الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اعلام جنگ قبایل سوریه علیه اشغالگری آمریکا

اهالی قبایل عربی در الجزیره سوریه علیه نیروهای قسد و آمریکا متحد شدند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، در میان افزایش درخواست عشایر و قبایل عربی سوریه برای اتحاد در مقابله با تلاش‌ها برای ایجاد دودستگی میان ملت متحد سوریه و نیز بیرون راندن شبه نظامیان قسد و نیروهای اشغالگر آمریکا و ترکیه، تعدادی از مناطق مختلف در منطقه الجزیره سوریه علیه اقدامات نیروهای قسد تحت حمایت نیروهای آمریکایی صحنه تظاهرات است. اقداماتی که با طرح های واشنگتن برای غارت منابع سوریه و تجزیه آن همسو است.

 

محاصره، آدم ربایی و حملات نیروهای قسد به اهالی شهرها و روستاهای حومه دیرالزور از جمله الطیانه، ذیبان، حوایج و الشحیل و نیز در مناطق استقرار خود در حومه حسکه و رقه با تظاهرات و اعتراضات اهالی برای بیرون راندن نیروهای قسد و نیروهای آمریکایی از منطقه روبرو شد و درگیری‌های مسلحانه‌ای در تعدادی از مناطق حومه دیرالزور رخ داد که نتیجه آن بیرون شدن نیروهای قسد از تعدادی از روستاها و شهرک‌های تحت کنترل خود و پس گیری پایگاه‌هایی شد که این نیروها از چندین سال پیش این پایگاه‌ها را به مقر خود تبدیل و دستورکارهای همسو با طرح‌های واشنگتن را پیاده می‌کردند.

 

با وجود یورش‌ها و حملات نیروهای قسد که با همکاری نیروهای اشغالگر و ارائه ده‌ها کاروان نظامی و لجستیک به نیروهای قسد انجام شد و نیروهای قسد ده‌ها تن از اهالی به ویژه شهر الشحیل را ربودند تا اهالی را برای توقف تظاهرات خود تحت فشار قرار دهند. معترضان در این تظاهرات ها خواستار پایان یافتن حضور نیروهای قسد و اخراج نیروهای آمریکایی شدند. تظاهراتی که مسیر را برای شروع مقاومت مردمی علیه نیروهای اشغالگر و متحدانش را هموار می‌کند.

 

اهالی قبیله عربی “العکیدات” در دیرالزور در صدر تظاهرات مردم علیه نیروهای آمریکا و متحدش نیروهای قسد قرار دارند و تعدادی از تظاهرات و اعتراضات را در مناطق مختلف این شهر هدایت کردند. تظاهراتی که در اثر آن چندین تن از سران و شخصیت‌های ملی هدف تیر نیرنگ نیروهای قسد و حامی نیروها یعنی آمریکا قرار گرفتند و ترور شدند.

 

در بحبوحه تشدید اعتراضات علیه شبه نظامیان قسد، شورای شیوخ و سران قبایل سوریه خواستار اتحاد علیه آمریکا و ترکیه شده و ترور برخی از سران قبایل و عشایر عربی در دیرالزور را تلاش نیروهای آمریکا برای ایجاد فتنه میان اهالی عشایر و قبایل عربی منطقه و نیز سایر گروههای سوری متحد دانسته و اعلام کردند، آمریکا مسوول کامل این جنایت هاست.

 

نمایندگان عشایر عربی در منطقه الجزیره خواستار تشکیل مقاومت مردمی علیه اشغالگری آمریکا و ترکیه و شبه نظامیان متحد شدند تا خاک سوریه را از وجود اشغالگر آزاد و این کشور را بار دیگر متحد کنند.

 

حومه دیرالزور صحنه تظاهرات مردمی در اعتراض به حملات نیروهای قسد به اهالی، هدف قرار دادن سران عشایر و سرقت منابع منطقه الجزیره است.

 

همچنین قبیله العکیدات با صدور بیانیه‌ای از تشکیل شورای نظامی قبیله، آغاز مقاومت مردمی علیه آمریکا و مزدورانش خبر داد.

 

این قبیله در بیانیه خود آمریکا را به حمایت از ترور شیخ مطشر الهفل یکی از بارزترین سران قبیله و نیز نیروهای قسد را به تجاوز به وطن، غارت منابع و ترور سران ملی متهم کرد.

 

براساس این بیانیه، سران و بزرگان العکیدات با هدف اتخاذ اقدامات لازم برای پاسخ به آمریکا و متحدانش و نیز آزادی سراسر خاک سوریه نشست برگزار کردند.

 

در این بیانیه آمده است که قبیله یک شورای سیاسی و ارتش عشایر به عنوان شاخه نظامی تشکیل داده تا امور خود را ضمن همکاری با طرف‌های مرتبط مدیریت کند. شورا اجرای اقدامات عملی را برای تشکیل ارتش العکیدات با هدف آزادسازی خاک سوریه ضمن هماهنگی با ارتش سوریه آغاز کرده است.

 

قبیله العکیدات در این بیانیه اعلام کرد، آمریکا و متحدانش هدف مشروع مقاومت هستند و از سران و بزرگان عشایری که با آمریکا ارتباط دارند، خواست به آغوش وطن بازگردند.

 

این بیانیه به مثابه اعلان جنگ مردمی علیه حضور آمریکا و نیروهای قسد در دیرالزور است.

اجرای تحقیقات بین‌المللی در قضیه انفجار بیروت، تباه کردن حقیقت است

دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، انتشار برخی اخبار درباره موافقت رئیس‌جمهور این کشور با اجرای تحقیقات بین‌المللی درباره انفجار بندر بیروت صحت ندارد.

ادامه

اتحادیه عرب, جهان, خاورمیانه, خبر, لبنان

یک رسانه لبنانی؛ مذاکرات بین ایران وآمریکا به مراحل حساسی رسیده است؟

یک رسانه لبنانی ادعا کرد در سه ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تهران و واشینگتن در آستانه دور جدیدی از مذاکرات فیمابین خود هستند.

ادامه

المان, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

روسیه قرارداد آمریکا و کردهای سوری برای استخراج نفت سوریه را بی‌اعتبار خواند

وزارت امور خارجه روسیه امضای قرارداد بین آمریکا و کردهای سوری برای تولید نفت در سوریه را اقدام غیرقانونی و خودسرانه خواند.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه, شرق اروپا