بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

اعتصاب کارکنان خطوط ریلی انگلیس، صدها هزار مسافر را سرگردان کرد

اعتصاب فلج‌کننده کارکنان خطوط ریلی جنوب غرب انگلیس (SWR) که از امروز (دوشنبه) آغاز شده و قرار است نزدیک به یک ماه ادامه یابد، صدها هزار مسافر را سرگردان کرد.

 

اعضای اتحادیه خطوط ریلی، دریانوردی و حمل‌ونقل (آر.ام‌.تی) در اعتراض به وضعیت حقوق و آینده شغلی خود در نخستین روز کاری آخرین ماه سال میلادی (۲۰۱۹) دست از کار کشیدند. این اعتراض قرار است به مدت ۲۷ روز یعنی تا ابتدای سال جدید میلادی ادامه یابد که طولانی‌ترین اعتصاب کارکنان خطوط ریلی در تاریخ این کشور به شمار می‌رود.

 

شرکت ریلی جنوب غرب انگلیس امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، فقط نیمی از قطارها فعال و سایر خدمات این شرکت مختل خواهد بود. بر همین اساس گفته می‌شود صدها هزار مسافری که از لندن به شهرهای اطراف همچون پورتموث، ردینگ و ساوت‌همپتون و بالعکس تردد می‌کردند سرگردان شده و به خطوط جایگزین هجوم برده‌اند.

 

مذاکرات میان اتحادیه «آر.ام‌.تی» و مدیران خطوط ریلی جنوب غرب انگلیس درباره بهبود شرایط شغلی کارکنان این شرکت، هفته گذشته به نتیجه نرسید و دو طرف یکدیگر را در این باره مقصر اعلام کردند.

 

«میک کش» دبیرکل اتحادیه گفت که مسئولان خطوط ریلی جنوب غرب هیچ توضیح قابل قبولی برای بیان موضع خود ارائه نمی‌دهند و ما تصور می‌کنیم آنها یا دولت مایلند که این اعتصاب برگزار شود.

 

یک سخنگوی خطوط ریلی جنوب غرب انگلیس نیز اعلام کرده،‌ همه اقدامات برای پاسخگویی به تقاضای کارکنان صورت گرفته اما طرف مقابل دائم موضع خود را تغییر می‌دهد.

 

خطوط ریلی جنوب غرب انگلیس با ۳۷۱ رام قطار در ۲۱۳ ایستگاه در سراسر این کشور  روزانه ۶ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند.

 

این اعتصاب درحالی برگزار می‌شود که لندن این هفته میزبان سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

 

بر اساس برنامه اعلام شده، قرار است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی دیگر وارد لندن شود.

 

گروه‌های مخالف و پویش‌گران ضد جنگ از شهرهای مختلف اعلام کرده‌اند که در پایتخت جمع شده و تظاهرات می‌کنند.

ایرنا

اعتصاب عمومی اتحادیه‌های کارگری شیلی/ ۱۸ کشته در ناآرامی‌‌های این کشور

ناآرامی‌ها در شیلی که در ابتدا در اعتراض به افزایش قیمت بلیت‌های مترو آغاز شده، همچنان ادامه دارد و تعداد کشته‌ها به ۱۸ نفر افزایش یافته است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکای لاتین, جهان, خبر, شیلی, کارگری

اعتراضات مردم کاتالونیا به حکم اخیر دادگاه عالی اسپانیا/ برپایی اعتصاب سراسری اتحادیه‌های کارگری

تظاهرات مردم کاتالونیا در اعتراض به حکم اخیر دادگاه عالی اسپانیا روز سه شنبه برای دومین روز متوالی ادامه داشته است.

ادامه

اسپانیا, اعتراضات اجتماعی, بلژیک, جنوب اروپا, جهان, خبر, کاتالونیا, کارگری