هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

اعتراف ارتش اسرائیل به ناکامی در رهگیری حمله موشکی

آویگدور لیبرمن با انتقاد از عملکرد نتانیاهو در اداره امور اسرائیلی‌ها و فرسایش دفاعی این رژیم اعلام کرد در حمله موشکی صورت گرفته در نزدیکی دیمونا شرایط می‌توانست به شکل دیگری باشد.

 

به گزارش تسنیم، روزنامه اسرائیلی هآرتص امروز پنجشنبه اعلام کرد که ارتش اسرائیل به شکست سامانه‌های پدافند هوایی خود در رهگیری موشکی که از سمت سوریه شلیک شد و در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای دیمونا فرود آمد اعتراف کرده است.

 

این روزنامه اسرائیلی افزود، این درحالی است که مقامات ارشد اسرائیلی تلاش می‌کنند به مردم اطمینان بدهند که منطقه دیمونا از امن‌ترین مناطق است.

 

از سوی دیگر «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق اسرائیل و رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» با انتقاد شدید از کابینه این رژیم و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل، وی را متهم کرد که او مشغول رسیدگی به منافع شخصی خود است و نتانیاهو را مسئول فرسایش قدرت دفاعی اسرائیل دانست.

 

وی همچنین از کنست (پارلمان اسرائیل) خواست تا از این وضعیت سستی که در آن قرار گرفته خارج شود و کمیته امنیتی را برای یافتن راهی جهت آمادگی ارتش و سرویس‌های امنیتی در مقابله با ایران و حزب‌الله فعال کند.

 

لیبرمن در واکنش به حمله موشکی صورت گرفته در نزدیکی تاسیسات هسته ای دیمونا گفت، موشکی با سرجنگی ۲۰۰ کیلوگرمی به سمت اسرائیل پرتاب شد و شرایط می‌توانست به شکل دیگری باشد.

 

امروز ارتش اسرائیل به انفجار صورت گرفته در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای دیمونا در جنوب اراضی اشغالی واکنش نشان داده و آن را حمله موشکی از جانب سوریه دانست.

 

پیش از این رادیو ارتش اسرائیل گزارش داده بود، موشک سوریه که به سمت یک جنگنده اسرائیلی پرتاب شده بود در نزدیکی منطقه دیمونا فرود آمد.

 

ارتش اسرائیل گزارش داد که بامداد امروز (پنجشنبه) آژیر هشدار در منطقه ابوقرینات در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای دیمونا به صدا درآمده است.

 

این در حالی است که وبگاه عبری زبان «روترنت» از یکی از ساکنان منطقه ابوقرینات نقل کرد که این آژیر خطر در پی وقوع یک انفجار شدید به صدا درآمده است و شدت انفجار به حدی بود که خانه‌های ما به لرزه درآمد.

 

صبح روز چهارشنبه نیز انفجاری در یکی از مراکز صنایع نظامی حساس ( کارخانه صنایع موشکی) در مرکز اسرائیل به وقوع پیوست که هنوز علت آن مشخص نشده است.

تمایل عربستان سعودی برای تقویت روابط استراتژیک با چین برای برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰

ولیعهد عربستان سعودی، از تشکیل اجلاس سالانه ابتکار سبز خاورمیانه، در زمینه محیط زیست خبر داد و گفت چین، شریک اصلی طرح “خاورمیانه سبز” خواهد بود.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, ژئوپلیتیک, عربستان سعودی

پرس تی وی؛ دستورالعمل آمریکا صرفا تعلیق تحریم‌ها و نه لغو کامل آن است

منبع خبری شبکه پرس تی وی در وین گفت که دستورالعمل آمریکا صرفا تعلیق تحریم‌ها و نه لغو کامل آنها است و در صورت رفع برخی تحریم‌ها، آمریکا قصد دارد آنها را در بازه‌های ۱۲۰ روزه و ۱۸۰ روزه تمدید کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, مذاکرات اتمی

حفظ منافع ملّی ایران در زمینهٔ تحوّل‌های منطقه‌یی

در حالی که دولت جدید آمریکا- دولت جو بایدن- سرگرم تنظیم و اجرای گام‌به‌گام سیاست‌های منطقه‌یی‌اش در خاورمیانه است، دولت چین به اتّکای توسعهٔ سریع و قدرت عظیم اقتصادی‌اش، به‌تدریج در برابر مداخله‌گری‌ها و سلطه‌جویی‌های بی‌پردهٔ دولت‌های غربی در آمریکا و اروپا آشکارا موضع‌گیری می‌کند و از سوی دیگر، تلاش دارد نقش فعّال‌تری در سیاست ... حفظ منافع ملّی ایران در زمینهٔ تحوّل‌های منطقه‌یی

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, افغانستان, اقتصادی, امریکا, ایران, پاکستان, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, فلسطین, قطر

هلاکت ۲۰۰ تروریست‌ در حمله جنگنده‌های روسیه به نزدیکی تدمر

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در عملیاتی که به کشته شدن حدود ۲۰۰ شبه‌نظامی ختم شد، پایگاه آموزش شبه‌نظامیان در نزدیکی شهر تدمر در مرکز سوریه را منهدم کردند.

ادامه

تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه