چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

اعلام آمادگی عشایر سوریه برای بیرون راندن آمریکایی‌ها از کشورشان

به نقل از روزنامه رای الیوم، عشایر سوریه در شمال این کشور کنگره ای را در منطقه دیرحافر در ریف شمالی شهر حلب با مشارکت ۷۰ عشیره و قبیله با شعار “عشایر سوریه علیه دخالت خارجی و آمریکایی در داخل سوریه” برگزار کردند. آنها بر چند نکته که مهمترین آنها پایبندی به وحدت کشور سوریه و حمایت از بشار اسد رئیس جمهور منتخب آن تاکید کردند.

 

شیخ قصی الویس شیخ عشیره الویسات گفت: این کنگره روز شنبه در شرایط پرچالشی در ریف حلب برگزار شد زیرا کشور با تداوم دخالت نظامی خارجی بدون موافقت دولت سوریه روبرو است.

 

در بیانیه پایانی کنگره عشایر آمده است: شیوخ قبایل و عشایر روی پایبندی و حفاظت از کشور با وحدت سرزمینی و مردمی سوریه در مرزهای شناخته شده اش و نیز پرچم سوریه به عنوان تنها پرچم کشور که در تاریخ ۲۲ فوریه سال ۱۹۵۸ میلادی به عنوان پرچم رسمی کشور تعیین شد، اتفاق نظر کردند.

 

این بیانیه تاکید کرد: ملت سوریه با همه اقشار و طوایف خود تنها مسئول تدوین قانون اساسی کشورشان و تصویب آن هستند.

 

عشایر و قبایل شرکت کننده در کنگره بر “حمایت از رئیس جمهور منتخب کشور به عنوان تنها رئیس جمهور قانونی توافق نظر کردند زیرا باقی ماندن رئیس جمهور تضمین کننده باقی ماندن وحدت کشور سوریه و به شکست کشاندن طرح های تقسیم این کشور است و هرکس که بدنبال تغییر است باید فقط از طریق صندوق های رای گیری اقدام کند”.

 

این بیانیه بر “بر مخالفت با هرگونه حضور یا ورود نیروهای نظامی به خاک سوریه بدون موافقت دولت سوریه و هماهنگی با آن” تاکید کرد و افزود که “با چنین حضور یا ورودی را متخاصم خواهیم دانست و با تمام ابزارها با هرکسی که به یک وجب از خاک ما دست اندازی کند، مقابله خواهیم کرد”.

 

در این بیانیه آمده است: بسیار خوشحالیم که به ملت سربلند سوریه خبر تشکیل یگان های مقاومت مردمی عشایری را با تکیه بر خداوند و ملت خود به منظور بیرون راندن دخالتگران اشغالگر از آمریکایی ها و ترک ها گرفته تا فرانسوی ها و حمایت از ملت سوریه بدهیم؛ اشغالگرانی که به بهانه های واهی نظیر مبارزه با تروریسم خاک میهن ارزشمندمان را آلوده کرده اند.

 

این بیانیه افزود: ما اعلام می کنیم که یگان های مقاومت مردمی عشایری کمک حال ارتش دلاور ما هستند و از ملت سوریه می خواهیم که با همه امکانات خود از سرزمین سوریه دفاع کرده و با هرگونه حضور ناهمگون در خاک کشور که از موافقت دولت قانونی سوریه برخوردار نیست، مقابله کنند زیرا ما این حضور را تعرض آشکار به سوریه و حاکمیت آن می دانیم که با هدف برهم زدن ثبات و امنیت سوریه انجام می‌شود.

 

این بیانیه افزود: دخالت گران و اشغالگران بدانند که سوریه در برابر دشمنانی که درتلاش برای تقسیم و تجزیه آن هستند، سربلند خواهد ایستاد. زمین و دریا و آسمان سوریه مقدس است و از این منظر ما از مواضع برخی کشورهای عربی سرسپرده نظیر عربستان که به خواست آمریکایی ها برای اعزام نیروهای عربی و مزدور به منظور جایگزینی با نیروهای آمریکایی ها در خاک سوریه پاسخ مثبت دادند، ابراز تعجب می کنیم. آمریکایی ها تلخی و هزینه تداوم حضورشان در خاک سوریه را احساس کرده اند. یگان های مقاومت مردمی عشایری بی صبرانه منتظر ورود چنین مزدورانی به خاک سوریه هستند تا به آنها و حکومت های توطئه گر و مزدور آنها درسی فراموش نشدنی بدهند که در تاریخ ثبت خواهد شد.

تسنیم

برنی سندرز: سکان ایالات متحده در دست یک «بیمار درغگو» قرار دارد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «برنی سندرز»، سناتور مستقل و نامزد پیشین ریاست‌جمهوری ایالات متحده، در مصاحبه اخیر خود عنوان کرد که شمار آمریکایی‌هایی که معتقدند «دونالد ترامپ»، ساکن فعلی کاخ سفید، «بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ آمریکاست» روز به روز افزایش می‌یابد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

گزارشگر ویژه سازمان ملل؛ آمریکایی‌ها در دوره ترامپ، فقیرتر می‌شوند

«فیلیپ آلستون» گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه فقر اعلام کرد که میزان فقر در آمریکا در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» بالاست و بیشتر هم می شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر

ریاست سوریه بر کنفرانس بین المللی خلع سلاح با وجود مخالفت آمریکا

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، این کنفرانس تا ۲۴ ماه ژوئن آینده با حضور ۶۵ کشور جهان از جمله پنج کشور دائم شورای امنیت برگزار می شود که سوریه چهار هفته ریاست آن را برعهده خواهد داشت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه