نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

استیو بنن، مشاور سابق ترامپ به اتهام کلاهبرداری بازداشت شد

استیو بنن، مشاور سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به اتهام کلاهبرداری در کمپین جمع‌آوری کمک مالی برای ساخت دیوار مرزی آمریکا و مکزیک، بازداشت شد.

 

به گزارش ایسنا، وزارت دادگستری آمریکا گفته که بنن به همراه سه نفر دیگر برایان کولفاج، اندرو بادولاتو و تیموتی شی، صدها هزار نفر از کمک‌کنندگان به کمپین “ما دیوار می‌سازیم” را با این ادعا که تمامی پول‌های جمع‌آوری شده صرف ساخت دیوار مرزی می‌شود، فریب داده‌اند.

 

این کمپین ۲۵ میلیون دلار جمع‌ کرده بود.

 

به گفته وزارت دادگستری، بنن بیش از یک میلیون دلار از طریق یک سازمان غیرانتفاعی که تحت کنترل او بود، دریافت کرده که دست کم بخشی از این پول صرف هزینه‌های شخصی او شده است.

 

او روز پنجشنبه در برابر قاضی حاضر شد و گفت اتهامات را رد می‌کند.

 

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، برایان کولفاژ، موسس کمپین “ما دیوار می‌سازیم” هم مخفیانه ۳۵۰ هزار دلار برای امور شخصی خود استفاده کرده است.

 

هر چهار متهم این پرونده به کلاهبرداری و پولشویی متهم شده‌اند که مجازات هر یک از این اتهامات حداکثر ۲۰ سال زندان است.

 

بنن، یک ملی‌گرای دست راستی است که پیش از آن که به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ بپیوندد، وبسایت راست افراطی بریتبارت را می‌گرداند.

 

او زمانی استراتژیست ارشد دونالد ترامپ بود و نقش بسیار مهمی در پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری داشت.

 

بسیاری استیو بنن را ملی‌گرایی افراطی که خود را حامی گروه‌های راست معرفی کرده بود می‌شناسند؛ گروه‌هایی چون نئونازی‌ها یا کوکلاکس‌کلان‌ها که به علت عقاید یهودی‌ستیزانه و اعتقاد به برتری‌ نژاد سفید، مطرود اکثریت جامعه آمریکا هستند.

 

بنن‌های قدیس نما منافع آمریکا را به حراج می‌گذارند

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ او که یکی از افراد نژادپرست‌های جناح راست افراطی‌ست و از فسیل‌های عقائد جنگ سرد محسوب می‌شود، همیشه شعار میداد که از سیاست رهبران آمریکا برای ساخت دیوار مرزی حمایت می‌کند، ولی در پس پرده پول‌های جمع شده را به جیب خود میزد. این رویداد به طرز مضحکی ثابت میکند که قلیلی از سیاست‌بازان ضد چین آمریکا چه اهداف زشتی از شعارها و اقدامات خود دارند. آنها با اختلاس و دزدی منافع کشور و مردم خود، تنها به اهداف و جاه طلبیهای خود فکر میکنند.

 

این افراد با ذهنی سرشار از عقائد جنگ سرد، مشغول تحریک به رویارویی در سراسر جهان هستند و اصولاً منافع آمریکا اهمیتی برایشان ندارد. آنها با سرگرم کردن مردم به بازی چین ستیزی و تحریک به خصومت و دشمنی، تنها به منافع و اهداف خود فکر می‌کنند. سیاست چین ستیزی دولت آمریکا را اگر چنین افرادی تنظیم کرده باشند، روشن است که به بهای سنگین رفاه همه مردم آمریکا و کلیت آمریکا تمام خواهد شد.

 

مقامات ارشد چین همیشه تاکید می‌کنند که روابط چین و آمریکا نه تنها به سود مردم دو کشور، بلکه به سود صلح، ثبات و توسعه جهان است. آن‌ها خاطر نشان می‌کنند که حفاظت از روابط دو کشور و پایداری آن، همانقدر که به صداقت چین، به صداقت آمریکا هم نیاز دارد. این مقامات هشدار می‌دهند که شمار اندکی از سیاست‌بازان آمریکا هرگز نباید اجازه داشته باشند روابط چین و آمریکا را به خاطر منافع خود، به وضعیت بسیار خطرناکی برسانند.

 

اکنون با بازداشت‌شدن بنن، آن گروه از سیاستبازان آمریکا که در خلاف جهت تاریخ حرکت می‌کنند، باید بیدار شوند؛ و اگر کورکورانه به مسیر اشتباه خود ادامه دهند، زنگ مرگ سیاسی برای آن‌ها هم به صدا در خواهد آمد.

دست‌اندازی انگلیس به ذخایر منابع کشورها اولین بار نیست

معاون دبیر شورای امنیت روسیه با انتقاد از اقدام دولت بریتانیا در مصادره ذخایر طلای ونزوئلا در بحبوحه نیاز شدید این کشور به این منابع در مسیر مبارزه با شیوع ویروس کرونا، اقدام دادگاه عالی انگلیس در به رسمیت شناختن رهبر مخالفان را غیرقانونی دانست.

ادامه

امریکای لاتین, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, عراق, فساد, لیبی, ونزوئلا

پشت پرده ۲۷ قرارداد نفتی / ۷۵ درصد درآمد در جیب بخش خصوصی

۲۷ قرارداد افزایش تولید نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب به دلیل چالش‌های موجود دستخوش تغییراتی شده است که این تغییرات در صورت اصلاح نشدن می‌تواند آسیب جدی به ساختار صنعت نفت وارد کند.

ادامه

اقتصادی, ایران, فساد, گزارش

فعالیت بی وقفه قاچاقچیان؛ تقسیم لاشه جنگل‌های شمال ایران

حسین روایتی از جنگل برایمان می‌گوید که در عین ناباوری باید شنید؛ می‌گوید قاچاقچی چوب به راحتی از نیمه های شب به جنگل زده و هنوز پس از ۲۰ ساعت برنگشته، انگار دل ندارد ببیند در جنگلهای هیرکانی درختی سرپا باقی مانده، باید مطمئن شود همه درختان ۱۰۰ ساله تا یک میلیون ساله قطع شده‌اند.

ادامه

ایران, خبر, فساد, محیط زیست

سونامی قریب الوقوع بیکاری و فقر فراگیر و اهمیت «اقتصاد مردمی»

همان‌طور که پیش‌بینی شده بود، و برخلاف دروغ‌گویی و خوش‌خیالی‌های سران “نظام” اسلامی، همه‌گیری کرونا و تلفات جانی آن در کشور ما در شش ماه گذشته نه‌فقط کاهش پیدا نکرده، بلکه گسترده‌تر و ‌غیرقابل‌مهار ‌شده است.

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, امریکا, انگلستان, ایران, حقوق بشر, سرمایه‌داری, فساد, فقر, مقاله