بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

اعتصاب عمومی فرودگاه‌های آلمان و فرانسه را فلج کرد

در حالی که کارکنان بخش عمومی با درخواست افزایش ۶ درصدی دستمزدها اعتصاب کرده اند، روز سه شنبه صدها پرواز از فرودگاه های آلمان لغو شد و حدود ۹۰ هزار مسافر دچار مشکل شدند.

 

در پی اعتصاب یک روزه کارکنان بخش خدمات عمومی که با عنوان ‘اعتصاب هشدار’ برگزار شد، حدود نیمی از پروازهای فرودگاه های آلمان لغو یا دچار تاخیر شد. این اعتصاب بر فرودگاه های فرانکفورت ، مونیخ ، کلن ، برمن و برلین تاثیر زیادی گذاشت.

 

شرکت لوفت هانزا بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان اعلام کرد اعتصاب روز سه شنبه موجب لغو بیش از نیمی از پروازهای این شرکت شده است.

 

لوفت هانزا در بیانیه ای افزود، این شرکت مجبور شد بیش از ۸۰۰ پرواز از مجموع ۱۶۰۰ پرواز روز سه شنبه را لغو کند که ۵۸ پرواز آن در مسیرهای طولانی بوده است.

 

لوفت هانزا خاطرنشان کرد که خدمات پروازی روز چهارشنبه به حالت عادی باز می گردد.

 

اتحادیه کارگری Ver.di آلمان اعلام کرده که اعتصاب کارکنان بخش خدمات عمومی با هدف افزایش فشار بر کارفرماها و افزایش سهم کارکنان بخش عمومی از رشد اقتصادی آلمان صورت می گیرد. علاوه بر کارکنان فرودگاه ها، کارکنان حمل و نقل عمومی شهرها ، کودکستان ها ، بخش جمع آوری زباله ها در شهرداری ها و بیمارستان ها در چندین ایالت بزرگ آلمان نیز روز سه شنبه دست از کار کشیدند.

 

انتظار می رود کار فرودگاه ها روز چهارشنبه به حالت عادی بازگردد اما اعتصاب در سایر بخشها تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

 

اعتصاب کارگران فرودگاه‌های فرانسه صدها پرواز را لغو کرد

 

به دنبال اعتصاب کارکنان فرودگاه های فرانسه، بسیاری از برنامه‌های پرواز در سطح اروپا بویژه فعالیت شرکت بزرگ هواپیمایی ایرباس مختل شد.

 

به گزارش روز سه شنبه شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، در فرانسه طی روزهای نهم تا پانزدهم آوریل اعتصاب های متعددی در بخش‌های حمل و نقل عمومی (هوایی و ریلی) برگزار خواهد شد.

 

اعتصاب بخش حمل و نقل هوایی امروز (سه شنبه) منجر به لغو ۲۵ درصد از پروازهای شرکت ایرفرانس و همچنین بسیاری از پروازهای داخلی در این کشور، از مبدا پاریس یا به مقصد این شهر شد.

 

این ششمین اعتصاب کارکنان بخش های حمل و نقل عمومی فرانسه با هدف افزایش دستمزدها از ماه فوریه تاکنون است.

 

کارکنان شرکت حمل نقل ریلی در فرانسه «SNCF» نیز در چهارچوب برنامه اعلام شده خود مبنی بر برگزاری ۳۶ روز اعتصاب تا ژوئن ۲۰۱۸ میلادی، این هفته برای چند روز اعتصاب خواهند کرد.

 

علاوه بر آن، اعتصاب کارکنان شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان نیز موجب لغو بیش از ۸۰۰ پرواز از مبدا فرودگاه های فرانکفورت، مونیخ، کلن و برمن شد. لغو این تعداد سفر که نیمی از پروازهای روزانه این شرکت را شامل می‌شود، برنامه سفر نزدیک به ۹۰ هزار مسافر را مختل کرد.

 

در فرودگاه فرانکفورت بزرگترین فرودگاه آلمان، اعتصاب از ساعت ۵ بامداد سه‌شنبه آغاز شد و تا ۶ بعد از ظهر نیز ادامه دارد و کارکنان تمام بخش‌ها از جمله کارکنان بخش امنیت و بخش‌های پرواز و فرود هواپیما را نیز شامل می‌شود.

 

علاوه بر کارکنان فرودگاه ها در برخی از شهرهای آلمان کارکنان بخش حمل و نقل عمومی، مهد کودک ها، همچنین شرکت های جمع‌آوری زباله نیز به این اعتصاب پیوسته‌اند.

 

این اعتصاب به دلیل اختلاف با کارفرمایان بر سر افزایش دستمزدها صورت گرفته است. اتحادیۀ کارکنان خدمات عمومی آلمان خواستار افزایش ۶ درصدی دستمزد ۲.۳ میلیون تن از کارکنان این بخش شده‌اند.

ایرنا

زحمتکشان فرانسه، نولیبرالیسم را به چالش می‌طلبند!

هفت سندیکای کارگری فرانسه که سندیکاهای معروف این کشور و ازجمله سندیکای چپ “ث.ژ.ت” را در بر می‌گیرد، پنجشنبه ۲ فروردین‌ماه ۱۳۹۷ /۲۲ مارس ۲۰۱۸، به‌منظور دفاع از خدمات سیستم اجتماعی همگانی و حفظ آن، ازجمله راه‌آهن، اعتصاب و راهپیمایی‌ای گسترده در اکثر شهرهای فرانسه بر پا کردند. حزب‌ها و سازمان‌های چپ کشور، ازجمله حزب ... زحمتکشان فرانسه، نولیبرالیسم را به چالش می‌طلبند!

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, فرانسه, کارگری

۲۴۰ معدنچی اوکراینی در عمق ۱۰۰۰ متری محبوس شدند

به گزارش خبرگزاری تاس، شرکت برق اوکراین، برق معادن منطقه «پرفورمایسکوگول» را که در منطقه لوهانسک و در کنترل کی‌یف قرار دارد قطع کرده است. در اثر این اقدام آسانسورهای معدن از کار افتاده‌اند.

ادامه

اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری

اعتصاب کارکنان راه آهن فرانسه در اعتراض به سیاست‌های نئولیبرالیستی ماکرون

کارکنان بخش حمل و نقل ریلی فرانسه در اعتراض به سیاست‌های کارگری ماکرون با اعلام دو روز تعطیلی و سه روز کار، اعتصاب سه ماه خود را آغاز کردند.   به گزارش دویچه وله، علاوه بر کارکنان قطار فرانسه، اتحادیه‌های کارگری و کارکنان بخش انرژی و جمع‌آوری زباله‌ها نیز در این اعتصاب سه ماهه شر ... اعتصاب کارکنان راه آهن فرانسه در اعتراض به سیاست‌های نئولیبرالیستی ماکرون

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, فرانسه, کارگری