مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

اسرائیل برای اولین بار اذعان کرد که جرأت حمله هوایی به خاک سوریه را ندارد

روزنامه رای الیوم در گزارشی نوشت: کاسینا سویتلووا عضو کمیته سیاسیت خارجی و دفاع کنیست (مجلس) اسرائیل گفت که جنگنده های اسرائیلی از زمان تحویل سامانه دفاع موشکی “اس ۳۰۰” به سوریه پروازهای رزمی جدیدی به سمت خاک سوریه انجام نداده‌اند.

 

این اظهارات از آن جهت بسیار با اهمیت است که ادعاهای سابق اسرائیل در این زمینه را رد می‌کند. اسرائیل پیشتر به طور تلویحی ادعا کرده بود که بعد از تحویل این سامانه ها نیز بر فراز عمق خاک سوریه پرواز کرده است.

 

این روزنامه افزود: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل – که چندین بار درخواست سفر به مسکو برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به منظور مهار بحران مربوط به سرنگونی هواپیمای روس در نزدیک پایگاه هوایی حمیمم در استان لاذقیه سوریه مطرح کرد و این درخواست با مخالفت روبرو شد- چندین بار تلاش کرد تا القا کند که اسرائیل قادر است تا این موشک ها را که معادلات راهبردی در منطقه را تغییر داد، منهدم کند. او این اطلاعات را درز داد که جنگنده های آمریکایی “اف ۳۵” قادر به ادامه حملات هوایی خود بدون رهگیری شدن هستند. این درحالی است که آمریکا این جنگنده ها را (اخیرا) به خاطر وجود یک نقص فنی خطرناک از خدمت خارج کرد.

 

روزنامه رای الیوم تاکید کرد: چیزی که نتانیاهو نمی‌تواند درک کند این است که نمی‌توان پوتین را فریب داد. پوتین اساسا از دوستی با نتانیاهو خرسند نیست، زیرا این دوستی یکطرفه و هزینه بر است و بعید نیست که سرنگونی هواپیمای روس را فرصت طلایی برای خلاص شدن از این دوست و پیامدهای آن یافت؛ به ویژه بعد از اینکه نتانیاهو همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و با بمباران مواضعی در سوریه در چند کیلومتری پایگاه حمیمیم به روس‌ها اهانت کرد و باعث سرنگونی هواپیمای یاد شده شد که در آن شماری از کارشناسان نخبه روس حضور داشتند.

 

این روزنامه افزود: نتانیاهو که هواپیماهایش بیش از ۲۰۰ حمله در عمق خاک سوریه انجام دادند، جرات تکرار این تجاوزگری را ندارد، زیرا خوب می‌داند که پاسخ مشترک سوریه و روسیه تکان دهنده خواهد بود و شاید به سرنگونی کابینه‌اش نیز منجر شود. لذا از یک سو سکوت پیشه کرده و از سوی دیگر گزینه‌ای هم ندارد.

 

رای الیوم نوشت: سوریه از ویرانی‌های این جنگ با قدرت و تجربه بیشتری خارجی می‌شود، زیرا هفت سال دربرابر توطئه‌ها پایداری کرد. توطئه هایی که در پس پرده آن قدرت های بزرگ و منطقه‌ای و در صدر آن اسرائیل قرار داشتند و فکر می‌کردند که موفقیت آن تضمین شده است.

 

این روزنامه در پایان تاکید کرد: نتانیاهو بار دیگر دستکم در آینده نزدیک جرات حمله به سوریه را نخواهد داشت، زیرا می‌داند که پاسخ به آن آماده و این بار گزنده خواهد بود.
تسنیم

حملات جنگنده‌های ائتلاف آمریکا با بمب فسفر به دیر الزور

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا در حمله خود به منطقه الشعفه در حومه دیر الزور سوریه دست کم جان سه کودک را گرفته و این جنگنده‌ها همچنین منطقه هجین را با بمب‌های فسفر سفید بمباران کردند.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

مسکو: عملیات نظامی اسراییل در سوریه عبور از خطوط قرمز روسیه است

روسیه با ارسال نامه ای به مقامات اسراییل به صراحت اعلام کرد که نیروی هوایی این رژیم همچنان حق پرواز در حریم آسمان سوریه را ندارد و روسیه انجام هرگونه عملیات نظامی توسط اسراییل را در سوریه به مثابه عبور از خطوط قرمز خود تلقی می کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, روسیه, سوریه, شرق اروپا, شمال غرب آسیا

خشم جبهه النصره از درز کردن اطلاعات حمله شیمیایی به ادلب

منابع محلی در استان ادلب گزارش دادند که سرکردگان جبهه النصره به‌همراه تشکیلات تروریستی «جبیش العزه» بعد از یک نشست در شهر خان شیخون واقع در جنوب ادلب توافق کردند تا یک کمیته تحقیقاتی تشکیل داده و به چگونگی درز اطلاعات مربوط به اقدام این تروریستها برای حمله شیمیایی در ادلب دست یابند.

ادامه

تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا