شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

اسپوتنیک: دانشمندان چینی کارایی داروی روسی ضد کرونا را تایید کردند

دانشمندان چینی داروی روسی «تریازویرین» برای مقابله با کووید -۱۹ را مورد تأیید قرار دادند.

 

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «والری چاروشین» معاون رئیس آکادمی علوم روسیه اعلام کرد که دانشمندان چینی داروی روسی «تریازویرین» برای مقابله با کووید -۱۹ را مورد تأیید قرار دادند.

 

بیشتر اعلام شده بود که در ماه فوریه به درخواست سرکنسولگری چین در یکاترینبورگ این دارو برای آزمایش علیه ویروس کرونا به چین ارسال شد.

 

داروی «تریازویرین» تأثیر مثبتی در مقابله با کووید دارد و دوره گذران بیماری را کاهش می‌دهد و بسیاری از علایم را خفیف‌تر می‌کند. این اطلاعات از سوی «یان بائوفن» رئیس دانشگاه پزشکی خاربین دریافت شده‌اند.

 

فعلا این یک پاسخ غیررسمی است زیرا آزمایشات هنوز به پایان نرسیده است. این نتایج نیاز به تأییدیه بیشتر دارد. اما به طورکلی تأثیر این دارو در درمان بیماری کووید -۱۹ مثبت اعلام شده است.

 

وزارت بهداشت روسیه: واکسن Sputnik V در سراسر جهان در دسترس قرار می‌گیرد

 

توسعه دهندگان واکسن کرونا ویروس با نام Sputnik V آماده هستند تا آن را در دسترس ساکنان سراسر جهان قرار دهند.

 

به گزارش اسپوتنیک وزارت بهداشت روسیه در بیانیه‌ای اعلام نمود که توسعه دهندگان واکسن کرونا ویروس با نام اسپوتنیک وی آماده هستند تا آن را در دسترس ساکنان سراسر جهان قرار دهند.

 

وی گفت: “روسیه ، به عنوان سازنده اولین واکسن جهان علیه کووید ۱۹ ، در تحقیقات خود کشورهای دیگری را نیز که می‌خواهند از آن برای واکسیناسیون مردم استفاده کنند، درخواست مشارکت دارد. سازندگان اسپوتنیک وی آماده هستند تا آن را در دسترس مردم سراسر جهان قرار دهند.

 

وزیر بهداشت روسیه میخائیل موراشکو اعلام نمود که این وزارتخانه واکسیناسیون گروه‌های خطرناک علیه ویروس کرونا را در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

 

این آژانس گفت: “وضعیت سلامت داوطلبان شرکت کننده در این واکسناسیون با استفاده از یک برنامه ویژه توسعه یافته کنترل می‌شود و داده‌های مربوط به سلامتی آن‌ها و واکنش‌های جانبی احتمالی آن‌ها در یک ثبت نام خاص ثبت می‌شود.”

نتایج امیدوارکننده واکسن کرونای یک شرکت چینی در برزیل

فرماندار ایالت سائوپائولو برزیل روز چهارشنبه گفت که آزمایشات بالینی فاز ۳ واکسن کووید-۱۹ که توسط شرکت داروسازی چینی “سینوواک بایوتک” (Sinovac Biotech) تولید شده است، نتایج امیدوار کننده‌ای را نشان داده و ممکن است از اوایل ماه دسامبر در دسترس برزیلی‌ها قرار گیرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, برزیل, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

جنگ فناوری ایالات متحده بر ضد چین، و میدان جنگ نسل پنجم

جنگ ایالات متحده با چین در زمینهٔ  فناوری همچنان ادامه دارد. این کشور (ایالات متحده) سیستم‌های ارتباطات الکترونیکی ودیجیتالی‌اش را از دسترسی به فناوری مورد نیاز خود باز می‌دارد و اجازهٔ استفاده از تجهیزات چینی را در این مورد به آن‌ها نمی‌دهد. 

ادامه

امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, سوئد, فنلاند, کره جنوبی

واکسن روسی کرونا آنتی‌بادی تولید می‌کند

تایج مطالعه واکسن روسی کرونا بر روی انسان‌ها نشان داد که کاندیدای واکسن کووید-۱۹ روسیه، به نام اسپوتنیک پنج (Sputnik V)، ایمنی‌زا است؛ یعنی در برابر SARS CoV-۲ واکنش سیستم ایمنی ایجاد می‌کند و هیچ گونه عوارض جانبی جدی در آزمایش‌های مرحله اولیه نداشته است.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا