اعتراض مردم خوزستان به انتقال آب آشامیدنی به عراق و تخریب لوله انتقال آب

مردم خوزستان در گرمای ۵۰ درجه از عدم دسترسی به آب شیرین رنج می‌برند. ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مشکل کمبود آب نیست، بلکه مسئله انتقال آب شیرین توسط حاکمیت جمهوری اسلامی به عراق است.

 

گروهی از شهروندان خرمشهر روز جمعه ۸ تیر (۲۹ ژوئن) در برابر مسجد جامع این شهر تجمع کردند تا نسبت به شوری آب در این شهر و بی‌اعتنایی مسئولان اعتراض کنند.

 

شرکت‌کنندگان در این تجمع به خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، گفته‌اند که کیفیت آب شرب شهرستان نسبت به روزهای گذشته بسیار شورتر شده و در بسیاری از مناطق بوی بسیار بدی می‌دهد.

 

به گفته‌ی معترضان “افزایش شوری و افت کیفی شاخص‌های آب آشامیدنی مردم را به شدت دچار مشکل کرده و مسولان امور باید به دور از شعار و وعده برای رفع این معضل اقدامی عاجل انجام دهند”.

 

مردم خوزستان در شبکه‌های اجتماعی ویدئوهایی منتشر کرده‌اند که از انتقال آب شیرین جنوب عراق و مناطق بصره حکایت دارد، در حالی که در لوله‌های خانه‌ها آب شور و آلوده در جریان است.

 

خرمشهر و آبادان همجوار بصره است، شهری که جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران از نفوذ بالایی در آن برخوردارند.

 

ویدئوهایی دیگری که از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره گزارش‌های تلویزیون عراق منتشر شده که در آن شهروندان بصره از رهبر جمهوری اسلامی به خاطر انتقال آب آشامیدنی خرمشهر به عراق قدردانی می‌کنند.

 

یک نمونه دیگر از این ویدئوها نشان می‌دهد آب شیرین خوزستان از طریق یک شاه‌لوله از روستای منبخ شهرستان خرمشهر به سوی استان بصره جریان می‌یابد.

 

جوانان اهواز در اعتراض به انتقال آب آشامیدنی ایران به عراق، لوله انتقال آب به عراق را تخریب کردند