نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

نیجریه در حال بررسی پیوستن به «بریکس» است

رسانه‌های محلی نیجریه اعلام کردند وزیر خارجه این کشور در سفر اخیرش به روسیه اعلام کرده که این کشور در حال بررسی پیوستن به گروه «بریکس» است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «یوسف توگار» وزیر خارجه نیجریه اعلام کرد این کشور در حال بررسی پیوستن به گروه کشورهای «بریکس» است. آن‌گونه که ... نیجریه در حال بررسی پیوستن به «بریکس» است

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, چین, روسیه, عربستان سعودی, مصر, نیجریه, هندوستان

به کشتار مردم فلسطین خاتمه دهید! کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسید!

ادامهٔ پیشروی ماشین جنگی و کشتار اسرائیل در نوار غزه زیر چتر حمایت قدرت‌های امپریالیستی بمباران و خون‌ریزی و کشتار و آوارگی و گرسنگی و ناامنی در غزه همچنان ادامه دارد. نیروهای نظامی اسرائیل پس از آنکه بخش بزرگی از ساکنان شهرهای غزه و خان یونس در شمال و مرکز نوار غزه را به‌زور بمباران‌های ... به کشتار مردم فلسطین خاتمه دهید! کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسید!

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, الجزایر, امپریالیسم, ایران, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کارگری, گرسنگی, مقاله, هلند, هندوستان

نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

فجایع ناشی از نبود بهداشت و ایمنی در محیط‌های کار در عرصه‌های گوناگون تولید، معدن‌ها، پالایش و استخراج نفت و گاز، و فعالیت‌های خدماتی و درمانی را می‌توان هر روز در اخبار ناگوار سوانح کار مشاهده کرد. مصدوم شدن و جان باختن هر روزهٔ کارگران در حین رفت و آمد به محل کار، در محل ... نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, استبداد, استثمار, ایران, ایمنی, بانک جهانی, بنگلادش, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, محیط زیست, هندوستان

هشدار پوتین به غرب برای خودداری از اعزام نظامیان ناتو به اوکراین

رئیس‌جمهوری روسیه در واکنش به پیشنهاد همتای فرانسوی وی به کشورهای غربی درباره اعزام نیروی نظامی از ناتو به اوکراین گفت: سرنوشت این نیروها بسیار غم‌انگیز خواهد بود. به گزارش ایرنا از رسانه‌های روسیه، ولادیمیر پوتین این سخنان را پنجشنبه در سخنرانی سالانه خود در مجلس فدرال روسیه با حضور نمایندگان دومای دولتی و شورای ... هشدار پوتین به غرب برای خودداری از اعزام نظامیان ناتو به اوکراین

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اتیوپی, اروپا, استراتژیک, اقتصادی, امارات, امنیتی, اوکراین, ایران, برزیل, بریکس, تایوان, جهان, چین, روسیه, شرق اروپا, عربستان سعودی, فرانسه, فنلاند, مصر, ناتو, هندوستان

اعتراضات هند: بزرگ ترین چالش نارندرا مودی در ۶ سال گذشته

در دو هفته گذشته در نتیجه اعتراضات به اصلاح قانون شهروندی، حدود ۲۵ نفر کشته شده، تعدادی مجروح و هزاران نفر از معترضان در سرتاسر هند بازداشت شده اند.

 

شبکه خبری ” ان دی تی وی” روز جمعه گزارش داد: دولت هند در زمانی که اقتصاد این کشور  به سوی رکود پیش می رود و جامعه هند با خطر قطبی شدن روبرو شده است، خود را در مقابل معترضان به اصلاح قانون شهروندی قرار داده است.

 

اصلاح قانون  شهروندی هند  در تاریخ  ۲۰ آذر (۱۱ دسامبر) در این کشور به تصویب رسید. بر اساس این قانون پناهجویان کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال ۲۰۱۵ میلادی وارد این کشور شده‌اند می‌توانند شهروندی این کشور را دریافت کنند اما این قانون شامل حال مسلمانان نمی‌شود. مسئولان هند در باره علت این اقدام گفته‌اند که مسلمانان کشورهای همسایه تحت پیگرد نیستند.

 

چند روز پس از تلاش مقامات دولتی هند برای کاهش نگرانی از اصلاح جنجالی قانون شهروندی و همچنین طرح ثبت نام شهروندی در این کشور، نارندرا مودی نخست وزیر هند معترضان را به خراب کاری و تخریب اموال در طول دو هفته اعتراض در سرتاسر این کشور  متهم کرد.  وی درحالی خواستار پاسخگویی معترضان به تخریب اموال عمومی در این کشور شد که به اتهامات علیه پلیس این کشور مبنی بر اعمال خشونت و زور بیش از حد علیه معترضان و همچنین تخریب اموال و ساختمان های مردم توسط این نیرو اشاره ای نکرد.

 

قانون اصلاح شده شهروندی هند اکنون به مسلمانان مهاجر متعلق به سه کشور همسایه هند که دارای مدارک کافی نیستند اجازه دریافت  تبعیت هند را نمی دهد اما افراد متعلق به چند مذهب دیگر می توانند این تابعیت را دریافت کنند. معترضان این اصلاحات که با اجرایی شدن طرح ثبت نام شهروندی همراه شده است را روشی برای تبعیض علیه مسلمانان این کشور در نظر می گیرند.

 

مایکل کولمن یک کارشناس در مرکز “ویلسون” در واشنگتن گفت: این قانون جدید و اعتراضات مربوط به آن  می توانند هزینه اقتصادی، سیاسی و اعتباری را به دولت هند تحمیل کنند. این دولت تاکنون یک مسیر هموار پیش روی خود داشته است.

 

وی افزود: هرچه اعتراضات ادامه یابند، خطر اعتباری برای دولتی که به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی است افزایش می یابد.

 

مامتا بانرجی سروزیر ایالت بنگال که با اصلاح قانون شهروندی هند مخالف بوده است گفت: اعتراضات صلح آمیز تا زمانی که این اصلاحات لغو شوند ادامه خواهد داشت.

 

قطعی اینترنت در ۲۲ منطقه ایالت اوتار پرادش

 

نشریه ” تایمز او ایندیا” روز جمعه گزارش داد: دولت یوگی ادیتیانات سروزیر ایالت اوتار پرادش خدمات اینترنت را در ۲۲ منطقه این ایالت تا نیمه شب جمعه قطع کرده است.

 

این اقدام با هدف جلوگیری از برگزاری اعتراضات گسترده در ایالت اوتار پرادش انجام شده است. نیروی های امنیتی و پلیس همچنین در روز جمعه با توجه به برگزاری نماز جمعه در مناطق مختلف این ایالت، گشت زنی را افزایش داده و در مناطق حساس مستقر شده اند.

 

در دهلی نو نیز صد ها معترض روز جمعه پس از حضور در نماز جمعه در مقابل مسجد جامع این شهر واقع در  بخش قدیمی این کلان شهر تجمع کردند.

 

این معترضان علیه اصلاح قانون شهروندی و همچنین طرح ثبت نام شهروندان شعار دادند. معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی مبنی بر ” در هند شکاف ایجاد نکنید” از معترضان خواستند تا از خشونت دوری کنند.

 

نیروی پلیس به دنبال استفاده از سپر های الکتریکی در دهلی

 

نیروی پلیس در دهلی نو اعلام کرده است که با هدف متفرق کردن افراد با کمترین خشونت، از سپر های الکتریکی با قابلیت انتقال شوک استفاده می کنند.

 

اعتراض ها در بخش هایی از دهلی نو در دو هفته گذشته به خشونت کشیده است و چندین نفر از معترضان و همچنین نیروی پلیس در این درگیری ها مجروح شده اند.

 

رهبر حزب کنگره:  طرح ثبت نام شهروندی یک حمله به بخش فقیر جامعه هند است

 

راهول گاندی رهبر حزب مخالف کنگره روز جمعه اعلام کرد که طرح ثبت نام شهروندی و همچنین طرح ملی آمار هند در واقع یک هزینه اضافه را بر جامعه فقیر هند تحمیل می کند.

 

وی با اشاره به طرح مبارزه با پول سیاه مدعی شد که  “طرح ثبت نام شهروندی و همچنین طرح ملی آمار هند مانند مبارزه با پول سیاه از جامعه فقیر هند اخاذی می کنند. این طرح ها پول بخش فقیر جامعه را به جیب چند نفر محدود منتقل می کند.

 

دولت هند سه شنبه هشتم نوامبر(۱۸ آبان) ۲۰۱۶ در پیام فوری تلویزیونی اعلام کرد که اسکناس های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ روپیه ای به ارزش  ۱۵ تریلیون و ۴۴۰ میلیارد روپیه  یا  ۸۶ درصد از پول درگردش در اقتصاد هند،  از ساعت ۲۴  اعتبار قانونی  نخواهد داشت.

 

مودی، دلیل این تصمیم فوری را مبارزه با اسکناس های تقلبی، پول سیاه ،فساد و تروریسم عنوان کرد.

 

وزیر کشور هند: هیچ فردی حقوق شهروندی خود را از دست نخواهد داد

 

آمیت شاه  وزیر کشور هند روز جمعه اعلام کرد که هیچ فردی در هند حقوق شهروندی خود را از دست نخواهد داد و حزب کنگره در حال انتشار شایعه می باشد.

 

وی در سخنرانی خود در ایالت هیماچال پرادش ضمن حمایت از اصلاح قانون شهورندی هند گفت: حزب کنگره و گروه های وابسته به آن در حال انتشار شایعه  سلب تابعیت و حقوق شهروندی اقلیت ها در هند می باشند. هیچ فردی حقوق شهروندی خود را از دست نخواهد داد. من از رهبر حزب کنگره می خواهم تا ثابت کند که در اصلاحات قانون شهروندی اشاره ای به سلب حقوق شهروندی فردی شده است.

 

آمیت شاه تاکید کرد: اصلاح قانون شهروندی  با هدف اعطای حقوق شهروندی به اقلیت های مهاجر به هند از سه کشور افغانستان، پاکستان و بنگلادش مطرح شده است.

 

نارندرا مودی نخست وزیر هند نیز چند روز پیش در جریان سخنرانی خود در دهلی نو اعلام کرد که مسلمانان هند نباید هیچ نگرانی در مورد اصلاح قانون شهروندی و طرح ثبت نام شهروندی این کشور داشته باشند و احزاب سیاسی مخالف در حال انتشار اخبار کذب و شایعه در این مورد هستند.

 

رائول گاندی رهبر حزب کنگره، حزب اصلی مخالف دولت هند ادعا کرده است  دولت نارندرا مودی با قانون جدید شهروندی و طرح ثبت شهروندی ملی جامعه هند را دچار شکاف می کند.

 

پرییانکا خواهر رائول گاندی نیز در اعتراض به سرکوب دانشجویان توسط پلیس در دروازه هند، بنای یادبود قربانیان جنگ بست نشست.

ایرنا

درحالیکه اعتراضات در هند همچنان ادامه دارد حزب “کنگره” فراخوان برای تظاهرات داد

حزب مخالف موسوم به حزب “کنگره” در هند یک روز بعد از آنکه نخست وزیر این کشور از قانون مناقشه‌برانگیز دولتش برای اعطای شهروندی هند به اقلیت‌های غیرمسلمان چند کشور همسایه دفاع کرد، برای برپایی “تظاهرات سکوت” در دهلی‌نو فراخوان داد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, افغانستان, انگلستان, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, هندوستان

پنجمین روز اعتراضات به قانون اعطای شهروندی به مهاجران غیرمسلمان در هند

پلیس هند روز یکشنبه برای متفرق کردن صدها معترضی که در مخالفت با قانون جدید اعطای شهروندی به مهاجران غیرمسلمان به خیابان‌های دهلی آمده بودند و خودروها را آتش می‌زدند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, افغانستان, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, هندوستان

تحولات ماه‌های اخیر در کشمیر آیا بخشی از برنامه انهدام هند سکولار است؟

سیستم سیاسی هند درحال از هم پاشیده شدن است و حزب حاکم ملی‌گرا/هندوی “بهاراتیا جاناتا” (BJP)، به حمایت راست‌گرایان جهان متکی است.

ادامه

انگلستان, ایتالیا, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, دیدگاه, مقاله, هندوستان

هشدار سازمان جهانی هواشناسی؛ گرم‌ترین دهه ثبت شد

کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی هم‌زمان با برپایی اجلاس آب‌وهوایی سازمان ملل در مادرید اسپانیا، با ارائه گزارشی هشدار دادند، دهه گذشته گرم‌ترین سال‌های کره زمین بوده است.

ادامه

اسپانیا, امریکا, جهان, خبر, روسیه, محیط زیست, هندوستان