گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

اعتراف بولتون به عدم همراهی کشورها در تحریم نفتی ایران/ معافیت هند از تحریم ایران

به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، «جان بولتون» روز چهارشنبه در ایالت واشنگتن و در حضور اعضای «مجمع همیلتون» با لحنی نسبتاً مصالحه جویانه اذعان کرد که برخی از کشورها «ممکن است قادر نباشند روند به صفر رساندن [واردات نفت از ایران] را به سرعت طی نمایند».

 

وی که یکی از چهره های برجسته طرفدار جنگ و مخالف ایران است، همچنین گفت که واشنگتن درصدد است تا حداکثر فشار ممکن را بر توان جمهوری اسلامی ایران برای صادرات نفت خام اِعمال کند؛ اما تا جایی که به کشورهایی که به این ماده خام وابسته هستند، لطمه ای وارد نشود.

 

از ماه مه که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خروج این کشور را از توافق هسته ای ایران (موسوم به برجام) اعلام کرد، کاخ سفید با جدیت تلاش کرده تا میزان صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

 

این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان خواستار معافیت از تحریم‌های کاخ سفید علیه صادرات نفت ایران شده‌اند؛ درخواستی که به گفته مقامات دولت آمریکا باید به صورت مورد به مورد توسط رئیس‌جمهور این کشور بررسی شود.

 

آمریکا توافق کرد به هند معافیت از تحریم ایران اعطا کند

 

به نقل از اکونومیک تایمز، یک منبع آگاه خبر داد؛ پس از این که طرف هندی توافق کرد واردات نفت خود از ایران را در بازه ۲۰۱۹-۲۰۱۸ به حدود یک سوم کاهش دهد، آمریکا به طور گسترده توافق کرد که به هندوستان معافیت از تحریم‌های ایران را اعطا کند. این منبع آگاه همچنین گفت که اعلام رسمی این توافق ظرف چند روز آتی انجام خواهد شد.

 

هند و سایر واردکنندگان کلیدی نفت ایران، ماه‌هاست که برای دریافت معافیت از تحریم ایران، با آمریکا مشغول مذاکره هستند.

 

این منبع آگاه به اکونومیک تایمز گفت: هند و آمریکا به طور گسترده بر روی اعطای معافیت توافق کرده‌اند و هند واردات خود از ایران را حدود ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته (۲۰۱۸-۲۰۱۷) کاهش خواهد داد، که این کاهش قابل‌توجهی است.

 

این منبع آگاه گفت که هند در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۷ حدود ۲۲ میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرده بود و برنامه‌ریزی کرده بود تا واردات خود را امسال به ۳۰ میلیون بشکه افزایش دهد، اما به عنوان شرایط این معافیت، شرکت‌های نفت هند باید واردات خود را به حدود ۱۵-۱۴ میلیون بشکه کاهش دهند.

 

این منبع ادامه داد: این به معنای ۱.۲۵ میلیون تن در ماه تا پایان مارچ ۲۰۱۹ است، که همان مقداری است که شرکت‌ها برای ماه اکتبر و نوامبر سفارش داده بودند.

 

او گفت: شرکت‌های نفتی دولتی هنوز تصمیم نگرفته‌اند که این مقدار چطور بین آنها تقسیم خواهد شد. این معافیت آسودگی خاطر بزرگی برای شرکت‌های ایندین اویل و ام‌آرپی‌ال که ۲ مشتری بزرگ نفت ایران هستند، ایجاد خواهد کرد.

 

این منبع آگاه افزود: نحوه پرداخت شرکت‌ها به ازای نفت ایران، هنوز بین هند و ایران در حال مذاکره است و به احتمال زیاد از همین مکانیزم موجود که با استفاده از بانک یوسی‌او، ۵۵ درصد از پرداخت‌ها با یورو و ۴۵ درصد از پرداخت‌ها با روپیه می‌باشد، استفاده خواهد شد.

مهر

هند از امضای مصوبه مکانیزم خرید نفت ایران با روپیه خبر داد

شبکه خبری بی تی وی آی هند در توئیتی نوشته است: ‘دارمندرا پرادهان’ وزیر نفت هند امروز چهارشنبه ۳۱ اکتبر (۹ آبان) به زودی با ایران توافقنامه ای مبنی بر احیای مکانیزم تجارت با روپیه به امضا خواهد رساند؛ طبق این مصوبه، مکانیزم پرداخت بین هند و ایران، به روپیه تغییر خواهد کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, هندوستان

رویترز: چین، هند و ترکیه به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند

چین و هند در آستانه اعمال مجدد تحریم‌ های آمریکا علیه ایران در ۴ نوامبر (۱۳ آبان) اعلام کردند که به خرید نفت‌ از تهران ادامه می دهند چرا که منابع کافی برای جایگزین کردن نفت ایران وجود ندارد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خبر, هندوستان

افزایش موضع‌گیری‌های اروپایی درباره توقف فروش سلاح به عربستان

درخواست‌ها در اتحادیه اروپا برای اتخاذ یک موضع یکپارچه در رابطه با توقف صادرات سلاح به عربستان به علت قتل روزنامه نگار منتقد سعودی افزایش یافته است.

ادامه

اتریش, المان, انگلستان, جهان, خبر, شمال غرب آسیا, عربستان سعودی, فرانسه, قطر, کانادا, هلند, یمن