هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

اعتراف دولت انگلیس به‌قرارداد‌های غیرقانونی فروش سلاح به‌ائتلاف سعودی

معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور تجارت بین‌الملل در جلسه پارلمان اعتراف کرد دولت این کشور به‌طور غیرقانونی به ائتلاف تحت رهبری سعودی‌ها سلاح فروخته است.

 

دولت انگلیس اعتراف کرد پس از حکم دادگاه انگلیس مبنی بر ممنوعیت فروش سلاح به ائتلاف سعودی‌ها توسط دولت انگلیس، حداقل دوبار از این قانون تخطی کرده است.

 

به نوشته پایگاه «میدل ایست آی»، «الیزابت تراس» معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور تجارت بین‌الملل در جلسه پارلمان روز پنجشنبه در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان «حزب ملی اسکاتلند» به دو مورد عقد قرارداد غیرقانونی فروش سلاح به ائتلاف سعودی اذعان کرد.

 

تراس همچنین اعتراف کرد که ممکن است اگر تحقیقات در این زمینه ادامه پیدا کند احتمال دارد قراردادهای غیرقانونی بیش‌تری نیز برملا شود. وی افزود این قراردادها عملی نشده و مورد ابطال قرار گرفته‌اند.

 

این در حالی است که تراس ده روز پیش نیز در خصوص دو مورد دیگر از قراردادهای غیرقانونی فروش سلاح به ائتلاف سعودی‌ها عذرخواهی کرده بود.

 

طی حکم دادگاه عالی بریتانیا ماه ژوئن (خرداد)، فروش سلاح به ائتلاف به رهبری سعودی‌ها توسط دولت انگلیس ممنوع شده است زیرا احتمال دارد این سلاح‌ها علیه غیرنظامیان یمنی استفاده شوند.

 

از آغاز درگیری بین یمنی‌ها و ائتلاف به رهبری سعودی‌ها، ده‌ها هزار غیرنظامی کشته‌ شده‌اند. سازمان ملل متحد این جنگ را بزرگترین بحران انسانی در جهان عنوان کرد. اکنون چیزی حدود دو سوم یمنی‌ها نیازمند کمک‌های فوری بشردوستانه هستند.

 

چندی پیش «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس، دولت را به ترجیح دادن صادرات اسلحه به جان غیرنظامیان، متهم کرد.

فارس

هاآرتص: اتحاد آمریکایی-عربی ضد ایران به‌شدت ضعیف شده و ترامپ مقصر آن است

یک روزنامه اسرائیلی با اذعان به ضعیف شدن اتحاد کشورهای عربی منطقه ضد ایران، نوشت سیاست واشنگتن در قبال ایران به بن‌بست رسیده و سعودی‌ها نیز از تقابل نظامی با تهران هراس دارند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امارات, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, عربستان سعودی, فرانسه, مصر

روسیه: تحریم‌های جدید آمریکا حمایت آشکار از تروریست‌ها در سوریه است

وزارت خارجه روسیه هفتادوپنجمین دور تحریم‌های ضدروسی آمریکا را به‌شدت محکوم کرده و آن را ممانعت از تامین سوخت مورد نیاز نیروهای نظامی روسیه در سوریه و تلاش آشکار واشنگتن برای جلوگیری از نابودی کامل تروریست‌ها در این کشور نامید.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه