بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

رئیس جمهور سابق بولیوی: ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد

رئیس جمهور سابق بولیوی تاکید کرده است که ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتینک، رئیس جمهور سابق بولیوی در سخنانی تاکید کرد که ناتو در اوکراین شکست می‌خورد. «اوو مورالس»، رئیس جمهور سابق بولیوی به اسپوتنیک گفت، ناتو در اوکراین در حال شکست خوردن است. مورالس ... رئیس جمهور سابق بولیوی: ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اوکراین, بولیوی, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, ناتو

اعتراف پمپئو به آشفتگی در جبهه مخالفان دولت ونزوئلا

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی اعتراف های وزیر امور خارجه آمریکا به آشفتگی و چنددستگی در میان مخالفان دولت ونزوئلا را افشا کرد.

 

واشنگتن پست در این گزارش نوشت به یک فایل صوتی از سخنرانی مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در جمع سران گروه‌های یهودی دست یافته که در آن اعتراف‌هایی درباره ونزوئلا برخلاف آنچه مقام‌های واشنگتن به صورت رسمی درباره این کشور می‌گویند، مطرح شده است.

 

براساس این گزارش، پمپئو در این نشست گفته است که مخالفان نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا بسیار متشتت هستند و تلاش‌های واشنگتن برای متحد کردن آنان ناموفق‌تر از آن چیزی بوده که در اظهارات عمومی گفته می‌شود.

 

وزیر خارجه آمریکا در این نشست گفته است: لحظه‌ای که مادورو کناره گیری کند، هرکسی دست خود را بلند کرده و ادعای ریاست جمهوری می‌کند. بیش از ۴۰ نفر هستند که عقیده دارند رئیس جمهوری برحق ونزوئلا هستند.

 

پمپئو همچنین با این ادعا که مطمئن است مادورو در نهایت مجبور به کناره گیری از قدرت می‌شود، اذعان کرد: اما نمی‌توانم زمان آن را بگویم.

 

وی همچنین با اعتراف به اینکه مساله اختلاف در میان مخالفان دولت مادورو چیز تازه ای نیست و تنها در ماه‌های اخیر در فضای سیاسی این کشور علنی شده است، افزود: از وقتی من رئیس سیا شدم این کار (متحد کردن مخالفان) در مرکز تلاش‌های دولت ترامپ بود.

 

پمپئو با بیان اینکه واشنگتن در تلاش بوده از نهادهای مذهبی متعددی حمایت کند تا مخالفان را گردهم بیاورند، از ناکامی کودتای نظامی دو ماه گذشته توسط مخالفان در ونزوئلا ابراز تأسف کرد و دلیل آن را تضاد منافع مخالفان و رقیبان مادورو دانست.

 

این اظهارات وزیر امور خارجه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا کاملاً با اظهارات علنی مقام‌های آمریکایی که همواره بر اتحاد و قدرت مخالفان به رهبری خوان گوایدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا تاکید دارند، اختلاف فاحش دارد.

 

دولت ترامپ بلافاصله پس از ادعای ریاست جمهوری ونزوئلا از سوی گوایدو، از وی حمایت کرده و خواستار کناره گیری مادورو و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

 

در حالی که سیاست براندازی در کشورهای مختلف که توسط دولت‌های مختلف آمریکا پی گرفته شده تحت انتقاد روزافزون منتقدان داخلی و خارجی واشنگتن است، وزیر امور خارجه دولت ترامپ بر دشواری شرایط حتی پس از سقوط احتمالی مادورو تاکید کرد.

 

وی در این نشست محرمانه با بیان اینکه «کناره گیری مادورو مهم و ضروری است اما کافی نیست»، افزود که تثبیت موقعیت گوایدو در میان مخالفان زمان بسیاری برده اما وضعیت مخالفان در ونزوئلا همچنان «شکننده» است.

 

پمپئو تصریح کرد: ما در تلاش بوده‌ایم و این کار این همه زمان برده تا به اینجا که امروز هستیم برسیم. جایی که رهبری چه بسا شکننده داریم که ممکن است همین لحظه که ما در این اتاق هستیم دستگیر شود.

 

براساس گزارش واشنگتن پست، پمپئو این اظهارات را در همان نشستی مطرح کرده که اظهاراتی جنجالی درباره طرح آمریکایی مشهور به «معامله قرن» برای سازش میان فلسطین و اسراییل بیان داشته است.

 

این روزنامه پیشتر گزارش داده بود که وزیر خارجه آمریکا در این جلسه چشم انداز طرح دولت ترامپ برای صلح در خاورمیانه را بررسی کرده و گفته «شاید استدلال شود» که این طرح «قابل اجرا نیست».

 

پمپئو گفت: شاید این طرح رد شود. شاید در نهایت بگویند، اصیل و کارآمد نیست، ۲ چیز خوب دارد و ۹ چیز بد. وی افزود: مساله بزرگ این است که آیا فضای کافی به وجود می‌آید تا بتوانیم در مورد نحوه اجرایی آن گفت وگویی واقعی داشته باشیم.

 

واشنگتن پست همچنین نوشته است که اظهارات بی پرده پمپئو در این نشست او را نگران کرده که شاید قربانی اخراج‌های ناگهانی و توئیتری ترامپ شود.

 

وی در این نشست به شوخی گفته است: شاید زمان من به عنوان وزیر امور خارجه در روندی تاریخی به سر آید. ممکن است اکنون که من اینجا هستم رئیس جمهوری (ترامپ) توئیت کند.

ایرنا

تشکل‌های تجاری آمریکا شکایت از دولت ترامپ را بررسی می‌کنند

تارنمای شبکه سی ان بی سی خبر داد که در واکنش به اعمال تعرفه تصاعدی بر واردات کلیه کالاها از مکزیک، گروه‌های تجاری آمریکا احتمال اقامه دعوی علیه دولت ترامپ را بررسی می‌کنند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, کانادا, مکزیک