گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

فجایع ناشی از نبود بهداشت و ایمنی در محیط‌های کار در عرصه‌های گوناگون تولید، معدن‌ها، پالایش و استخراج نفت و گاز، و فعالیت‌های خدماتی و درمانی را می‌توان هر روز در اخبار ناگوار سوانح کار مشاهده کرد. مصدوم شدن و جان باختن هر روزهٔ کارگران در حین رفت و آمد به محل کار، در محل ... نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, استبداد, استثمار, ایران, ایمنی, بانک جهانی, بنگلادش, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, محیط زیست, هندوستان

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

بحران کشاورزان اروپایی به پارلمان اروپا کشیده شد

جلسه امروز اتحادیه اروپا در بروکسل تحت الشعاع کشاورزان معترضی قرار گرفت که برای اعتراض به شرایط خود مقابل پارلمان اروپا تجمع کردند. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «اگر ببینید که با چه تعداد امروز در این‌جا حضور داریم و اگر ببینید که (اعتراضات) سراسر اروپا را فراگرفته، پس باید امیدوار باشیم. شما به ما نیاز ... بحران کشاورزان اروپایی به پارلمان اروپا کشیده شد

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, ایتالیا, بلژیک, پرتغال, جهان, حقوق بشر, خبر, دهقانی, فرانسه, کشاورزی, محیط زیست

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رژیمِ ناتوان از حلِ مشکلات اساسی مردم ادامۀ گرانی مواد اساسی غذائی خصوصاً نان، اجارۀ مسکن، و نیز افزایش تعرفه اینترنت به‌میزان ۳۴ درصد در هفته‌های گذشته، فشار بیشتری بر گردۀ زحمتکشان وارد آورده‌ است. خالی شدن صندوق توسعه ملی به‌دلیل برداشت‌های پی در پی دولت از این صندوق، عدم پرداخت حقوق کارگران و نیز ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, کارگری, محیط زیست, وکلا

اعلام اخطار سیلاب در خو‌زستان و آماده‌باش سراسری

مدیرکل مدیریت بحران استان روز دوشنبه با صدور یک اخطاریه آنی نسبت به ورود و فعالیت ۲ سامانه بارشی به خوزستان به تمام دستگاه‌های اجرایی سراسر استان اعلام آماده‌باش کرد.

 

به گزارش تسنیم، کیومرث حاجی‌زاده امروز دوشنبه ۲۶ اسفند ماه با صدور اخطاریه از وقوع بارندگی شدید در اواخر روز سه‌شنبه هفته جاری در استان خبر داد.

 

وی تصریح کرد: زمان شروع فعالیت سامانه نخست از اواخر روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند و زمان پایان آن در اوایل روز پنجشنبه ۲۹ اسفند است، همچنین زمان شروع فعالیت سامانه دوم اوایل روز شنبه ۲ فروردین ۹۹ و زمان پایان آن اواخر روز یکشنبه سوم فروردین ۹۹ است.

 

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: این سامانه‌ها با مخاطراتی همچون رگبار و رعد و برق، بارش شدید، وزش باد متوسط تا شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای، ریزش تگرگ در مناطق مستعد و احتمال بارش برف در ارتفاعات همراه هستند که مناطق اثر آن‌ها در ارتفاعات شمالی و شرقی (حداکثر ۸۰ تا ۱۱۰ میلی‌متر)، مناطق شمالی و شرقی (حداکثر ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر)، مناطق غربی (حداکثر ۲۰ تا ۳۵ میلی‌متر)، مناطق مرکزی (حداکثر ۱۰ تا ۲۵ میلی‌متر) و در بقیه مناطق با شدت کمتر و بارش برف در ارتفاعات شمال شرق همراه است.

 

حاجی‌زاده گفت: از جمله مخاطرات این سامانه می‌توان به سیلاب، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر شهری، اختلال در تردد به‌ویژه در جاده‌های مواصلاتی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها اشاره کرد.

 

وی با بیان این‌که تمهیدات لازم از قبیل مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است توضیح داد: در آخرین نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که دو روز قبل با حضور استاندار و تمامی اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان برگزار شد به تمامی مدیران، فرمانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران و سایر دستگاه‌ها اعلام آماده‌باش شد از این رو در طول این مدت هیچ کدام از اعضای ستاد پیشگیری حق خروج از استان را ندارند و ضمن حضور در محل خدمت باید نسبت به اتخاذ تدابیر، تمهیدات پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی به واحدهای تابعه سطح استان و شهرستان اقدام لازم را به‌عمل آورند.

 

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان توصیه کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی مردم شریف استان از هرگونه تردد غیرضروری خودداری کنند و عموم مردم به‌ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، سالمندان، مسافران، صیادان و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر وقوع حوادث نسبت به رعایت و به‌کارگیری نکات و توصیه‌ها به‌منظور حفظ ایمنی و پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام کنند.

 

حاجی‌زاده با تأکید بر پرهیز از تردد غیرواجب و انجام سفرهای غیرضروری در این شرایط نامساعد جوی گفت: شهروندان و روستاییان از تردد، توقف، اسکان و برپایی کمپ و چادر در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، قناتها، منابع آبی، سیل‌بندها، دریا، دره‌ها، دامنه و پایین‌دست کوه‌ها و سایر مناطق در معرض خطر خودداری کنند و فاصله ایمن هنگام تردد از مناطق مذکور را در نظر بگیرند.

 

وی با ابراز اینکه شهروندان از صعود به ارتفاعات نیز در این شرایط خودداری کنند اظهار کرد: روستاییان و عشایر از چرای دام و احشام در مناطق مرتفع، پرخطر و مستعد وقوع حوادث اجتناب داشته باشند.

 

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان به خودداری از تردد شناورهای سبک و تفریحی در شرایط نامساعد جوی و مواج شدن دریا تأکید کرد و از کشاورزان، باغداران و دامداران خواست در راستای پیشگیری از وارد آمدن خسارت به محصولات زراعی، باغی، دام و طیور و بخش‌های مختلف کشاورزی اقدام لازم را انجام دهند.

 

حاجی‌زاده در پایان بیان کرد: از مردم می‌خواهیم هشدارهای مدیریت بحران استان و همچنین دستگاه‌های متولی را جدی بگیرند و به آنها توجه کنند این هشدارها و توصیه‌ها به‌منظور پیشگیری از هر گونه خسارت جانی و مالی است.

نگذاریم حاشیه‌نشینان میزبان کرونا شوند

ویروس کرونا برای حاشیه نشین‌ها و ساکنان مناطق آسیب‌پذیر اجتماعی بویژه در اصفهان که از کانون‌های این بیماری خطرناک است تهدیدی جدی و اساسی به شمار می‌رود، بنابراین باید هرچه سریع تر از شیوع آن در چنین نقاطی جلوگیری کرد.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر, محیط زیست

جلوگیری از جنگ، تلاشی ضروری در متوقف کردن تغییرهای آب‌وهوایی زیانبار

جنگ صرفاً تلف کردن منابع و امکاناتی نیست که از آنها می‌توان برای مقابله با تغییرهای آب‌وهوایی ناخواسته استفاده کرد، بلکه خودش یکی از علّت‌های مهم آسیب‌های زیست‌محیطی است.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, سودان, محیط زیست

وضعیت نگران‌کننده آب‌های زیرزمینی کشور

تغییرات اقلیمی، حقایق اجتناب‌ناپذیری هستند که جامعه انسانی بایستی به‌طور جدی به بررسی آن‌ها پرداخته و از تبعات آن‌ها بکاهد. در این خصوص، محققان کشور تأثیر این پدیده‌ها را بر روی کاهش سطح آب‌های زیرزمینی مطالعه کرده و به نتایج قابل تأملی دست یافته‌اند.

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست