بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

اعتصاب سراسری و اعتراضات ۲۰۰ میلیون هندی به‌سیاست‌های ضد کارگری دولت راستگرای حاکم

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش رسانه‌های محلی هند این اعتصاب سراسری از امروز  (سه‌شنبه) شروع شده است.

 

شبکه ان دی تی وی هند گزارش کرد، بالغ بر ۱۰ اتحادیه تجاری در هند این اعتصاب را به جریان انداخته‌اند. معترضان تقاضا دارند که دولت هند حداقل دست مزدها و حقوق‌های بازنشستگی را برای طبقه کارگر افزایش دهد، خدمات رفاه اجتماعی و تدابیر حمایتی برای بیکاران را تقویت کند.

 

کارگران و کارمندانی از حوزه های مختلف شامل بخشهای بهداشت و درمان، آموزش، زغال سنگ، فولاد، برق، بانکداری، بیمه و حمل و نقل از این اعتصاب حمایت کرده‌اند.

برخی از گروه‌های کشاورزان محلی و گروه‌های دانشجویی نیز به این اعتراضات پیوسته‌اند.

 

شبکه ان دی تی وی تصریح کرد، بر برخی موارد اعتراضات اخیر با خشونت همراه شده و درگیری‌هایی نیز با نیروهای پلیس هند رخ داده است. در ایالت کرالا در جنوب هند معترضان در یک ریل راه آهن تحصن کردند. در تعدادی از اتوبانها نیز ترافیک شدیدی رخ داده است.

ایسنا

تجمع اتحادیه‌های کارگری مجارستان در اعتراض به تغییرات قانون کار

رهبران اتحادیه‌ها و سندیکاهای مجارستان در تجمعی خواستار برگزاری اعتصاب و اعتراضات سراسری در تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۹ دی) شدند تا با تغییرات قانون کار که آنها آن را “قانون برده‌داری” و مضر برای کارگران و کارمندان می‌دانند، مخالفت کنند.

ادامه

جهان, خبر, شرق اروپا, کارگری, مجارستان

حمایت کارگران فولاد آرژانتین و معدنکاران بولیوی از مبارزات کارگران فولاد و هفت‌تپه

کارگران فولاد آرژانتین و کارگران معدن بولیوی در بیانیه‌ای حمایت خود را از کارگران نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولاد ایران اعلام کردند.   در این بیانیه مشترک، ضمن بیان اینکه خواسته‌ی کارگران، پرداخت معوقات و خلع ید از بخش خصوصی است و بایستی به این مطالبات پاسخ مثبت داده شود، آمده است: هنوز هفت ... حمایت کارگران فولاد آرژانتین و معدنکاران بولیوی از مبارزات کارگران فولاد و هفت‌تپه

ادامه

ارژانتین, ایران, بولیوی, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری, همبستگی

همبستگی بین‌المللی با پیکار زحمتکشان ایران ادامه دارد

در پی ادامهٔ جنبش اعتراضی و حق‌طلبانهٔ کارگرانِ مجتمع نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز، که در چارچوب گروه ملّی صنعتی فولاد ایران فعالیت می‌کند، و نیز گردهمایی‌ها و کنش‌های اعتراضی دیگر زحمتکشان کشور، همبستگی بین‌المللی با پیکارهای برحق مردم و زحمتکشان ایران همچنان ادامه دارد.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, برزیل, بیانیه, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری, مقاله