هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

اسرائیل کشتی ‘آزادی’ را که با هدف شکستن محاصره نوارغزه عازم شده بود توقیف کرد

نیروی دریایی اسرائیل با حمله به کشتی ‘آزادی’ که با هدف شکستن محاصره دوازده ساله نوار غزه عازم این باریکه شده بود، ضمن توقیف کشتی، آن را به سمت بندر ‘اسود’ واقع در سواحل فلسطین اشغالی هدایت کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فلسطینی ‘معا’، منابع فلسطینی با اعلام این خبر، افزودند که تماس‌ ها با کشتی ‘ آزادی’ در آب های غزه قطع شده است.

 

غزه ۱۲ سال است که تحت شدیدترین محاصره اسرائیل قرار دارد و مردم آن در منطقه ای شبیه به یک زندان به سر می برند که امکان ورود و خروج هیچ کالایی برای آنها وجود ندارد.

 

‘ادهم ابوسلیمه’ سخنگوی کمیته شکستن محاصره نوار غزه در این باره تاکید کرد: تماس ما با این کشتی در قالب ‘ناوگان پنجم آزادی’ نزدیک آب های غزه قطع شد.

 

سه کشتی به نام‌ های ‘بازگشت’، ‘آزادی’ و ‘فلسطین’ از دو ماه پیش، سفر خود را از بندرهای اروپایی با هدف لغو محاصره غزه آغاز کردند و امروز به آب های غزه نزدیک شدند که نیروی دریایی اسرائیل به آن ها حمله کرد.

 

این در حالی است که ساعاتی پیش، کمیته ملی شکستن محاصره نوار غزه، از مردم خواست که به استقبال این کشتی ها در بندر ‘الصیادین’ در شهر غزه بروند.

 

طبق این گزارش، ۳۶ فعال از ۱۵ کشور در این سه کشتی حضور دارند.

 

در همین راستا، ‘جمال الخضری’ رئیس کمیته مردمی شکستن محاصره با محکومیت اقدام نیروی هوایی اسرائیل در رهگیری کشتی آزادی در آب های بین المللی، گفت: سرنشینان این کشتی که تابعیت های مختلفی دارند به طور قانونی وارد آب های غزه شدند و رسیدن آنها به این سواحل طبق قوانین بین المللی مانعی ندارد.

 

وی همچنین تاکید کرد، اشغالگران اسرائیلی با حمله به این کشتی که افراد آن غیرنظامی هستند و با هدف شکستن محاصره ظالمانه نوار غزه راهی این سفر شدند، دست به دزدی دریایی زده است.

 

الخضری خطاب به سرنشینان این کشتی نیز گفت: با وجود اینکه اشغالگران اجازه ندادند کشتی شما به مقصد برسد، اما شما پیام خود را ارسال کردید و همبستگی خود را با مردم فلسطین نشان دادید.

 

‘زاهر بیراوی’ رئیس کمیته بین ‌المللی شکستن محاصره غزه پیشتر از همه سازمان‌های حقوقی و بین ‌المللی خواست که برای جلوگیری از حملات اسرائیل به این کشتی‌ها که فقط حامل فعالان مدنی و برخی از داروها و کمک‌های نمادین به بخش سلامت در غزه هستند، تلاشی عملی و حقیقی انجام دهند.

 

محاصره غزه از سال ۱۳۸۶ و پس از پیروزی حماس در انتخابات آغاز شد؛ سازمان‌های بین ‌المللی تاکنون بارها از این اقدام صهیونیست ‌ها به شدت انتقاد کرده‌اند و حتی صلیب سرخ، این محاصره را «تنبیه دسته جمعی» نامیده است.

 

در سال ۱۳۸۹، یک کشتی ترکیه ‌ای به نام «ماوی مرمره» که هدفی مشابه هدف ناوگروه شکست محاصره غزه داشت، سعی کرد خود را به ساحل برساند ولی حمله ناگهانی و عجیب سربازان مسلح ارتش اسرائیل و به رگبار بستن فعالان حقوق ‌بشر، باعث کشته شدن ۱۰ تن از سرنشینان آن کشتی شد.

 

این حادثه به قطع روابط دیپلماتیک ترکیه و اسرائیل منجر شد؛ روابطی که البته ۶ سال بعد ترمیم شد.

ایرنا

رونن برگمن، روزنامه‌نگار اسرائیلی؛ “برخیزید و پیش از آنان، بکشید”

رونن برگمن، روزنامه‌نگار اسرائیلی در کتاب جدید خود به نام “برخیزید و پیش از آنان، بکشید” به بررسی عملیات موساد از زمان تاسیس تا کنون پرداخته و با استفاده از اسناد فاش شده و مصاحبه‌هایی که خود صورت داده، به افشای بی تفاوتی‌های اسرائیل در قبال تلفات غیرنظامیان پرداخته است.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, خاورمیانه, سوئد, فلسطین, کتاب, لبنان, نروژ

«نتانیاهو» بار دیگر به اتهام فساد مالی مورد بازجویی قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فلسطین الیوم، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل بار دیگر توسط پلیس این رژیم به دلیل دست داشتن در پرنده فساد مالی، مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.

ادامه

اسراییل, جهان, فساد, فلسطین, قضایی