غارت منابع و شکست امنیتی از دلایل اخراج فرانسه از آفریقا

“فرانسه شاهد کاهش روزافزون نفوذ خود در قاره آفریقا است اما دلایل آن چیست؟” به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه‌ خبری المیادین، فرانسه در سال‌های اخیر شاهد کاهش نفوذ چشمگیری در قاره آفریقا بوده و بیشتر مناطقی را که برای سال‌های طولانی اشغال کرده بود از دست داده است. اخیراً ستاد ارتش فرانسه از ... غارت منابع و شکست امنیتی از دلایل اخراج فرانسه از آفریقا

ادامه

آمریکا, استعمار, افریقا, افریقای مرکزی, اقتصادی, جهان, چاد, دخالت نظامی, غرب آفریقا, فرانسه, مالی, نیجر

کوچک‌شدن دریای خزر تامین آب آسیا را در معرض خطر قرار می‌دهد/ صحبت از کاهش ۹ متری است

تحقیقات جدید محققان آلمانی و هلندی حاکی است که میزان آب و سطح دریای خزر به علت گرمایش زمین و افزایش تبخیر آب با شتاب بیشتری کاهش خواهد یافت و این مساله به معنی بحران آب برای حداقل پنج کشور آسیایی است.

ادامه

اذربایجان, اسیا, افریقا, المان, انگلستان, ایران, ترکمنستان, جهان, روسیه, قزاقستان, هلند

ابراز نگرانی فرمانده آمریکایی از حضور چین در اقیانوس اطلس

«استفن تاون‌سِند»فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا درخصوص احداث پایگاه نیروی دریایی در سواحل اقیانوس اطلس توسط چین ابراز نگرانی کرد.

ادامه

افریقا, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جنگ سرد, جهان, جیبوتی, خبر, روسیه, شرق آسیا

اعلام وضعیت اضطراری در بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در آفریقا

ارتش آمریکا در تنها پایگاه دائمی خود در آفریقا اعلام وضعیت اضطراری سلامت کرد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، ارتش آمریکا در حالی تصمیم به این اقدام گرفت که شمار مبتلایان به کرونا در جیبوتی که میزان این نیروها است، به نزدیک هزار تن رسیده است.

 

در بیانیه ارتش آمده است که اعلام وضعیت اضطراری به منزله اجرای اقدام‌های پیشگیرانه است و این امر تمامی پرسنل در اردوگاه لمونیر و پایگاه هوایی شابلی را در بر میگیرد.

 

بیش از چهار هزار سرباز آمریکایی در این کشور شاخ آفریقا حضور دارند.

 

فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سه آمریکایی شامل یک نیروی نظامی و دو کارمند وزارت دفاع این کشور در حمله الشباب به پایگاهی در کنیا کشته شدند.

 

لیبی، نیجریه، نیجر، سومالی، جیبوتی، کنیا، کامرون، چاد، مالی و بورکینافاسو از جمله کشورهایی هستند که پایگاه‌های پهپادی آمریکا را در خود جای داده‌اند.

کرونا و رشد دوبرابری گرسنگی در جهان

تعداد افرادی که در جهان گرسنه‌تر می‌شوند فقط در چند ماه از شیوع کووید-۱۹ ممکن است دوبرابر شود؛ نگرانی‌ای که مقام‌های شرکت‌های اصلی تولیدکننده مواد غذایی در جهان را وادار کرده از رهبران جهان بخواهند برای تسهیل حمل‌ونقل محصولات غذایی و تجاری چاره‌ای بیندیشند.

ادامه

افریقا, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, فرانسه, فقر, هلند

صندوق بین‌المللی پول: اقتصاد جهان عمیق‌ترین رکود در ۸۰ سال گذشته را تجربه می‌کند

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که اقتصاد جهان در سال جاری میلادی عمیق‌ترین رکود در ۸۰ سال گذشته را تجربه می‌کند و در این میان اقتصادهای نوظهور، کشورهای کم درآمد آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا در معرض خطر بالاتری قرار دارند.

ادامه

افریقا, اقتصادی, امریکای لاتین, ایران, جهان, صندوق بین‌المللی پول

کمک‌های خارجی به ایتالیا؛ ورود ۵۲ پزشک کوبایی به لومباردی

ایتالیا بیشترین آمار مرگ ناشی از کرونا را در جهان دارد. کشورهای دیگر به یاری ایتالیایی شتافته‌اند، از جمله پزشکانی از کوبا، چین و روسیه وارد این کشور شده‌اند. آلمان با ارسال تجهیزات پزشکی از ایتالیا پشتیبانی می‌کند.

ادامه

المان, امریکا, ایتالیا, جهان, چین, خبر, روسیه, کوبا

نشست سران اتحادیه آفریقا دراتیوپی؛ تاکید برمخالفت با «معامله قرن» ترامپ

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در سی و سومین نشست سران این اتحادیه در پایتخت اتیوپی گفت: معامله قرن تنش را افزایش می‌دهد و اتحادیه آفریقا هزگز معامله قرن را نخواهد پذیرفت.

ادامه

اتحادیه آفریقا, اتیوپی, اسراییل, افریقا, افریقای جنوبی, امریکا, تروریسم, جهان, خبر, فلسطین, لیبی, مصر