خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

اعتصاب سراسری در یونان در اعتراض به قوانین ریاضتی و اصلاحات بازنشستگی

هزاران نفر از مردم یونان امروز (سه‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه) در اعتراض به اصلاحات جدید بازنشستگی، در یک اعتصاب ۲۴ ساعته، بخش حمل‌ونقل و خدمات‌رسانی را فلج کردند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آتن، ‌حدود ۱۰ هزار نفر در مخالفت با این اصلاحات که افزایش سن بازنشستگی را موجب می‌شود، در پایتخت تظاهرات کردند.

 

این اعتراضات باعث توقف حمل و نقل عمومی در آتن شد و همچنین فعالیت قطارهای میان شهری و حمل و نقل دریایی را متوقف کرد.

 

در همین حال، ‌کارمندان دولت دست از کار کشیدند و روزنامه‌نگاران نیز قصد دارند در اعتراض به این اصلاحات، سه ساعت اعتصاب کنند.

 

اتحادیه کارمندان دولتی یونان (ADEDY) نیز اعلام کرد، این طرح اصلاحی در عمل ادامه قوانین ریاضتی است که در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ ارائه شد.

 

براساس این گزارش، اعتصاب و اعتراض به اصلاحات قانون بازنشستگی در دیگر شهرهای بزرگ یونان نیز برگزار شد.

 

دولت محافظه کار جدید یونان اعلام کرد، این طرح اصلاحی که قرار است جمعه پیش رو به رای گذاشته شود، ‌امکان موفقیت سیستم بازنشستگی این کشور را تا سال ۲۰۷۰ فراهم می کند.

 

وزارت کار یونان نیز خبر داد، این طرح اصلاحی، افزایش حقوق بازنشستگی و کاهش مجازات مستمری بگیران مشغول به کار را دربر می‌گیرد.

 

دولت های مختلف در یونان تلاش کرده اند سیستم بازنشستگی را اصلاح کنند؛ سیستمی که پاداش‌های سخاوتمندانه‌اش در گذشته، یکی از دلایل بحران بدهی یونان تلقی می‌شود.

 

همچنین یک طرح دیگر دولتی که قوانین مربوط به اعتراضات خیابانی را تشدید می کند، خشم اصناف مختلف را برانگیخته است.

 

مصرف بیش از اندازه و گزارش غیردقیق کسری بودجه در یونان، وام دهندگان به این کشور را در سال ۲۰۱۰ سراسیمه کرد، وضعیتی که به سه بسته کمک های مالی اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول برای جلوگیری از ورشکستی یونان احتیاج دارد.

 

یونان موظف است در ازای میلیاردها یورو کمک مالی اروپا، اصلاحات ریاضتی و کاهش حقوق بازنشستگی را تصویب کند.

خیابان‌های اسپانیا، صحنه اعتراض کشاورزان

کشاورزان و رانندگان اسپانیایی با تجمع در خیابان‌های والنسیا و کوردوبا، از سیاستمداران خواستند تا تدابیری فوری به منظور بهبود شرایط نابسامان کشاورزی کشور اتخاذ کنند.

ادامه

اسپانیا, اعتراضات اجتماعی, امریکا, جنوب اروپا, جهان, حقوق بشر, دهقانی