتال در ایران: یک تعهد بلند مدت برای یک قرارداد تاریخی گاز»، نوشت: گروه فرانسوی توتال نخستین غول نفتی است که برای استخراج گاز به ایران بازگشت؛ «نخستینی که اتفاقی و بدون برنامه نبود.»

این گزارش با اشاره به جزئیات این قرارداد ۴.۸ میلیارد دلاری، می افزاید: توتال دوباره پا در حوزه گازی ایران در خلیج فارس گذاشت و قرارداد استخراج گاز از بزرگترین ذخایر گاز طبیعی جهان را امضا کرد.
فرانس ۲۴ اضافه می کند: دو سال پس از توافق هسته ای که درهای کاهش برخی تحریم های بین المللی علیه ایران را گشود، اینک توتال فرانسه به نخستین غول نفتی غرب که به ایران بازمی گردد، تبدیل شده است.
فرانس ۲۴ همچنین با بیان تاریخچه کشف میدان گازی پارس جنوبی در سال ۱۹۷۰، یادآوری می کند که این میدان گازی ۹هزار و ۷۰۰ متر مربع وسعت دارد و مورد توجه تمام شرکت های بزرگ نفتی است.
در ادامه این گزارش، «کریس هیندل» تحلیلگر ارشد حوزه نفت و گاز انگلیس در گفت وگو با فرانس ۲۴ اظهار می کند: به عنوان نخستین بازگشت، شرایط بسیار رضایت بخش بود.
این تحلیلگر با اشاره به مدت ۲۰ ساله قرارداد توتال با ایران، می افزاید: توافق های پیشین با ایران بسیار کوتاه و حتی بیش از حد کوتاه تر از آن بود که شرکت های خارجی واقعا بهره ببرند.

 

 

***لیبراسیون: توتال پس از رنو و پژو- سیتروئین وارد بازار ایران شد
تارنمای روزنامه لیبراسیون نیز در گزارشی در زمینه قرارداد گازی توتال و ایران، نوشت: پس از «رنو» و «پژو ستروئن»، توتال نیز به ایران بازگشت و روز دوشنبه در تهران یک قرارداد دو میلیارد دلاری (در مرحله نخست) برای استخراج گاز از میدان نفتی مهم پارس جنوبی امضا کرد.
لیبراسیون با بیان اینکه این قرارداد در فضای پیچیده ژئوپولتیک و با وجود انتقادهای آمریکا از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ امضا شده است، حضور یک شرکت چینی در کنسرسیوم این قرارداد را مزیتی برای ایران جهت اطمینان بخشیدن به تهران و همچنین توتال برای پایداری قرارداد تعبیر می کند.

 

 

***رادیو فرانسه: سیگنال قوی تهران به سرمایه گذاران اروپایی
رادیو فرانسه نیز با انتشار دو گزارش در زمینه قرارداد توتال با ایران، علاوه بر مرور پیشینه همکاری های نفتی ایران و توتال، به مزیت ها و اطلاعات توافق جدید اشاره و اضافه می کند: با حمایت طرف فرانسوی، تهران یک سیگنال قوی به سرمایه گذاران اروپایی فرستاده است.
این رسانه فرانسوی در گزارش دیگری در همین ارتباط با اشاره به اینکه توتال نخستین شرکت غربی در حوزه نفت است که به ایران بازمی گردد، آورده است: این قرارداد با وجود موضع خصمانه واشنگتن و رای اخیر مجلس سنا به تحریم های جدید علیه ایران، صورت گرفته است.

تحلیل‌های اقتصادی مبنی بر رکود اقتصادی چین درست از آب در نیامد

ذخیره ارزی چین یک بار دیگر به بالاتر از سه هزار میلیارد دلار رسید و بهبود صادرات، باعث شده است تا این کشور نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار مازاد تجاری در برابر آمریکا داشته باشد.   در ماه گذشته میلادی، هم صادرات و هم واردات چین رشد قابل توجهی داشت و آمارها نشان می دهد ... تحلیل‌های اقتصادی مبنی بر رکود اقتصادی چین درست از آب در نیامد

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, خبر

قراردادهای ۵۰ میلیارد دلاری بین شرکت آرامکو عربستان و شرکت‌های آمریکایی

مدیر اجرایی شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) از امضای قراردادهایی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار میان این شرکت و شرکت های آمریکایی در جریان سفر دونالد ترامپ به ریاض خبر داد.   به گزارش امروز (شنبه) شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ‘امین ناصر’ در کنفرانسی که با حضور مسئولان دهها شرکت آمریکایی و عربستانی همزمان ... قراردادهای ۵۰ میلیارد دلاری بین شرکت آرامکو عربستان و شرکت‌های آمریکایی

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, خبر, عربستان سعودی

فروش ده‌ها میلیارد دلار سلاح به‌عربستان برنامه ترامپ درسفر به‌ریاض

خبرگزاری رویترز از تلاش آمریکا برای فروش میلیاردی سلاح‌هایی نظیر جنگنده “اف ۱۵” و سامانه‌های فرماندهی و کنترل نبردها به عربستان گزارش داده است. این تلاش‌ها در آستانه سفر دونالد ترامپ به عربستان صورت می‌گیرد.   این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه می‌نویسد، برنامه‌های شرکت لاکهید مارتین که شامل سامانه دفاع موشکی تاد می‌شود ... فروش ده‌ها میلیارد دلار سلاح به‌عربستان برنامه ترامپ درسفر به‌ریاض

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, خبر, عربستان سعودی

عربستان قیمت نفت را پائین آورد!

همه تلاش ها برای بالا بردن قیمت طلای سیاه با موانع جدید و هرچه جدیدتری روبرو می شود. اینبار خبرهای بد از عربستان سعودی دریافت شد.   شرکت ملی نفت Saudi Aramco برای سومین ماه پیاپی نفت را با تخفیف های هرچه بیشتر می فروشد.   به گزارش اسپوتنیک، نفت دارای مارک مشهور Arab Light در ... عربستان قیمت نفت را پائین آورد!

ادامه

اقتصادی, جهان, خبر, عربستان سعودی