آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

اشرف غنی: طالبان با بهانه‌جویی‌های پی‌در‌پی از مذاکرات صلح اجتناب می‌کند

رئیس جمهور افغانستان در واکنش به انفجارهای اخیر در کابل اظهارداشت که طالبان به آمدن صلح در این کشور باوری ندارد و سبب پیچیدگی وضعیت می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در واکنش به حملات طالبان و انفجارهای اخیر در شهر کابل گفت که این حملات را محکوم می‌کند.

 

وی اظهارداشت که طالبان با بهانه جویی پی در پی از مذاکرات صلح اجتناب می‌کند.

 

اشرف غنی ادامه داد: این گروه با تشدید خشونت در افغانستان ثابت کرده است که باور به آمدن صلح ندارد و در کشتار مردم بی‌گناه دست دارد.

 

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که استفاده از خشونت بدترین رویکردی است که طالبان در اختیار گرفته است و سبب پیچیده شدن و تداوم بحران در افغانستان می‌شود.

 

پایتخت افغانستان دستکم در دو ماه اخیر همواره صبح را با انفجار و ترورهای هدفمند آغاز کرده است.

 

روز چهارشنبه ۲۲ بهمن نیز در پی وقوع سه انفجار که در کمتر از یک ساعت در کابل به وقوع پیوست دستکم دو نفر کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

 

گزارش مؤسسه تحقیقاتی گالوپ نیز پیش از این افغانستان را ناامن‌ترین کشور جهان اعلام کرده بود و براساس این گزارش افغانستان پایین‌ترین امتیاز را در شاخص قانون و نظم دریافت کرد.

 

عبدالله: با ایجاد دولت موقت صلح در افغانستان تحقق پیدا نمی‌کند‌‎

 

رئیس شورای مصالحه افغانستان با اشاره به افزایش حمایت‌ها از طرح دولت موقت گفت: هیچ تجربه‌ای وجود ندارد که دولت موقت در این کشور منجر به تحقق صلح می‌شود.

 

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به افزایش حمایت‌ها از طرح دولت موقت اظهار داشت که هیچ تجربه‌ای وجود ندارد که با ایجاد دولت موقت صلح تحقق پیدا کند.

 

عبدالله تصریح کرد: «در هیچ جایی چنین تجربه‌ای نداریم. به این معنا که صلح یک محتوای بسیار جامع است و باید سرنوشت مردم را در خود داشته باشد و روی آن موافقت گردد، سپس نام گام‌هایی که برداشته می‌شود و مراحلی که داریم را هرچه می‌گذاریم بحث آن جداست».

 

وی با اشاره به سفرهای منطقه‌ای طالبان افزود که این گروه میز مذاکرات را ترک کرده‌ است و تعدادی از آن‌ها در قطر مانده‌اند اما این نیز به مذاکرات صلح کمکی نمی‌کند.

 

عبدالله همچنین تاکید کرد که «شیوه عبوری» هدف نیست بلکه هدف چیزی است که سرنوشت مردم به دست خود آن‌ها بوده و رأی مردم تعیین کننده و سرنوشت‌ساز باشد.

 

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان درباره درخواست طالبان برای کناره‌گیری اشرف غنی از قدرت نیز گفت که «اگر طالبان با فرد مشخصی مشکل دارد این پذیرفتنی نیست، چون مشکل اشخاص نیستند، طرف طالبان مردم افغانستان است و موضع یک شخص در این روند مهم نیست».

 

عبدالله همچنین درباره دولت موقت گفت: «بحث دولت موقت در بین سیاسیون ما نیز مطرح می‌شود؛ فکر می‌شود ما در بین خود هستیم و یک چیزی خوبی را به دست خود ایجاد می‌کنیم، اما اینطور نیست و من این را مفید نمی‌دانم».

آمریکا ده‌ها میلیون دلار بنزین ایران را فروخت؛ نفتکش توقیفی دیگر در راه

سخنگوی وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد فروش بیش از یک میلیون بشکه سوخت مصادره‌ای ایران به پایان رسیده و عواید آن به بنیاد قربانیان تروریسم در آمریکا خواهد رسید. مایک رایموندی اعلام کرد یک نفتکش دیگر که هفتهٔ گذشته توقیف‌ شده و حامل نفت ایران است در راه رسیدن به بنادر آمریکاست.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, ونزوئلا

سیاست درهای باز ایران به روی «گروهک تروریستی» طالبان

روز هفتم بهمن امسال، ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان افغانستان و رئیس دفتر این گروه در قطر، در رأس هیئتی از اعضای طالبان و به دعوت رسمی ایران، برای مذاکره دربارهٔ اوضاع افغانستان و آیندهٔ حکومت آن کشور به تهران رفت.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, ایران, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه

گزارش سفارشی کنگره: فعلاً وقت خروج از افغانستان نیست

گزارشی که اخیراً به کنگره آمریکا ارائه شد؛ این ادعا را مطرح می کند که در مقطع کنونی، خروج نظامیان خارجی از افغانستان به جنگ داخلی در این کشور منجر خواهد شد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, المان, امریکا, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, خبر, دخالت نظامی, ناتو