گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

امضا گرفتن به جبر و برخلاف اراده کارگران، مسیر احقاق حق کارگران را مسدود کرده و آنها را در مسیر مطالبه گری با محدودیت مواجه کرده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، «بعد از پایان هر سه ماه، یک قرارداد از پیش نوشته شده مقابل ما کارگران می‌گذارند و از ما می‌خواهند امضا کنیم یعنی به ... «قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

اعتصاب سراسری در یونان در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی

اتحادیه ها اعلام کرده‌اند: هدف از نظام سرمایه داری به فقر کشاندن بیش از پیش جامعه و به غارت بردن اموال ملت و دولت یونان است و ما اجازه این کار را به آنان نخواهیم داد.

 

 

اعلام اعتصابات عمومی و سراسری توسط اتحادیه های کارگری و کارمندان و سندیکاها در یونان، باعث فلج شدن این کشور شد.

 
اتحادیه سراسری کارگری ( یه سه- بزرگترین اتحادیه سراسری یونان)، اتحادیه سراسری کارمندان یونان ( اد دی) ، اتحادیه سراسری کارگران مبارز( پامه) و تمام سندیکاها و اصناف کشور با انتشار بیانیه مشترکی، امروز را روز اعتصاب عمومی در کشور اعلام کردند.

 
بر اثر این اعتصابات ۲۴ ساعته که اولین اعتصاب بزرگ و سراسری یونان پس از روی کار آمدن دولت چپگرای سی ریزا در این کشور است، کلیه ادارات دولتی و خصوصی به تعطیلی کشانده شده است.

 
در این اعتصاب ها که از ساعت شش بامداد امروز چهارشنبه در سراسر یونان آغاز شده است، کلیه کارکنان بنادر، خطوط ریلی و اتوبوسرانی درون و برون شهری، کلیه ادارات دولتی و بخش خصوصی، مدارس، دانشگاه ها، مراکزعلمی، کارکنان بیمارستان های دولتی و بانک های دولتی و خصوصی دست از کار کشیدند.

 
خطوط هوایی ‘ اژین ایر’ و ‘ المپیک ایر’ شب گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که به علت حضور کارکنان کنترل پرواز فرودگاه های سراسر کشور در اعتصابات عمومی، تعداد زیادی از پروازهای روز چهارشنبه خود را لغو و یا مجبور به تغییر برنامه پروازی خود شده اند.

 
درهمین حال رسانه های خبری یونان روز سه شنبه نیز به نشانه مخالفت با سیاست ریاضت اقتصادی دولت و همراهی دولت با وام دهندگان، دست به اعتصاب زده و از انتشار هرگونه خبر خودداری کرده بودند.

 
اتحادیه کشتیرانی یونان با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد از سیاست ریاضت اقتصادی این کشور اعلام کرد: علاوه بر حضور فعال کارکنان در اعتصابات سراسری امروز، به این اعتصاب تا روز جمعه ادامه خواهد داد و هیچ کشتی از بنادر یونان حرکت نخواهد کرد.

 
اعتصابات سراسری به نشانه مخالفت با توافق دولت یونان با وام دهندگان و ارایه خواسته های وام دهندگان به پارلمان این کشور برای تصویب، صورت گرفته است.

 
بر اساس این توافق، حقوق و مزایای بازنشستگان بازهم کاهش داده خواهد شد، اموال و شرکت های دولتی به بخش خصوصی داخلی و خارجی واگذار می گردد، مالیات ها مجدداً افزایش می یابند و هزینه های ادارات دولتی و خدمات دولتی کاهش داده خواهند شد.

 
اتحادیه های سراسری کارگری و اتحادیه سراسری کارمندی و دیگر اتحادیه ها و اصناف با انتشار بیانه ای مشترک، خواسته های وام دهندگان و اتحادیه اروپا را غیر قانونی و خلاف منافع یونان قلمداد کرده و گفته اند: هدف از نظام سرمایه داری به فقر کشاندن بیش از پیش جامعه و به غارت بردن اموال ملت و دولت یونان است و ما اجازه این کار را به آنان نخواهیم داد.

 
وام دهندگان و اتحادیه اروپا از دولت یونان خواسته اند مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو از هزینه ها ی خود طی یکسال آینده را با انجام اصلاحات اقتصادی از قبیل کاهش حقوق و مزایای بازنشستگان، کاهش هزینه های دولت، واگذاری شرکت ها و اموال دولتی به بخش خصوصی بکاهد.

 
اتحادیه بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است، کارکنان کلیه بیمارستان ها در این اعتصابات حضور خواهند داشت و فقط موارد بسیار اورژانسی و خطرناک را خواهند پذیرفت.

ایرنا

 

مصدوم شدن دو کارگر ساختمانی در شیراز در دو حادثه جداگانه

ظرف دو روز گذشته، در دو حادثه جداگانه، دو کارگر ساختمانی در شیراز به شدت مصدوم شدند.   در اولین حادثه که روز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ماه)در مجتمع مسکونی در حال ساخت در خیابان بنی هاشمی رخ داد، یک کارگر۳۰ ساله به علت پاره شدن سیم بکسل دستگاه بالابر از طبقات فوقانی به طبقات منفی ... مصدوم شدن دو کارگر ساختمانی در شیراز در دو حادثه جداگانه

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

پنج کارگر در یک کارخانه بر اثر انفجار مخزن اسید مصدوم شدند

ساعت ۱۲:۱۰ ظهر امروز کارخانه تولید دبه در بلوار بهشت سکینه در کمال شهر کرج دچار انفجار شد از قرار معلوم، بلافاصله پس از این حادثه نیروهای امدادی جهت کمک به آسیب دیدگان به منطقه اعزام شدند.  این حادثه، ۵  مصدوم داشته است که این مصدومان  توسط اورژانس به نزدیک ترین مرکز درمانی انتقال یافتند. ... پنج کارگر در یک کارخانه بر اثر انفجار مخزن اسید مصدوم شدند

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

در جریان آتش‌سوزی یک آتش‌نشان به‌نام داود نجاتی جان خود را از دست داد

بیست و چهارم اردیبهشت،  آتش نشان داود نجاتی در حادثه آتش سوزی یک خانه مسکونی در شهرک ثامن الائمه فردوسیه شهریار جانش را ازدست داد. این حادثه در یک ساختمان در شهرک مسکن مهر فردوسیه روی داد ، و دود ناشی از آتش ساختمان منجر به مرگ یک آتش نشان و مصدومیت هفت تن دیگر ... در جریان آتش‌سوزی یک آتش‌نشان به‌نام داود نجاتی جان خود را از دست داد

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

مرگ کارگری بر اثر سقوط در دستگاه خشت‌زنی کوره آجرپزی

معاون عملیات آتش نشانی مشهد به ایرنا گفت : یک کارگر در حومه مشهد بر اثر سقوط در دستگاه خشت‌زنی کوره آجرپزی جان خود را از دست داد. به گزارش ایلنا، مقارن ساعت ۱۱:۵۱ روز گذشته دوشنبه با اعلام حادثه گیر کردن کارگر کوره آجرپزی در دستگاه خشت زنی به آتش‌نشانی، نجاتگران ایستگاه هشتم مشهد ... مرگ کارگری بر اثر سقوط در دستگاه خشت‌زنی کوره آجرپزی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری