گاردین؛ اکثر اروپایی‌ها می‌گویند چین در عرض یک دهه جای آمریکای “خراب شده” را می‌گیرد

یک مطالعه مشخص کرد درصد اروپایی‌هایی که می‌گویند به آمریکا بعد از چهار سال ریاست جمهوری ترامپ دیگر نمی‌توان اعتماد کرد بیشتر از درصد مخالفان این گفته است.

ادامه

اروپا, اسپانیا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایتالیا, بلغارستان, پرتغال, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژئوپلیتیک, سوئد, فرانسه, لهستان, مجارستان, محیط زیست

گام‌های لرزان اروپا برای استقلال نظامی از ایالات متحده

وزیران دفاع اتحادیه اروپا با اشاره به تهدیدهای موجود علیه منافع قاره سبز، در حالی از تدوین راهبرد نظامی مستقل اروپا تا سال ۲۰۲۲ خبر داده‌اند که همچنان چالش‌های بزرگی در این راه‌ وجوددارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, انگلستان, تروریسم, جهان, چین, روسیه, فرانسه, ناتو, نروژ

سی ان ان؛ اروپا دیگر نمی‌تواند همچون قبل به آمریکا اعتماد کند

این پنهانی نیست که دونالد ترامپ طرفدار اتحادیه اروپا نیست. در چهار سال گذشته این رئیس جمهور آمریکا درباره بریگزیت مثبت صبحت کرده و مدعی شده که این بلوک برای “سود جستن از آمریکا” ایجاد شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, انگلستان, بلژیک, جهان, ژئوپلیتیک, مجارستان, هلند

اعلام آمادگی هلند برای پیوستن به ناوگان دریایی فرانسه در خلیج فارس

خبرگزاری داچ نیوز روز دوشنبه نوشت: هلند از طریق یک ناو به ناوگان دریایی اروپا به رهبری فرانسه در تنگه هرمز ملحق می‌شود.

 

خبرگزاری داچ نیوز به نقل از منابع دولتی نوشت: ناو نظامی هلند قرار است از ژانویه سال آینده به مدت ۶ ماه در ناوگان دریایی اروپا به رهبری فرانسه حضور داشته باشد.

 

خبر الحاق ناو هلند به ناوگان دریایی فرانسه در خلیج فارس در حالی منتشر می شود که پارلمان هلند روز شنبه اعلام کرد: این ابتکار عمل می تواند از اوایل سال آینده آغاز شود و حدود ۱۰ دولت اروپایی و غیر اروپایی در انتظار تصویب های پارلمان خواهند بود.

 

فرانسه پس از پیوستن به ائتلاف دریایی بین الملل تحت رهبری آمریکا در حمایت از تانکرهای نفتی و کشتی های باری در تنگه هرمز، فشار بسیاری بر دیگر کشورهای اروپایی برای ملحق شدن به ائتلاف آورده است.

 

“فلورانس پارلی” وزیر دفاع فرانسه با حضور در پایگاه دریایی کشورش در ابوظبی روز گذشته به خبرنگاران گفت: پایگاه دریایی فرانسه در ابوظبی به مقر اصلی ماموریت‌های دریایی تحت هدایت اروپا برای محافظت از آبهای خلیج‌فارس تبدیل خواهد شد.

 

پارلی افزود: این مرکز فرماندهی میزبان حضور ده‌ها نماینده از کشورهای ائتلافی را در بر خواهد داشت.

 

وزیر دفاع فرانسه روز شنبه در پانزدهمین نشست سالانه «گفتمان منامه» در بحرین با انتقاد از «بی‌عملی» و اقدامات ناکافی آمریکا در برابر بحران‌های خاورمیانه گفت: عدم واکنش واشنگتن بویژه در برابر حملات اخیر در منطقه خلیج فارس بسیار نگران کننده است.

 

فرانسه حامی اصلی برنامه ایجاد نیروی دریایی به رهبری اروپا برای اطمینان از حمل و نقل ایمن در تنگه هرمز پس از حملات نفتکش ها است.

 

وزیر امور خارجه فرانسه درحالی از تلاش اروپایی برای تامین آبهای راهبردی منطقه خلیج فارس سخن گفته که کشورش هزاران کیلومتر آن سوتر از منطقه خلیج فارس واقع شده است.

ایرنا

“دی ولت”؛ فرانسه استقلال دفاع اروپایی از ناتو را در دستور کار قرار می‌دهد

یک روزنامه آلمانی با استناد به اظهارات محافل اروپایی در گزارشی نوشت که فرانسه تغییراتی در معاهده اروپایی برای بهبود عرصه دفاعی این اتحادیه و استقلال بیشتر آن از ائتلاف نظامی ناتو را خواستار شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, امارات, امریکا, ایرلند, ترکیه, جهان, خبر, سوئد, فرانسه, فنلاند, قبرس

هشدار کیسینجر درباره درگیری فاجعه‌بار بین آمریکا و چین

هنری کیسینجر با اعلام اینکه آینده جهان به حل اختلافات میان آمریکا و چین بستگی دارد، هشدار داد که رقابت بین دو اقتصاد بزرگ جهان پایدار است که می تواند از تبعات ویرانگری برخوردار باشد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا

اتحادیه اروپا مستقل از آمریکا سلاح می‌سازد

وزرای دفاع عضو اتحادیه اروپا در اقدامی برای افزایش قدرت نظامی بیشتر و مستقل شدن از آمریکا با اجرای پروژه‌های مختلف دفاعی جدید موافقت کردند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, امریکا, بلژیک, پرتغال, جهان, خبر, سوئد, سوریه, فرانسه

ماکرون: اروپا همانند یک قدرت جهانی عمل نکند، از بین می‌رود

امانوئل ماکرون در مصاحبه‌ای با روزنامه انگلیسی اکونومیست عنوان کرد که پیمان دفاعی آتلانتیک شمالی موسوم به “ناتو” در وضعیت مرگ مغزی قرار دارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, ناتو