چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

اعضای بریکس سیستم واحد پرداخت ایجاد می‌کنند

معاون امور ارتباطات مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که قدرت های نوظهور اقتصادی جهان «بریکس» (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) سیستم واحد پرداخت های مالی ایجاد می‌کنند.

 

خانم «ماریا مدودوا» روز شنبه به خبرگزاری ایرنا در مسکو با بیان این خبر گفت که این سیستم مالی ظرف یک سال آینده ایجاد خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: سیستم واحد پرداخت های بریکس، «بریکس پی» نامیده می شود و با کمک آن می توان در کشورهای عضو این گروه شامل روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی و برزیل خرید کرد.

 

به گفته مدودوا، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه هماهنگ کننده گروه کاری برای ایجاد این سیستم مالی است و به همراه چندین شرکت در ایجاد آن مشارکت دارد.

 

وی خاطرنشان کرد که کارشناسان روسیه، چین و هندی از امکانات و توانمندی‌های فنی برای ایجاد این سیستم برخوردارند.

 

معاون امور ارتباطات مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه همچنین گفت که پرداخت ها از طریق این سیستم جدید مالی را می توان از طریق تلفن های هوشمند نیز انجام داد؛ بریکس پی در عمل مانند سیستم های سامسونگ پی یا اپل پی کار خواهد کرد.

 

گروه بریکس از کشورهای روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی و برزیل تشکیل شده است و هدف اصلی آن ایجاد نظام چندقطبی جهانی با مراکز قدرت مختلف است.

ایرنا

رئیس‌جمهور بلاروس با ایجاد روبل مشترک میان کشورش و روسیه موافقت نمود

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در یک گفتگو بزرگ با مردم و رسانه‌ها در مینسک گفت: این نه روبل روسیه و نه روبل بلاروس که روبل مشترک خواهد بود.

ادامه

اقتصادی, بلاروس, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

ترامپ موعد افزایش تعرفه‌ واردات کالاهای چینی را به عقب انداخت

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، در نتیجه مذاکرات تجاری اخیر میان واشنگتن و پکن، موعد تعیین شده برای افزایش چشمگیر تعرفه‌های آمریکا علیه واردات حجم بالایی از کالاهای چینی را به تعویق می‌اندازد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر

فرماندار داکوتای جنوبی؛ جنگ‌های تجاری ترامپ ایالت داکوتای جنوبی را نابود کرده است

فرماندار ایالت داکوتای جنوبی گفت که جنگ های تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ایالت او را نابود کرده و از ترامپ خواست که به جنگ تجاری با چین پایان بدهد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, شرق آسیا