اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در ۱۳ استان ایران

معاون وزیر بهداشت ایران اعلام کرد که در ۱۳ استان این کشور محدودیت‌های جدیدی در ارتباط با پاندمی کرونا اعمال می‌شود. این محدودیت‌ها شامل مراکز مختلف از موزه‌ها و گردشگاه‌ها تا مراکز آموزشی و ورزشی است.

 

ظاهرا آنطور که رئیس جمهوری ایران و برخی دیگر از مقامات این کشور اعلام کرده‌اند، پاندمی کرونا در ایران چندان کنترل نشده است. ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبر اعلام کرده که در ۱۳ استان ایران محدودیت‌های کرونایی بر اساس یک جدول زمانی بازخواهند گشت.

 

او نام این ۱۳ استان را بدین ترتیب اعلام کرده است: سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، فارس، خراسان رضوی، تهران، البرز و کرمان.

 

معاون وزارت بهداشت همچنین توضیح داده که مراکزی که مشمول این محدودیت‌ها می‌شوند، در دو گروه سه و چهار دسته‌بندی شده‌اند. گروه سه شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کاهش زمان فعالیت مترو و حمل‌ونقل درون شهری، مساجد و مصلی‌ها و برگزاری آزمون‌های حضوری است.

 

گروه چهار نیز شامل این فعالیت‌هاست: برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌‌ها، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، انجام دورکاری شاغلین گروه حساس، کافه، قهوه‌خانه، چایخانه و مراکز عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی سالنی.

 

در حالی که معاون وزارت بهداشت از تعطیلی موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها در ۱۳ استان ایران خبر داده، مدیرکل امور موزه‌ها از این تصمیم اظهار بی‌اطلاعی کرده و به خبرگزاری ایلنا گفته است: «تعطیلی یا عدم تعطیلی موزه‌ها تابع تصمیم ستاد ملی کروناست و تاکنون چنین تصمیمی گرفته نشده. اما اگر چنین تصمیمی گرفته شود ما آن را اجرایی خواهیم کرد.»

 

افزایش موارد بستری در تهران

 

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه ۱۱ تیر آمار روزانه مبتلایان به کرونا را اعلام کرد. به گفته سیما سادات لاری، در ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۵۴۹ بیمار جدید در ایران شناسایی شده‌اند و بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر رسیده است.

 

بر اساس این آمار همچنین در شبانه‌روز گذشته ۱۴۱ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ جانشان را از دست داده‌اند و تعداد کل فوت‌شدگان به ۱۰ هزار و ۹۵۸ تن رسید.

 

لاری همچنین گفته که تعداد موارد بستری در تهران افزایش قابل توجهی داشته است. به گفته او همچنین استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های اصفهان، همدان، زنجان، کرمان، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

بر اساس این آمار هم‌اکنون سه هزار و ۸۱ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید بیماری قرار دارند.

 

روسیه از آزمایش موفق سه نمونه اولیه واکسن کرونا خبر داد

خبرهای امیدبخش درخصوص دستیابی به واکسن کرونا و داروهای موثر برای آن در روسیه ادامه دارد و به تازگی عنوان شده که آزمایش سه نمونه اولیه واکسن کرونا موفقیت آمیز بوده است.

ادامه

اجتماعی, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

درخواست از دولت برای تجدیدنظر دربازگشایی‌ها/ کادر درمان خسته وفرسوده در کنار حقوق‌هایی سه تا چهار ماه پرداخت نشده

عضو کمیته کشوری کرونا با اشاره به افزایش موارد ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا، گفت: تجدیدنظر در بازگشایی‌های انجام شده توسط دولت در مقابله با کرونا بسیار کارساز خواهد بود.

ادامه

اجتماعی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, کارگری

آتش‌سوزی در درمانگاه سینا اطهر در خیابان شریعتی/ ۱۵ زن و ۴ مرد جان باختند

اورژانس دقایقی پس از انفجار در تهران اعلام کرد:در ساعت ۲۰:۵۶ حریق در درمانگاه سینا اطهراعلام شده که براساس گزارش‌های اولیه حاکی از انفجار کپسول اکسیژن است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حوادث, خبر, کارگری

زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

معاون کل وزارت بهداشت ضمن اشاره به افزایش موارد بروز و فوتی کووید-۱۹ در کشور، گفت: اینکه برخی محدودیت‌ها بازگردد اجتناب ناپذیر است و همانطور که ستاد ملی کرونا با ماهیت شهرستانی تصویب کرده است، اکنون شش استان به علاوه استان تهران درخواست‌هایی در این زمینه داشتند و حتی برخی موارد با این اختیار در استان‌هایی ... زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر