چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

اسنودن: فیس بوک یک شرکت مراقبتی است

‘ادوارد اسنودن’ مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)و افشاگر برنامه’پریزوم’ که هم اکنون در روسیه پناهنده است،درتازه ترین اظهارات، در باره شبکه اجتماعی فیس بوک گفت که این شبکه یک شرکت نظارتی و مراقبتی است.

 

تارنمای خبری آمریکایی’واشنگتن اگزمینر’افزود: ادوارد اسنودن درتوئیتی نوشت که فیس بوک یک شرکت نظارتی است که تحت عنوان ‘شبکه اجتماعی’ عمل می کند.

 

واشنگتن اگزمینر ادامه داد: اسنودن حمله به فیس بوک را پس از آنکه این شبکه اجتماعی، حساب کاربری شرکت تحلیل اطلاعاتی’کمبریج آنالیتیک’را تعلیق کرد، تشدید نمود.

 

این تارنمای خبری آمریکایی افزود: فیس بوک روز جمعه گذشته (۲۵ اسفندماه) شرکت کمبریج آنالیتیک را متهم کرد که اطلاعاتی از بالغ بر ۱۰ میلیون کاربر فیس بوک را گردآوری کرده و حذف ننموده است.

 

اسنودن درتوئیت خود نوشت: تجارتی که با جمع آوری و فروش جزئیات ثبت شده از زندگی خصوصی مردم کسب در آمد می کند را به سادگی ‘شرکت های نظارتی و مراقبتی’ باید نامید، آنها با تغییر نام تحت عنوان ‘شبکه های اجتماعی’ به مانند تغییر نام ‘وزارت جنگ’ به ‘وزارت دفاع’ بطرز موفقیت آمیزی دست به فریبکاری (افراد) می زنند.

 

بنابراین گزارش شرکت داده پردازی کبمریج آنالیتیک شنبه گذشته باصدور بیانیه ای ضمن رد هرگونه اقدام نادرستی دراین زمینه اعلام کرد که این شرکت بطور کامل به قوانین فیس بوک پایبند بوده است.

 

واشنگتن اگزمینر نوشت: رابرت مولر بازپرس ویژه کمیته تحقیق دخالت روسیه درانتخابات ۲۰۱۶ آمریکا پائیز گذشته از شرکت کمبریج آنالیتیک خواستار ارائه ایمیل های هریک از کارکنان این شرکت که با ستاد انتخاباتی ترامپ همکاری داشتند، شد، این شرکت که با تلفیق اطلاعات و داده ها، استراتژی های ارتباطی را به ستادهای انتخاباتی ارائه می دهد، به این درخواست تن داده بود.

 

ادوارد اسنودن افشاگر برنامه مشهور به ‘پریزوم’ مربوط به NSA مدت پنج سال است که در روسیه به عنوان پناهنده به سر می برد.

 

وی که پیش از NSA در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) نیز سابقه کاری داشت، در تابستان سال ۲۰۱۳ پرده از جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا برداشت که در آن مکالمات نزدیک به ۱۲۰ میلیون شهروند آمریکایی شنود می شد و به پریزوم معروف شد.

 

اسنادی که توسط اسنودن در نشریاتی چون گاردین و پس از آن در نشریه آلمانی اشپیگل در آن سال منتشر شد، نشان داد که آمریکا علاوه بر شنود از ده میلیون شهروند خود، از روسای کشورهای متحد نزدیک خود همچون فرانسه، آلمان، برزیل، مکزیک، ایتالیا، ژاپن و دیگر کشورها، شنود تلفنی داشته و پست الکترونیک (e-mail) آنها را رصد می کرده است.

 

کارشناسان نظامی آمریکا در پنتاگون، انتشار اسناد NSA از سوی اسنودن را مخرب ترین ضربه به دولت آمریکا در تاریخ این کشور توصیف کردند.

 

اکنون ادوارد اسنودن پیمانکار سابق NSA و ‘جولیان آسانژ’ بنیانگذار سایت افشاگر ‘ویکی لیکس’ هردو از بیم زندانی شدن و برخورد شدید مقامات آمریکایی ، به ترتیب در مسکو و دیگری در سفارت ‘اکوادور’ در لندن پناهنده هستند.

ایرنا

زیردریایی هسته‌ای روسیه بدون شناسایی از آبهای سرزمینی آمریکا گذشت

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی استارشینوف» از فرماندهان نیروی دریایی روسیه با تایید این خبر، افزود که ماموریت این شناور برای محفوظ ماندن از رادارهای آمریکا با موفقیت انجام شده است.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه

رییس سابق سیا خطاب به‌ترامپ: به‌عنوان یک”عوام‌فریب بی‌آبرو”به‌زباله‌دان تاریخ سپرده می‌شوید

به گزارش سی‌ان‌ان، جان برنان، مدیر سی‌آی‌ای در زمان باراک اوباما، رییس‌جمهور پیشین آمریکا در توییتر خود خطاب به ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: هنگامی که رشوه‌خواری، شیطان‌صفتی و فسادهای سیاسی شما آشکار شود، به جایگاه به‌حق خود به عنوان یک “عوام‌فریب بی‌آبرو در زباله‌دان تاریخ” خواهید رسید. ممکن است اندرو مک‌کیب را قربانی کنید اما ... رییس سابق سیا خطاب به‌ترامپ: به‌عنوان یک”عوام‌فریب بی‌آبرو”به‌زباله‌دان تاریخ سپرده می‌شوید

ادامه

امریکا, جهان, خبر, فساد