اعتصاب گسترده در حمل و نقل عمومی آلمان در اعتراض به دستمزدها

اعتصاب گسترده‌ای که در اعتراض به دستمزدها از صبح امروز در بسیاری ایالات آلمان در بین کارکنان حمل و نقل عمومی شکل گرفته این بخش را فلج کرده است.

 

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه “اوزنابروکر سایتونگ” به‌دلیل اعتصاب گسترده در حمل و نقل عمومی از صبح چهارشنبه حرکت اتوبوس‌ها و قطارها در بسیاری ایالات آلمان از جمله نیدرزاکسن، برمن و برخی مناطق دیگر متوقف شد.

 

یک سخنگوی اتحادیه وردی صبح چهارشنبه اعلام کرد که حدود ۳۵۰۰ کارگر حمل و نقل عمومی در این اعتصاب تمام روز شرکت می‌کنند.

 

بر اساس اطلاعات اتحادیه وردی آلمان اتوبوس‌ها و قطارها در برمن، هانوفر، براونشویگ، گوتینگن، گوسلارو وولفبورگ روز چهارشنبه در پارکینگ‌های خود باقی می‌مانند و حرکت نمی‌کنند.

 

سخنگوی وردی روند این اعتصاب سراسری را عالی ارزیابی کرده است. به گفته وی اینکه دقیقاً چه تعداد شاغل در این بخش‌ها کار خود را متوقف می‌کنند تازه بعد از پایان اعتصاب مشخص خواهد شد.

 

اتوبوس‌ها و قطارها از صبح زود پنج‌شنبه دوباره کار خود را آغاز خواهند کرد. وردی می‌خواهد با این اعتصاب‌ها برای حدود ۸۷هزار نفر از کارکنان حمل و نقل عمومی یک قرارداد تعرفه‌ای و دستمزد بیشتر را اجرایی کند.

 

برای این منظور در هفته جاری در بخش‌های دیگری از جمهوری فدرال آلمان اعتصاب‌های گسترده‌ای برگزار خواهد شد. این اعتصاب‌ها از روز سه‌شنبه در چندین شهر بزرگ هسن آغاز شده است. در فرانکفورت، ویسبادن و کاسل هم اتوبوس‌ها و قطارها بعضاً کار نمی‌کردند.

 

در برلین هم روز جمعه این اعتصاب‌ها حمل و نقل عمومی را متوقف خواهد کرد.

 

هفته گذشته هم اعتصاب‌های عمومی در بخش‌های حمل و نقل در برخی شهرهای آلمان برگزار شد.

 

این اعتصاب سراسری در بسیاری از شهرهای آلمان مانند برلین، هامبورگ، هانوفر، مگدبورگ، کیل و ارفورت برگزار شد.

 

این اعتصاب سراسری حتی منجر به تعطیلی مدرسه‌ای در ایالت مکلنبورگ – فورپومرن شد؛ چراکه دانش‌آموزان به‌دلیل کار نکردن اتوبوس‌ها و متروها به‌دلیل دوری مسیر نتوانستند به مدرسه بروند.

 

اتحادیه وردی آلمان در اعتراض به دستمزد حدود ۸۷هزار نفر از کارکنان بخش حمل و نقل عمومی از آنها خواست که دست به اعتصاب سراسری بزنند. تا به حال کارفرمایان این بخش با درخواست‌های تعرفه‌ای این اتحادیه مخالفت کرده‌اند.