چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

افزایش ارتباط میان اسلام آباد و پکن مورد اعتراض شدید کاخ سفید واقع شده است

به نقل از روزنامه پاکستان، «وانگ ئی» وزیر خارجه چین که به اسلام آباد سفر کرده است امروز با «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود دیدار و گفتگو کرد.

 

وزیر خارجه چین در این دیدار ضمن حمایت از برنامه های توسعه ای برای مستحکم کردن اقتصاد پاکستان، خواهان همکاری های بیش از پیش دو کشور شد.

 

قریشی نیز در این دیدار، پیشبرد کریدور اقتصادی چین- پاکستان را از اولویت های دولت جدید اسلام آباد عنوان کرد.

 

وزیر خارجه چین همچنین «عمران خان» نخست وزیر پاکستان را برای سفر به این کشور دعوت کرد و از وی خواست تا به عنوان مهمان افتخاری در نمایشگاه بین المللی چین شرکت کند.

 

لازم به ذکر است که این نخستین سفر یک مقام رسمی چینی پس از استقرار دولت جدید پاکستان است و برای هر دو کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

این درحالی است که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز ۳ روز پیش به پاکستان سفر کرده بود ولی به نظر می رسد سفر وی موفقیت چندانی در بر نداشت.

 

افزایش ارتباط میان اسلام آباد و پکن مورد اعتراض شدید کاخ سفید واقع شده است و دولت ترامپ با اعمال فشار و قطع کمک‌های مالی تلاش می‌کند تا مانع گسترش روابط پاکستان و چین شود.

 

این در حالی است که دولت پکن با آغاز کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان بیش از ۴۷ میلیارد دلار سرمایه به پاکستان منتقل کرده است.

مهر

سخنان حسن روحانی در مجلس، به‌هیچ‌وجه غیرمنتظره نبودند

سایت فرارو، ۶ شهریورماه، نوشت: “جلسهٔ طرح سؤال از حسن روحانی رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی و پاسخ‌های او به سؤالات نمایندگان با موجی از واکنش‌های منفی از سوی مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی روبه‌رو شده است.

ادامه

اقتصادی, ایران, سیاسی

تحلیلگران ترکیه‌: زمان آن رسیده که ترکیه به یاری اسد بشتابد

تحلیلگران ترکیه‌ای معتقدند که ترکیه باید با اسد صلح کند و این امر به دست هر دو کشور امکان‌پذیر است. به گفته آن‌ها، از سرگیری روابط ترکیه با سوریه باعث می‌شود که ترکیه بر بحران اقتصادی فعلی غلبه کند و امنیت منطقه‌های مرزی سوریه و ترکیه تضمین شود.

ادامه

اقتصادی, ایران, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

حذف دلار از مبادلات تجاری سه‌جانبه روسیه، ترکیه و ایران

در جلسه‌ای که دیروز با حضور روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه، وزیر نفت و رئیس کل بانک مرکزی صورت گرفته، مقرر شد تا روابط بانکی تسهیل و دلار از مبادلات تجاری سه‌جانبه حذف شود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, ترکیه, جهان, خبر, روسیه

بروکسل: تحریم‌های جدید علیه مسکو باید توسط اعضای اتحادیه اروپا تایید شود

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کمیسیون اروپایی روزپنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هرگونه تحریم‌های جدید علیه روسیه باید توسط اعضای اتحادیه اروپا تایید شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اقتصادی, انگلستان, ایتالیا, تحریم, جهان, خبر