بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

اعتصاب کارکنان راه آهن فرانسه در اعتراض به سیاست‌های نئولیبرالیستی ماکرون

کارکنان بخش حمل و نقل ریلی فرانسه در اعتراض به سیاست‌های کارگری ماکرون با اعلام دو روز تعطیلی و سه روز کار، اعتصاب سه ماه خود را آغاز کردند.

 

به گزارش دویچه وله، علاوه بر کارکنان قطار فرانسه، اتحادیه‌های کارگری و کارکنان بخش انرژی و جمع‌آوری زباله‌ها نیز در این اعتصاب سه ماهه شر کت کردند.

 

بر همین اساس انتظار می‌رود که کارکنان بخش حمل و نقل ریلی فرانسه اس‌ان‌سی‌اف، دو روز از پنج روز کار کنند که این مساله باعث تاخیرهای بزرگ در جا به جایی حدود ۵ /۴ میلیون نفر شود.

 

SNCF اعلام کرده است که انتظار می‌رود فعالیت ۸۵ درصد از قطارهای پرسرعت و ۷۵ درصد از قطارهای منطقه‌ای مسدود شود.

 

انتظار می‌رود در این اعتصاب، سه دستگاه از چهار قطارهای یورو استار به لندن و بلژیک کار کند و تقریبا تمام قطارها به سمت به اسپانیا، ایتالیا و سوئیس فعالیت نکنند.

 

هم چنین کارکنان حوزه انرژی و جمع‌آوری زباله نیز در سیاست‌های کارگری امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه اعتصاب کنند.

 

از سوی دیگر کارکنان خطوط هوایی فرانسه نیز به دلیل اعتراض به پرداخت‌های مالی کار خود را تعطیل کرده‌اند که این مساله باعث ایجاد اختلال‌هایی در مسافرت‌های هوایی شده است.

 

این اعتصاب در اعتراض به اقدام ماکرون برای قطع مزایای کارکنان قطار انجام می‌گیرد.

ایسنا

۲۴۰ معدنچی اوکراینی در عمق ۱۰۰۰ متری محبوس شدند

به گزارش خبرگزاری تاس، شرکت برق اوکراین، برق معادن منطقه «پرفورمایسکوگول» را که در منطقه لوهانسک و در کنترل کی‌یف قرار دارد قطع کرده است. در اثر این اقدام آسانسورهای معدن از کار افتاده‌اند.

ادامه

اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری

اعتصاب‌های کارگری فرانسه، این بار علیه تغییرات نئولیبرالیستی دولت در قانون کار، از سر گرفته شد

موج جدیدی از اعتراضات در فرانسه علیه تغییرات مدنظر دولت در قانون کار به راه افتاده و هزاران نفر به خیابان‌های پاریس آمده‌اند. معترضان می‌خواهند این اعتراضات را به‌صورت مداوم تا ماه می ادامه دهند و آن را با تظاهرات میِ سال ۱۹۶۸ همزمان کنند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری