فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد دغدغه اصلی شهروندان اروپایی که قرار است به زودی در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کنند، فقر و بحران هزینه‌های زندگی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نظرسنجی انجام شده توسط پارلمان اروپا نشان می‌دهد علی‌رغم برجسته نشان دادن مسئله مهاجرت غیرقانونی در رسانه‌ها، دغدغه اصلی رای‌دهندگان اروپایی «فقر، بحران هزینه‌های زندگی و محرومیت ... فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, انگلیس, بلژیک, پناهجویی, خبر, فقر, معیشت

روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

با گسترش گروه‌های تبهکار، مردم عادی در سوئد به پوشیدن جلیقه ضدگلوله روی آورده‌اند که واکنش منفی پلیس این کشور را به دنبال داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گفته می‌شود تعداد فزاینده‌ای از کودکان و نوجوانان در سوئد هنگام تردد در شهر‌ها جلیقه ضدگلوله می‌پوشند، زیرا سطح خشونت در این کشور افزایش یافته و ... روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

ادامه

پناهجویی, جهان, خبر, سوئد, شمال اروپا, فقر

پیرامون اعتراض کشاورزان آلمان؛ همبستگی با کشاورزان یک ضرورت اجتماعی است!

در اولین روزهای سال ۲۰۲۴ میلادی واضح گردید که بخار از ظرف جوشان رها شده است. مطالباتی که در اعتصابات هشدار دهنده سال گذشته بیان گردید، در اعتراضات امسال مجددا تکرار شد: مردم از سیاست های دولت ناراضی هستند. “هاگن لش” از مؤسسه اقتصاد آلمان، با نگرانی گفت: “اگر اعتراض کشاورزان الگو شود، ما با ... پیرامون اعتراض کشاورزان آلمان؛ همبستگی با کشاورزان یک ضرورت اجتماعی است!

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, پناهجویی, روسیه, زنان, فقر, کارگری, کشاورزی, کودکان, مقاله

سنای آمریکا لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و اصلاحات مرزی را ارائه کرد

سنای آمریکا بسته امنیت ملی را که مدت‌ها در انتظار ارائه بود و شامل کمک خارجی به اوکراین، اسرائیل و تایوان می‌شود، اعلام کرد و قرار است در روزهای آتی رای گیری اولیه درباره آن انجام شود. به گزارش ایسنا، از این بسته جدید کمک ۱۱۸ میلیارد دلاری، بیش از نیمی یا تقریبا ۶۰ میلیارد ... سنای آمریکا لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و اصلاحات مرزی را ارائه کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امنیتی, اوکراین, پناهجویی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, فلسطین, هندو پاسیفیک

معترضان در۴۰ شهر آلمان علیه راستگرایان افراطی تظاهرات کردند

صدها هزار معترضان در آلمان روز یکشنبه در حدود ۴۰ شهر علیه گروه‌های راست افراطی تظاهرات کرده و بار دیگر مخالفت خود را با طرح اخراج میلیون‌ها مهاجر از این کشور اعلام کردند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه‌های «جمعه‌های آینده» و «کامپکت» که سازماندهی این تظاهرات را بر عهده داشتند، در ... معترضان در۴۰ شهر آلمان علیه راستگرایان افراطی تظاهرات کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, المان, پناهجویی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

اعتراف سرباز لهستانی: شماری از پناهجویان در مرز تیرباران شدند

یک سرباز لهستانی که به بلاروس پناهنده شده است از رفتار بسیار خشن ماموران کشورش پرده برداشت و مدعی شد که نیروهای لهستانی تعدادی از پناهجویان در مرز بلاروس را تیرباران کردند.

 

به گزارش ایرنا، امیل چچکو سرباز لهستانی ۲۵ ساله که هفته گذشته به بلاروس پناهنده شد، روز دوشنبه در گفت و گویی تلویزیونی که از شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ پخش شد، گفت که با سیاست ها و رفتار دولت لهستان با پناهجویان موافق نیست.

 

وی خاطرنشان کرد که رفتار ماموران امنیتی لهستان با پناهجویانی که قصد داشتند با عبور از مرز بلاروس و لهستان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند، بسیار خشونت آمیز بود.

 

چچکو که از لشکر ۱۶ موتوریزه لهستان است که در ماه نوامبر برای دفاع از مرز با بلاروس به منطقه مرزی با این کشور اعزام شد و با عبور از گذرگاه مرزی توشملیا، از بلاروس درخواست پناهندگی سیاسی کرد.

 

در همین حال به گزارش خبرگزاری ریانووستی، دادستانی کل بلاروس چندین پرونده در مورد جنایات و اقدامات غیرقانونی ماموران امنیتی لهستانی علیه پناهجویان در مرز این کشور با بلاروس گشوده است.

 

دیمیتری بریلف سخنگوی دادستانی کل بلاروس در این رابطه اعلام کرد: دادستانی کل بلاروس از دولت این کشور خواسته است تا این پرونده ها به دادگاه بین المللی جنایی و نیز پارلمان اروپا برای رسیدگی ارجاع شود.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه چندی پیش با اشاره به وضعیت اسف بار پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان، ورشو را به نقض حقوق بشر و معیارهای انسانی متهم و خاطرنشان کرد که تقریبا هر روز در این منطقه، پناهجویان جان می سپرند و وضعیت طاقت فرسایی دارند .

 

بحران پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان از اواسط ماه نوامبر تشدید و مساله ای تنش زا در روابط بلاروس و غرب شد.

 

حدود یک ماه پیش، چند هزار پناهجو از کشورهای خاورمیانه تلاش کردند از طریق مرز بلاروس و لهستان وارد اتحادیه اروپا شوند که ازسوی مرزبانان لهستانی متوقف شدند.

 

بر اساس آخرین اطلاعات رسانه های روسی،  تاکنون حدود ۲۷۰۰ نفر از پناهجویان عراقی خاک بلاروس را به مقصد عراق ترک کرده اند.  اکثر این پناهجویان از کردهای شمال عراق بودند و هواپیماهای خطوط هوایی عراق این افراد را به اربیل منتقل کردند.

 

آخرین هواپیما برای انتقال پناهجویان روز ۱۳ آذر ماه با ۴۱۹ نفر فرودگاه مینسک را به مقصد اربیل ترک کرد.

 

هنوز از شمار واقعی پناهجویان در مرز لهستان و بلاروس اطلاعات دقیقی در دست نیست اما اخبار در این مورد از خروج بیش از یکصد نفر دیگر از پناهجویان از این منطقه برای بازگشت به کشور خود در روز جمعه گذشته حکایت دارد.

بلاروس درباره تحرکات ناتو هشدار داد

وزیر دفاع بلاروس درباره افزایش تحرکات ناتو در مرزهای این کشور هشدار داد و رئیس جمهور بلاروس نیز بیان داشت کشورش تمام قابلیت‌ها برای واکنش به درگیری مرزی را دارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, بلاروس, پناهجویی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, گزارش, لهستان