چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

اعتراضات ضدنژادپرستی در لندن به خشونت کشیده شد + ویدئو

لندن شاهد تظاهرات و اعتراضات بزرگ و دهها هزار نفری مردم در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس بود.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته دیلی میل، راهپیمایی اعتراضی روز شنبه در لندن که در آن ده‌ها هزار تن شرکت داشتند، بخشی از موج اعتراضات کنونی علیه نژادپرستی و خشونت پلیس است که در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شود.

 

در جریان درگیری‌های رخ داده در اعتراضات لندن با شعار “جان سیاه پوستان اهمیت دارد”، ۱۰ افسر پلیس زخمی شدند.

 

صادق خان، شهردار لندن در توییتی نوشت: به اقلیت بسیار کوچکی که دست به خشونت زده، بطری پرتاب کرده و آتش به پا کردند باید بگویم که شما یک راهپیمایی اعتراضی امن و صلح‌آمیز را به خطر انداختید و هدف مهم آن را نقش بر آب کردید.

 

همزمان با حضور نیروهای ضد شورش، تنش‌ها بالا گرفت و برخی معترضان به طرف این نیروها بطری و اشیای دیگر پرتاب کردند.

 

پلیس کلان‌شهر لندن تایید کرد که در جریان این درگیری‌ها ۱۴ تن یازداشت شده و ۱۰ افسر پلیس زخمی شدند.

 

پلیس ضدشورش همچنین مجبور شد تا برای حفاظت از محل سکونت نخست وزیر مداخله کند چرا که تعدادی از معترضان در مقابل این مکان تجمع کرده و شعار “بوریس جانسون یک نژادپرست است” سر دادند.

 

اعتراضات مشابهی نیز در شهرهای منچستر، کاردیف، لستر و شفیلد برگزار شد.

 

در این اعتراضات که همزمان با هفتاد و ششمین سالروز نبرد نرماندی (D-Day) انجام شد، یکی از مجسمه‌های وینستون چرچیل، نخست وزیر برجسته و جنجالی بریتانیا هدف خرابکاران قرار گرفت.

 

معترضان بر روی این مجسمه که در میدان پارلمان لندن قرار دارد تصاویری کشیده و پلاکاردهایی با مضامین اعتراضی علیه پلیس قرار دادند.

 

اگرچه این خرابکاران شناسایی یا دستگیر نشده‌اند، بسیاری، شرکت‌کنندگان در اعتراضات روز شنبه لندن نسبت به مرگ جورج فلوید را مقصر این اقدام غیرقانونی دانسته و برخی تاکید دارند که پلیس به اندازه کافی برای حفاظت از این مجسمه تلاش نکرده است.

 

پلیس پیرامون این مجسمه را حصار کشیده، مجسمه‌ای که در منطقه‌ای واقع شده که بسیاری از معترضان گفته‌اند در آنجا تجمع کرده‌اند.

 

کارشناس روس؛ اعتراض‌های آمریکا ناشی از افزایش فاصله طبقاتی است

معاون انستیتو تاریخ دانشگاه دولتی تربیت معلم روسیه معتقد است: اعتراض‌ها در آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر و نژادپرستی آغاز و با سرکوب معترضان همراه شده است مردمی که از به اوج رسیدن فاصله طبقاتی و تفاوت‌ها در ایالات متحده به تنگ آمده‌ و دیگر نمی‌توانند نفس بکشند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا

رمزگشایی چامسکی از نقشه نژادپرستانه ترامپ

اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا به‌شدت گسترش یافته و به صدها شهر تسری پیدا کرده‌است. هر روز که سپری می‌شود، تعداد بیشتری از تظاهرکنندگان دستگیر و حتی کشته می‌شوند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, خبر, مصاحبه و گفتگو

سوگواری بر گرد تابوت زرین جورج فلوید

صد‌ها تن از جمله شخصیت‌های نامدار آمریکایی در مینیاپولیس، بر گرد تابوت زرین جورج فلوید حاضر شدند تا ضمن سوگواری برای وی، صدای اعتراض خود را نسبت به پایمال شدن حقوق سیاهان و اقلیّت‌های قومی آمریکا به گوش جهانیان برسانند.   به گزارش اقتصاد۲۴؛ آل شارپتون، روحانی مسیحی و کنشگر سیاهپوست در این مراسم اعلام ... سوگواری بر گرد تابوت زرین جورج فلوید

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, گزارش, یادنامه

اعتراضات گسترده علیه نژاد پرستی در وین

یک وزیر کابینه دولت ائتلافی اتریش در حالی که امروز در وین تجمعات اعتراضی گسترده‌ای علیه قتل فلوید و در محکومیت نژاد پرستی برگزار شد، این اقدام پلیس آمریکا را به شدت محکوم کرد.

ادامه

اتریش, اعتراضات اجتماعی, المان, امریکا, انگلستان, تبعیض‌نژادی, جهان, خبر, غرب اروپا