افشاگری اسنودن درباره دروغ شرکت سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس

کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا دروغ شرکت اسرائیلی سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس درباره غیر ممکن بودن هک گوشی‌های رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه را فاش کرد.

ادامه

اسراییل, اسنودن, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, فرانسه

اسنودن؛ آمریکا هم باید با الزام صریح برای افشای اقدامات خود مواجه شود

افشاگری اخیر درباره جاسوسی آمریکا از سران اروپایی با کمک سرویس مخفی دانمارک در میانه سکوت واشنگتن، واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای شمالی, اسنودن, المان, امریکا, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, دانمارک, سوئد, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, نروژ

آمریکا، ائتلاف «پنج چشم» علیه چین شکل داد

یک خبرنگار مستقل اظهار کرد، آژانس‌های اطلاعاتی غربی توانسته‌اند به دلیل شبکه‌های رو به گسترش کابل‌های فیبر نوری حوزه خاورمیانه به داده‌ها و ترافیک ارتباطاتی این منطقه دسترسی پیدا کنند.

ادامه

اروپا, استرالیا, اسنودن, المان, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, کانادا, گزارش, مصر, نیوزلند

تلاش سناتورهای جمهوری‌خواه برای مجاب کردن ترامپ به عفو اسنودن

پایگاه خبری پولیتیکو گزارش داد، چندین تن از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه از رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا می‌خواهند تا مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی را مورد عفو قرار دهد.

ادامه

اسنودن, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر رسانی, روسیه

اسنودن: فیسبوک درآمد زیادی از فروش اطلاعات کاربرانش دارد

به گزارش یورونیوز، به اعتقاد ادوارد اسنودن کارمند پیشین سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده، فیسبوک بواسطه تبادل اطلاعات درآمد هنگفتی دارد.

 

اسنودن در یکی از توییت هایش می نویسد: « فیسبوک درآمد زیادی از فروش اطلاعات خصوصی میلیون‌ها نفر از اعضای این شبکه اجتماعی دارد. و این فروش اطلاعات فراتر از انتظارات و پیش بینی های شماست.»

 

این واکنش از سوی اسنودن آمریکایی که بسیاری او را قهرمان مبارزه با نقض حریم خصوصی افراد در جهان می دانند پس از جنجال های مربوط به شرکت کمبریج آنالیتیکا مورد توجه قرار گرفت.

 

این شرکت متهم به استفاده بدون اجازه از اطلاعات خصوصی میلیون ها نفر است. این شرکت اطلاعات خصوصی افراد را بدون اجازه از آنها در جهت منافع دونالد ترامپ در دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده کرده است. یکی از مهمترین منابع اصلی این شرکت شبکه اجتماعی فیسبوک بوده است.

 

به گفته ادوارد اسنودن نام شرکت‌هایی که در گذشته کار جمع آوری اطلاعات خصوصی افراد را بر عهده داشتند «شرکت‌های اطلاعاتی» می گذاشتند و امروز فیسبوک در همین مسیر حرکت می کند و مالکان آن نمی توانند این موضوع را کتمان کنند.

 

به گفته اسنودن شرکت فیسبوک جایگاه واقعی خود به عنوان یک شبکه اجتماعی را از دست داده است و تبدیل به یک منبع فروش اطلاعات خصوصی افراد شده است.

تسنیم

اسنودن: رئیس جدید سیا مظنون به شکنجه است / انتقاد شدید مک کین از گزینه ترامپ برای «سیا»

ادوارد اسنودن در حساب توئیتری خود نوشت: نخستین رئیس زن سازمان سیا در صدر فهرست مقام های آمریکایی است که خواستار از بین رفتن اسناد مربوط به شکنجه های غیرقانونی شده است تا این لیست هرگز به دست کنگره آمریکا نرسد.

ادامه

اسنودن, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر

گزارش ویکی‌لیکس از چگونگی ایجاد داعش و جبهه النصره از سوی آمریکا

«ادوارد اسنودن» یکی از افسران سابق سازمان اطلاعات آمریکا به سندی خطرناک مربوط به سال ۲۰۰۴ دست یافت که نشان می دهد، سیا گروه تروریستی جدیدی (جبهه النصره ) را از دل القاعده به وجود آورد تا افراط گرایان سراسر دنیا را در عملیاتی با نام SWAPS NEST درخاورمیانه جمع کند.

ادامه

اسراییل, اسنودن, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, سوریه, عراق, ویکی‌لیکس

یک سند محرمانه، نقش مستقیم شاهزادگان سعودی را در جنگ سوریه فاش کرد

براساس سندی که سایت روزنامه “د اینترسپت” منتشر کرده است، سلمان بن سلطان، معاون وزیر دفاع عربستان در آن زمان حدود ۱۲۰ تن مواد منفجره و موشک را برای افراد مسلح در سوریه فراهم آورده بود و از آن‌ها خواسته بود دمشق را زیر آتش گرفته و فرودگاه آن را با خاک یکسان کنند.   ... یک سند محرمانه، نقش مستقیم شاهزادگان سعودی را در جنگ سوریه فاش کرد

ادامه

اردن, اسنودن, امریکا, جهان, خبر, سوریه, عربستان سعودی

رئیس سازمان سیا: تعداد افشاگران اسناد سیا رو به افزایش است

رئیس سازمان سیا اعلام کرد: سوء استفاده‌های افشاگر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا باعث ایجاد جریانی شد که بر اثر آن در حال حاضر تعداد رو به رشدی از عاملان دولتی و غیردولتی مشتاق هستند تا اسناد بسیار محرمانه آمریکا را برای رسانه‌ها و مردم فاش کنند تا به شکوه، شهرت، پول یا هر چیز ... رئیس سازمان سیا: تعداد افشاگران اسناد سیا رو به افزایش است

ادامه

اسنودن, امریکا, جهان, خبر

حمایت تمام قد پوتین از اسنودن

به گزارش تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه تحت هیچ شرایطی “ادوارد اسنودن”، کارمند سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار آژانس امنیت ملی را به آمریکا تحویل نمی‌دهد، زیرا معتقد است که وی مجرم نیست.   پیشتر نیز پوتین درباره وی گفته بود: اسنودن خائن نیست و به منافع کشورش خیانت نکرده است، ... حمایت تمام قد پوتین از اسنودن

ادامه

اسنودن, امریکا, جهان, خبر, روسیه