حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

اعتصاب و تجمع هر روزه کارگران شهرداری کوت عبدالله

منابع خبری در اهواز از اعتراض هر روزه کارگران شهرداری کوت عبدالله برای مشخص شدن وضعیت شغلی و مطالبات معوقه خود خبر می‌دهند.

 

به گزارش ایلنا، برخی منابع کارگری گفتند: از حدود یک ماه پیش کارگران بخش خدماتی و فضای سبز شهرداری کوت عبدالله با همراهی کارگران واحد اجرائیات برای وصول مطالبات معوقه خودبه نشانه اعتراض اعتراض دست از کار کشیده‌اند.

 

به گفته این کارگران؛ دلیل برپایی این اعتراض حدودا یک‌ماهه بی‌تفاوتی مدیران شهرداری کوت عبدالله در قبال پرداخت مطالبات مزدی کارگران خدماتی و سایر واحد‌های مختلف شهرداری است.

 

به ادعای آنان؛ اعتراض صنفی کارگران اجرائیات شهرداری با همراهی حدودا ۳۰۰ نفر از کارگران خدماتی (تنظیف وحمل زباله) گسترده‌تر شده است به طوری که طی یک ماه گذشته کارگران تنظیف و حمل زباله به نشانه اعتراض از جمع‌آوری زباله‌های برخی مناطق شهر کوت عبدالله در شهرستان کارون خودداری می‌کنند.

 

آرش دُر (شهرداری کوت عبدالله) در گفتگو با برخی رسانه‌ها با تایید اجتماع هر روزه کارگران خدماتی شهرداری کوت عبدالله، وضعیت جمع‌آوری زباله در سطح شهر کوت عبدالله را به دلیل استمرار اعتراضات کارگران بخش خدماتی نامطلوب دانسته است.

 

به گفته وی، مطالبات مورد اعتراض کارگران پرداخت نشدن حقوق سه ماه مهر، آبان و آذر، و ۲۰ درصد از حقوق شهریور ماه است

خط فقر و تعدیل ساختاری: دستمزد کارگران چگونه تعیین می‌شود؟!

رژیم ولایت فقیه با اجرای برنامه تعدیل ساختاری در سه دهه اخیر اساساً معیشت کارگران و زحمتکشان را به وضعیتی بحرانی کشانده است اما با تشدید تحریم‌های امپریالیستی و فساد گستردهٔ نهادینه در تمامی ارکان‌ رژیم همراه با گسترش همه‌گیری کرونا در یک سال اخیر، این رژیم فقر و فلاکت را بین زحمتکشان به‌نحوی بی‌سابقه‌ ... خط فقر و تعدیل ساختاری: دستمزد کارگران چگونه تعیین می‌شود؟!

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, پرستاری, حقوق بشر, کارگری, مقاله

کارگران آبدار آبفای استان کهکیلویه و بویراحمد در تهران مقابل مجلس تجمع کردند

کارگران می‌گویند ما در حال تجربه کردن شرایط بد معیشتی هستیم اما مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان هیچ واکنشی نسبت به تعیین تکلیف وضعیت مطالبات‌مان و پرداخت حقوق، بیمه و مشخص شدن وضعیت قراردادهایمان انجام نمی‌دهند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

وجود تبعیض ساختاری در نظام سلامت کشور بین پزشکان و پرستاران/ وجود ۳۰ هزار پرستار شرکتی با حداقل دستمزد قانونی

حقوق پرستاران باید بر مبنای دلار سال ۹۲ ارزیابی و با این روزها مقایسه شود. واضح و روشن است که قدرت خرید همه اقشار جامعه کم شده است. مسئولان افزایش درآمد را گزارش می‌کنند اما افزایش نرخ تورم را نادیده می‌گیرند.

ادامه

اجتماعی, ایران, پرستاری, تحلیل, حقوق بشر, کارگری