آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در پاسخ به درخواست همتای آمریکایی خود برای استفاده از نفوذ خود به منظور منصرف کردن ایران از پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، خواستار احترام به استقلال و حاکمیت ایران و ایفای نقش سازنده آمریکا در ... درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, ترکیه, چین, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب آسیا, گزارش

اسنودن جواب سازمان سیا را داد

پس از آنکه حساب کاربری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) در توییتر از علاقه این سازمان به فصل زمستان صحبت کرد، ادوارد اسنودن متقابلا با فرستادن توییت‌هایی جواب سیا را داده و این سازمان را متهم به دست زدن به شکنجه افراد با استفاده از سرمای زمستان کرد.

 

به گزارش ایسنا، حساب کاربری سازمان سیا ابتدا در توییتی به مناسبت آغاز فصل زمستان و بارش اولین برف زمستانی نوشت: ما به خاطر “راز برف” است که عاشق زمستان هستیم.

 

با این حال ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا توییت‌هایی در پاسخ به این پست سیا فرستاده و نوشت: به خاطر راز برف است که شما اقدام به شکنجه گُل رحمان برای چند هفته در یکی از سایت‌های مخفی سیا کردید و سپس او را برهنه به یک زمین بتنی زنجیر کردید تا در سرمای زمستانی جان خود را از دست بدهد.

 

اشاره اسنودن به یکی از افراد مظنون به عضویت در القاعده است که پیش‌تر گزارش شد، در نوامبر سال ۲۰۰۲ و یک ماه بعد از دستگیری‌اش، در یکی از زندان‌های مخفی سازمان سیا در افغانستان مشهور به “کُبالت” یا “حفره نمک”، در اثر شکنجه جان خود را از دست داد. مقام‌ها هرگز گناهکار بودن او را ثابت نکردند.

اسنودن در ادامه در یک توییت دیگر تصریح کرد: این به خاطر راز برف است که جینا هاسپل، مدیر حال حاضر سازمان سیا در آن زمان رییس یکی از شکنجه‌گاه‌های سیا بود.

 

شرایط پیرامون مرگ گُل رحمان در سال ۲۰۱۴ مشخص شد. در آن سال در گزارشی متعلق به کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا مشخص شد، گل رحمان از سرمای شدید و بعد از آنکه به دیوار سلول‌اش زنجیر و مجبور به خوابیدن روی کف بتنی سلول خود به صورت برهنه شد جان خود را از دست داده است.

 

در حوالی زمان بازداشت گُل رحمان، جینا هاسپل مشهور به “جینای خونین” ریاست یکی از مکان‌های مخفی سازمان سیا در کشور تایلند با اسم مستعار “چشم گربه” را به عهده داشت؛ مکانی که گفته شده بود در آن چندین فرد مظنون به عضویت در القاعده نگهداری و شکنجه می‌شوند.

مرکل: آلمان تحت فشار آمریکا از پروژه گازی نورد استریم ۲ عقب نمی‌نشیند

صدر اعظم آلمان در جلسه پرسش و پاسخی در پارلمان کشورش اعلام کرد که تحت فشار تحریم‌های آمریکا از ادامه پروژه گازی “نورد استریم ۲” عقب نشینی نمی‌کند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا دست‌اندرکار انتقال داعش به افغانستان است

دبیر شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه بین ۲۵۰۰ تا چهار هزار نیروی داعشی در افغانستان حضور دارند، تاکید کرد: آمریکا دست‌اندرکار انتقال و پشتیبانی نیروهای داعش به افغانستان است.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, خبر, روسیه