اسنودن: سازمان‌ملل بازداشت آسانژ را نقض حقوق‌بشر دانسته بود

پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در واکنش به بازداشت بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس اعلام کرد: سازمان ملل بازداشت آسانژ را نقض حقوق بشر دانسته بود.

 

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در واکنش به بازداشت «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس اعلام کرد: سازمان ملل بازداشت آسانژ را خودسرانه و نقض حقوق بشر دانسته بود.

 

پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در این باره ادامه داد: آنها پیشتر مکرراً بیانیه هایی را داده و خواستار آزادی عمل وی شده بودند.

 

این در حالی است که پلیس انگلیس ساعتی پیش اعلام کرده بود: «جولیان آسانژ» بازداشت شده است. وی پس از خروج از سفارت اکوادور در لندن، بازداشت شده است.

 

سایت افشاگر ویکی لیکس نیز در این خصوص نوشت: اکوادور به صورت غیرقانونی و بر خلاف قوانین بین المللی به لغو پناهندگی سیاسی وی مبادرت کرد و این امر باعث بازداشت وی شده است.

 

گفتنی است، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس دوشنبه ۷ آبان سال ۹۷ اعلام کرده بود: اکوادور به دنبال پایان دادن به پناهندگی سیاسی و تحویل من به آمریکا است. اکوادور می خواهد پناهندگی سیاسی من را لغو کرده و زمینه تحویل من به واشنگتن را فراهم سازد.

 

این در حالی است که بیش از ۶ سال پس از پناهندگی «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس و اقامت وی در ساختمان سفارت اکوادور در انگلیس، چندی پیش برخی رسانه ها از احتمال استرداد وی به آمریکا یا انگلیس خبر داده بودند.

مهر