بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

اعتصاب کارگران چند شرکت خودروسازی در آمریکا علیه قراردادهای موقت

کارگران ۶ کارخانه و شرکت خودروساز آمریکا دست به اعتراض زدند و این اعتصاب به گفته رسانه‌های امریکایی در ۳۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

 

به گزارش شبکه سی ان بی سی، کارگران شش کارخانه خودروسازی سنگین از جمله شرکت‌های ولوو و ماک تراک در اعتراض به نحوه قراردادهای کوتاه مدت خود با پیمانکاران و مثبت نبودن مذاکرات انجام شده از روز یکشنبه دست به اعتصاب زده‌اند.

 

“رای کوری” مدیر بخش خودروهای سنگین شرکت ماک تراک در ارتباط با این تجمع کارگران گفته است: قراردادهای ما در یکم اکتبر (نهم مهرماه) تمام شده است و شرکت تاکنون نتوانسته پیشنهاد و قرارداد جایگزین مانند قرارداد سابق ارائه کند.

 

در کنار نبود یک قرارداد کامل، بسیاری از کارگران معترض شرکت‌های خودروسازی سنگین آمریکا نسبت به شرایط افزایش حقوق، تقسیم‌بندی شیفت‌ها، برنامه تعطیلات، نگرانی‌های امنیتی و سلامت، بازنشستگی و پوشش خدمات درمانی اعتراض دارند.

 

شرکت ولوو در بیانیه‌ای از اعتراض کارگران خودروسازی مطرح آمریکا اظهار شگفتی و اعلام کرد، ما بسیار ناامید شدیم که کارگران شرکت دست به اعتصاب زدند.

 

سخنگوی شرکت ولوو همچنین اعلام کرد که در صورت ادامه اعتصاب کارگران و متوقف شدن خط تولید، انتظار می‌رود که بیش از سه هزار کارگر شرکت اخراج شوند.

ایلنا

اعتراضات مردم کاتالونیا به حکم اخیر دادگاه عالی اسپانیا/ برپایی اعتصاب سراسری اتحادیه‌های کارگری

تظاهرات مردم کاتالونیا در اعتراض به حکم اخیر دادگاه عالی اسپانیا روز سه شنبه برای دومین روز متوالی ادامه داشته است.

ادامه

اسپانیا, اعتراضات اجتماعی, بلژیک, جنوب اروپا, جهان, خبر, کاتالونیا, کارگری

اعتصاب کارگران جنرال موتورز با خواست افزایش سهم کارگران از سود و کاهش فاصله دستمزدها

تمرکز کارگران UAW بر افزایش سهم کارگران از سود و کاهش فاصله دستمزد بین کارگران تمام‌وقت و پاره‌وقت در کارخانه‌های جنرال موتورز است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری, کانادا, مکزیک