تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

اعضای اتحادیه اروپایی شورای امنیت با “معامله قرن” مخالفت کردند

اعضای اتحادیه اروپایی شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کردند تنها مرزهای شناخته شده ۱۹۶۷ در سرزمین‌های اشغالی را به رسمیت می‌شناسند و تداوم شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی را مغایر قوانین بین‌المللی می‌دانند.

 

نمایندگان بلژیک، استونی، آلمان، لهستان و فرانسه روز سه‌شنبه پیش از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع فلسطین و طرح آمریکایی – اسرائیلی موسوم به “معامله قرن” برگزار می‌شود، این مطلب را در جمع خبرنگاران مطرح کردند.

 

وزیر خارجه بلژیک که به نمایندگی از چهار عضو دیگر این اتحادیه در شورای امنیت، بیانیه را قرائت می‌کرد، افزود: طرح ارائه شده از سوی آمریکا، قطعنامه‌های شورای امنیت در این زمینه را نادیده گرفته است. موضع طولانی مدت اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد که مذاکره برای استقرار دو کشور، بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ باید انجام شود.

 

وی ادامه داد: دو کشور باید در کنار هم با امنیت و صلح و احترام متقابل زندگی کنند. ما از مذاکره مستقیم دو طرف برای حل نهایی این مساله حمایت و تاکید می‌کنیم که تعیین مرزها، پایتختی بیت‌المقدس و بازگشت آوارگان به عنوان موضوعات نهایی صلح است.

 

این اعضای شورای امنیت اضافه کردند از دو طرف می‌خواهیم که خویشتنداری داشته باشند و از هر اقدامی که مغایر قوانین بشردوستانه بین‌المللی باشد خودداری کنند. ما هر اقدامی علیه شهروندان اعم از اقدامات تروریستی و تحریک آمیز را محکوم می‌کنیم.

 

در بیانیه پنج عضو اروپایی شورای امنیت که انگلیس در میان آنها نبود، تاکید شد: ما همچنین از اقدامات شهرک‌سازی اسرائیل در مناطق اشغال شده فلسطینی نگرانیم که مغایر قوانین بین‌المللی و مانع دستیابی به صلح و راه حل دو کشور است.

 

وزیر خارجه بلژیک ادامه داد: ما همچنین از هرگونه اقدام احتمالی برای ضمیمه کردن مناطق اشغال شده فلسطینی همچون کرانه باختری به شدت نگرانیم. ما بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت، هرگونه مناطق اشغال شده پس از ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسیم.

 

این بیانیه تاکید کرد: ما به تعامل با هر دو طرف بر اساس قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهیم.

 

قرار است در این نشست، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و نیکلای ملادینف نماینده ویژه این سازمان در فرایند صلح خاورمیانه، اظهار نظر کنند.

صدها هزار نفر از شهروندان ترکیه به طرح معامله قرن اعتراض کردند

صدها هزار نفر از مردم ترکیه روز یکشنبه در اعتراض به طرح ضدفلسطینی «معامله قرن» آمریکا در استانبول و سایر شهرهای این کشور راهپیمایی برگزار کردند.

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین, لبنان

نشست سران اتحادیه آفریقا دراتیوپی؛ تاکید برمخالفت با «معامله قرن» ترامپ

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در سی و سومین نشست سران این اتحادیه در پایتخت اتیوپی گفت: معامله قرن تنش را افزایش می‌دهد و اتحادیه آفریقا هزگز معامله قرن را نخواهد پذیرفت.

ادامه

اتحادیه آفریقا, اتیوپی, اسراییل, افریقا, افریقای جنوبی, امریکا, تروریسم, جهان, خبر, فلسطین, لیبی, مصر

بورل: اروپا به ایران برای برخورداری از مزایای برجام اطمینان دهد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه دیپلماسی بدون پشتوانه عمل و اقدام راه به جایی نخواهد برد، گفت: اگر بخواهیم برجام زنده بماند، باید اطمینان حاصل کنیم که ایران به‌ازای بازگشت به اجرای کامل این توافق، از مزایای آن برخوردار شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, فلسطین, لیبی