زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

اعتراف آمریکا به عدم آمادگی برای جنگ “ترکیبی و غیرمستقیم” با روسیه

رئیس پنتاگون، با اذعان به موفقیت‌های اخیر روسیه در جنگ‌های “ترکیبی و غیرمستقیم”، گفت: آمریکا آمادگی رویارویی با روسیه در این عرصه را ندارد، بنابراین به اتخاذ تدابیری برای اصلاح اقدامات تدافعی خود ادامه خواهد داد.

 

به گزارش خبرگزاری «تاس»، “مارک اسپر” در کنفرانسی برای نظامیان نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده برای جنگ “ترکیبی و غیرمستقیم” با روسیه آمادگی ندارد، به همین دلیل به اتخاذ تدابیری برای اصلاح راهکار وزارت دفاع و دیگر وزارت‌خانه‌ها در این رابطه ادامه می‌دهد. به گفته وی، روسیه طی سال‌های گذشته با موفقیت ” اقدامات نظامی ترکیبی و غیرمستقیمی در منطقه نفوذ خویش” انجام داده، برای اینکه گویا دشواری مقابله با آمریکا در یک جنگ متعارف را درک کرده است.

 

اسپر افزود: «به همین دلیل آنها به دنبال امکانات دیگری برای ایجاد چالش برای ما هستند. این شکل جدیدی از اقدامات نظامی است. ما در بسیاری از موارد آمادگی مقابله با این چالش‌ها را نداریم، ولی باید آمادگی داشته باشیم. به همین دلیل در حال حاضر در حال کار به روی برنامه‌هایی در عرصه‌های مختلف نظامی هستیم.»

 

رئیس پنتاگون نه تنها از وزارت دفاع، بلکه دیگر وزارت‌خانه‌ها خواست تا راهکارها و فعالیت اطلاعاتی خود برای تغییر وضعیت دشوار کنونی را اصلاح کنند. اسپر ابراز اطمینان کرد که ایالات متحده در اجرای عملیات نظامی بسیار خوب عمل می‌کند، ولی “رویارویی در منطقه حائل خاکستری” برای این کشور هنوز آزمایشی است.

 

“جنگ غیرمستقیم و ترکیبی” اصطلاحی برای مناقشاتی است که شرکت کنندگان در آن که نقش آفرینان بزرگ و قدرتمندی هستند، بطور غیرمستقیم با یکدیگر درگیر می شوند. جنگ کره که اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا و چین، بر روند آن تاثیر زیادی داشتند، نمونه‌ای از این جنگ است.

 

وزیر دفاع آمریکا پیش از این، روسیه را «بزرگترین چالش برای ایالات متحده» در عرصه امنیتی نامیده بود. وی چین را نیز در دورنمای آینده چنین تهدیدی می‌داند.
تسنیم

سندرز خطاب به پامپئو؛ وظیفه تو حل و فصل مناقشات است

سناتور ارشد حزب دموکرات آمریکا و از نامزدهای این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به وزیر امور خارجه کشورش یادآوری کرد که وظیفه اصلی او بهره‌گیری از دیپلماسی برای حل مناقشات است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, عربستان سعودی

عکس نژادپرستانه ترودو در آستانه انتخابات کانادا جنجال برانگیخت

انتشار عکسی از «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا که در حرکتی نژادپرستانه صورت و دست های خود را قهوه‌ای کرده بود، ضمن جنجال آفرینی در آستانه انتخابات فدرال کانادا، او را وادار به عذرخواهی کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, کانادا, هندوستان

در پی ادامه اعتراضات کارگران، جنرال موتورز پرداخت بیمه کارگران معترض را متوقف کرد

همزمان با ادامه اعتصابات کارگران کارخانه جنرال موتورز آمریکا به دلیل شرایط نامناسب حقوق و مزایای این شرکت، هزینه های بیمه درمانی کارگران معترض به “اتحادیه کارکنان خودرو” محول شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر