هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

اسناد نقشه آمریکا علیه یمن فاش شد

فارس نوشت:بر اساس اسنادی که دولت نجات ملی امروز جمعه منتشر کرده، آمریکا در دوره «علی عبدالله صالح»، رئیس جمهور سابق یمن توانمندی‌های هوایی و پدافندی این کشور را نابوده کرده است.

 

به گزارش خبر آنلاین؛ شبکه المسیره یمن در دومین مستند افشاگرانه خود درباره نقش اطلاعات آمریکا و سفارت این کشور در صنعاء‌ در نابودی این توانمندی‌ها که جمعه‌شب منتشر شد، اسناد این نقش را منتشر کرد.

 

بر اساس اسناد و فایل‌های صوتی منتشر شده در این برنامه مستند، وزارت خارجه آمریکا چند بار «لنکولن بلومفید» فرستاده ویژه خود در امور یمن را با هدف نابود کردن سامانه‌های دفاع موشکی قابل حمل به این کشور فرستاده است.

 

در این برنامه از سند وزارت خارجه آمریکا به تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۰۴ رونمایی شد که نشان می‌دهد علی عبدالله صالح سریعاً دستور امضای توافق نامه نابودی سامانه‌های پدافندی را صادر کرده است.

 

سند وزارت خارجه آمریکا با این عنوان شروع می‌شود:‌ «انتقال و نابودی ۱۴۳۵ سامانه دفاع هوایی در برابر مبلغ مالی ۷.۱۷ میلیون دلار».

 

المسیره سند محرمانه دیگری از سرویس امنیت ملی یمن با تاریخ ۱۶/۸/۲۰۰۵ منتشر کرده که نشان می‌دهد رئیس جمهور مخلوع با سفیر آمریکا در صنعاء «توماس گراکسی» و رئیس سیا در یمن دیداری داشته است.

 

در سندی دیگر که هشتم ماه مارس ۲۰۰۸ منتشر شده، دستگاه امنیت ملی یمن دستور خنثی سازی موشک‌های زمین به هوای را بین روزهای ۱۶ تا ۱۹ مارس و پیش از موعد سفر بلومفید به صنعاء صادر می‌کند.

 

در این سند اشاره شده است که هدف از سفر فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن انجام دیدارهای رسمی به منظور بررسی راه‌های همکاری در ارتباط با از بین بردن تهدید ناشی از موشک‌های زمین به هوای دوش‌پرتاب بوده است.

 

در سندی دیگر به تاریخ ۳۱ ماه مه ۲۰۱۲ که متعلق به سرویس امنیت ملی یمن است، نشان می‌دهد که این سرویس بر تداوم نابودی سامانه‌های دفاع هوایی دوش پرتاب به بهانه امکان سرازیر شدن آن‌ها به بازار تأکید شده است.

 

سندی دیگر از سرویس امنیت ملی یمن در تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۱۴ نشان می‌دهد که یک کامیون حامل موشک‌های استریلا در پادگان نیروهای ویژه در «الصباحه» منهدم می‌شود.

 

سرتیپ محمد المقداد»، رئیس ستاد عملیات نظامی در وزارت دفاع یمن در این ارتباط گفت که طی دوره مأموریت او به عنوان فرمانده تیپ ۱۲۲ پیاده نظام استان صعده، از همه فرماندهان خواسته شده بود که همه موشک‌های سام جمع‌اوری شده و به وزارت دفاع ارسال شود چرا که به آن‌ها گفته شده بود: «سیاست این اقدام را اقتضا می‌کند».

 

او در ادامه گفت: «نیروهای مسلح [یمن] دارای موشک‌های کوتاه، میان و دوربرد بود که با واگذار کردن اختیار کشور به سفیر سابق آمریکا در یمن، آمریکایی‌ها آن‌ها را نابود کردند».

 

این مقام نظامی همچنین از تلاش عربستان سعودی برای جمع آوری تسلیحات ساخت کشورهای شرق ارتش در برابر جایگزین کردن آن‌ها با تسلیحات کشورهای غربی خبر داد.

 

فرماندهی دیگر به نام سرهنگ صالح قنبور در این مستند نیز اظهارداشت که از اینکه سفارت آمریکا در آن مقطع از بخش زیاری از اسرار نظامی یمن باخبر بود، شوکه شده است؛ این که آمریکا از خیلی وقت پیش برای نابودی توانمندیهای هوایی یمن برنامه داشته و مرحله به مرحله آن‌ را اجرا کرده است.

 

شبکه المسیره این هفته نیز اسناد محرمانه‌ای از ارتباط و گفت‌وگوهای میان «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور اسبق یمن با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی.آی.ای) را منتشر کرد.

 

این اسناد نشان از طمع‌ورزی‌های آمریکا در یمن و سرسپردگی کامل حکومت علی عبدالله صالح دارد.

امتیازات اقتصادی سند همکاری‌های با چین برای ایران

سند همکاری های مشترک ۲۵ ساله ایران و چین که طی یک سال گذشته از موضوعات روز بود و گفته می‌شود امتیازات بسیاری به لحاظ اقتصادی و منطقه‌ای برای ایران می‌تواند به همراه داشته باشد.

ادامه

اسراییل, اقتصادی, امریکا, ایران, تروریسم, جهان, چین, خاورمیانه, ژئوپلیتیک, عربستان سعودی, مقاله

۱۰ نمایندگان کنگره خواستار لغو “معامله قرن” توسط دولت بایدن شدند

۱۰ تن از اعضای مجلس آمریکا با ارسال نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور خواستار پایبندی دولت جو بایدن به سیاست “حمایت از حقوق بشر و کرامت ملت فلسطین” شدند.

ادامه

اسراییل, امریکا, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین