پکن: میزان بودجه نظامی درخواستی در آمریکا، نشانه اختلال روانی است

سخنگوی وزارت دفاع چین ضمن رد لفاظی‌های واشنگتن علیه پکن، میزان بودجه نظامی درخواستی واشنگتن از کنگره آمریکا را نشانه «اختلال روانی» دانست.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق آسیا, میلیتاریسم

مخالفت حزب سوسیال دموکرات آلمان با هدف ناتو برای افزایش بودجه نظامی

رئیس فراکسیون حزب دولتی سوسیال دموکرات آلمان خواستار رویگردانی از محقق کردن هدف مد نظر ناتو برای افزایش بودجه نظامی به ۲ درصد تولید ناخالص ملی شده و در این راستا از مواضع حزب سبز حمایت کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم, ناتو

قدرت نظامی چین چالشی برای آمریکا

اگرچه چین در حال حاضر رتبه سوم قدرت نظامی جهان را دارد اما این کشور هم اکنون نیز در برخی از شاخص ها مانند کشتی سازی از آمریکا جلو است و در نظر دارد تا اواسط قرن جاری به یک ارتش «مدرن و در کلاس جهانی» تبدیل شود.

ادامه

امریکا, جهان, چین, روسیه, گزارش, میلیتاریسم

مسکو: تصمیم اتمی لندن ضربه جدی به مفهوم کنترل تسلیحات است

معاون وزیر خارجه و سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در اظهارنظرهای جداگانه تصمیم انگلیس برای گسترش زرادخانه اتمی خود را به شدت محکوم و چنین اقدامی را مخل امنیت جهان توصیف کردند.

ادامه

انگلستان, جهان, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم

اشتاندارد؛ تشدید مسابقه تسلیحاتی در جهان با افزایش تنش آمریکا و چین

نشریه ‘اشتاندارد’ امروز (دوشنبه) در گزارشی، تشدید رقابت تسلیحاتی میان دیگر کشورها را نتیجه افزایش تنش‌های سیاسی و اقتصادی بین آمریکا و چین دانست.

 

گزارش سالانه «موسسه بین المللی تحقیقات صلح» در استکهلم حاکیست در سال گذشته میلادی تمایل کشورهای جهان برای خرید تسلیحات بیشتر شده است.

 

بر این اساس، میزان سرمایه گذاری کشورهای جهان در زمینه خرید سلاح و تجهیزات نظامی با ۲.۶ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۷، به ۱.۸ تریلیون دلار رسیده است.

 

این در حالیست که اصلی ترین عامل رویکرد کشورها به این مساله، تنش های تاثیرگذار بین آمریکا و چین به عنوان دو قدرت اقتصادی و نظامی بزرگ جهان است.

 

در این گزارش آمده است: امسال نیز مانند سال گذشته، سرمایه گذاری ها در زمینه خرید تسلیحات نظامی افزایش داشته و به بالاترین حد از سال ۱۹۸۸ رسید.

 

این سرمایه گذاری که ۲.۱ درصد تولید ناخالص ملی در سطح جهانی را شامل می شود به ازای هر فرد ۲۳۹ دلار هزینه برداشته است.

 

در جدول بیشترین سرمایه گذاری ها در حوزه تسلیحات، نام آمریکا همچنان در صدر قرار دارد که مجموع سرمایه گذاری سال گذشته این کشور با افزایش ۴.۶ درصدی، ۶۴۹ میلیارد دلار بوده است.

 

همچنین کشورهای چین (۲۵۰ میلیارد دلار)، عربستان سعودی (۶۸ میلیارد دلار)، هند (۶۷ میلیارد دلار)، فرانسه (۶۴ میلیارد دلار)، روسیه (۶۱ میلیارد دلار)، انگلیس (۵۰ میلیارد دلار)، آلمان (۵۰ میلیارد دلار)، ژاپن (۴۷ میلیارد دلار) و کره جنوبی (۴۳ میلیارد دلار) در رده های بعدی این فهرست هستند.

 

به نوشته اشتاندارد این ۱۰ کشور که در صدر جدول بیشترین سرمایه گذاران نظامی قرار دارند، به تنهایی ۷۴ درصد هزینه های نظامی سال گذشته جهان را پرداخت کرده اند.
ایرنا

پوتین هشدار داد: خطر جنگ هسته‎‏ای را نادیده نگیرید!

به گزارش ایتارتاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس خبری سالانه خود که با حضور ۱۷۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی تشکیل شد، گفت: تمایل برای ناچیز انگاشتن تهدید جنگ هسته‌ای در جهان رو به افزایش است.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, میلیتاریسم

تسلیم ژاپن به‌فشارهای ترامپ و افزایش بودجه نظامی و خریدهای نظامی از آمریکا

ترامپ تهدید کرده بود اگر دولت ژاپن برای کاستن از تراز تجاری خود با آمریکا از این کشور سلاح نخرد، روی خودروهای وارداتی ژاپنی به آمریکا تعرفه خواهد بست.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, ژاپن, میلیتاریسم