هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

استقرار گسترده نیرو در اطراف «الباب»/ پاکسازی ۸۰ درصد از صحرا از لوث داعش

استقرار گسترده نیروهای ارتش سوریه در اطراف شهر «الباب» تحت کنترل شبه‌نظامیان ترکیه و پاکسازی هشتاد درصد از صحرای سوریه از لوث تکفیری‌ها و سرقت نفت سوریه توسط شبه‌نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا از مهمترین اخبار سوریه است.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، منابع محلی سوری طی سه روز گذشته نیروهای زیادی به اطراف شهر «تادف» در اطراف شهر الباب در حومه شمال شرقی حلب، اعزام کرده‌اند.

 

این منابع بیان کردند: اعزام این نیروها نگرانی ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن را به‌دنبال داشته است.

 

منابع در شهر الباب اعلام کردند: ساکنان این شهر خواستار ورود ارتش سوریه و پاکسازی این شهر از نیروهای ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آنکارا هستند.

 

این منابع ابراز کردند: اوضاع امنیتی الباب در آستانه فروپاشی است و علاوه بر درگیری شبه‌نظامیان برای نفوذ، آنها به ساکنان تعدی می‌کنند و ساکنان توان مقابله با انفجارهایی را که به کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان منجر شده است ندارند.

 

منابع محلی از اطلاعیه‌های پخش‌شده در این شهر که خواستار دخالت ارتش سوریه برای بیرون راندن اشغالگران ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آنهاست، خبر دادند و این‌که الباب بخشی از سوریه است.

 

حملات تروریست‌ها به مواضع ارتش سوریه در حومه حماه و ادلب

 

منابع سوری از حملات تروریست‌ها به مواضع ارتش سوریه در «سهل الغاب» در شمال غربی حماه و نیز حومه جنوبی ادلب خبر دادند.

 

این منابع خاطرنشان کردند: ارتش سوریه به این حملات پاسخ داد و مواضع تروریست‌ها را در «سهل الغاب»، «الفطیره» و «سفوهن» و اطراف «الباره» و «فلیفل» در حومه جنوبی ادلب زیر آتش سنگین قرار داد.

 

پاکسازی ۸۰درصد از «البادیه الشرقیه» از لوث داعش

 

«نزار الخضر» رئیس کمیته امنیتی و نظامی در استان دیرالزور و فرمانده لشکر ۱۷ ارتش سوریه اعلام کرد: ارتش سوریه و نیروی هوایی موفق به پاکسازی هشتاد درصد از «البادیه الشرقیه» از لوث داعشی‌ها شدند.

 

وی با اشاره به حملات هوایی گسترده و عملیات جست‌وجوی مداوم ارتش سوریه در منطقه «البادیه» از تلفات و خسارات سنگینی که به تکفیری‌ها وارد شده است، خبر داد.

 

وی که از منطقه عملیاتی که علیه داعش در البادیه در جریان است، سخن می‌گفت، افزود: مواضع داعش در مناطق صحرایی منهدم شده است. ۶ انبار سلاح و مهمات و مراکز لجستیک داعش نابود شده است.

 

رئیس کمیته امنیتی و نظامی دیرالزور درباره اوضاع کلی شرقی و وضعیت راه‌ها، اعلام کرد: می‌توان گفت که حدود ۸۰ درصد البادیه پاکسازی شده و راه‌ها صددرصد امن شده است.

 

وی درباره اینکه آیا امکان غلبه بر همه شبکه‌های داعشی در آینده نزدیک وجود دارد، هم گفت: قطعاً. اشغالگران آمریکایی مانع از تلاش‌های ارتش سوریه برای غلبه بر بازمانده‌های داعش می‌شود. اشغالگران آمریکایی در مناطق تحت اشغال خود از هیچ کمک تسلیحاتی و ارتباطاتی به داعش دریغ نمی‌کنند.

 

وی افزود: پس از عملیات ارتش سوریه برای غلبه بر داعشی‌ها بر شدت حمایت اشغالگران آمریکایی هم افزوده شده است.

 

نزار الخضر تأکید کرد: اشغالگران آمریکایی داعشی‌ها را از زندان‌های الحسکه به صحرا منتقل می‌کنند.

 

یادآور می‌شود که نظامیان آمریکایی در منطقه «التنف» واقع در دورترین نقطه شرقی حمص در مرز سوریه، عراق و اردن حضور دارند و پایگاه غیرقانونی در آن احداث کرده‌اند.

 

۱۳۰ حمله جنگنده‌های روسی به مواضع داعش

 

در حملات جنگنده‌های روسی به مواضع تروریست‌های داعش در مناطق میان استان‌های حمص و دیرالزور در البادیه الشرقیه و در نزدیکی مرز با عراق، داعشی‌ها متحمل تلفات سنگین شدند.

 

منابع سوری از ۱۳۰ حمله هوایی جنگنده‌های روسی طی ۲۴ ساعت گذشته به مواضع تروریست‌ها در مناطق صحرایی در شرق «حمص» و «حماه» و «دیرالزور» و هلاکت ۲۱ داعشی خبر دادند و اینکه نیمی از آنها در شرق دیرالزور به هلاکت رسیده‌اند.

 

این منابع از هلاکت ۷۵۰ داعشی از مارس ۲۰۱۹ تاکنون در «البادیه الشرقیه» خبر دادند.

 

شبه نظامیان آمریکایی منابع سوری را به یغما می‌برند

 

«غسان حلیم خلیل» استاندار الحسکه اعلام کرد: شبه نظامیان قسد به شیوه‌های مختلف و با حمایت آمریکا قریب به ۱۵۰ میلیون دلار در ماه از درآمدهای نفتی سوریه را می‌دزدند.

 

وی افزود: شبه‌نظامیان قسد با حمایت اشغالگران آمریکایی قریب به ۱۴۰ هزار بشکه در روز از میادین نفتی تحت کنترل خود در الحسکه غارت می‌کنند.

 

درباره مقصد این نفت دزدیده‌شده هم استاندار الحسکه گفت: اطلاعات حاکی از انبارهایی در منطقه «طرامیش» در نزدیکی رود دجله در شهر «المالکیه» در حومه الحسکه، حکایت دارد. نفت به‌سمت عراق قاچاق می‌شود.

 

وی افزود: تانکرهای زیادی روزانه از طریق گذرگاه غیرقانونی «المحمودیه» به‌سمت عراق می‌روند.

 

سرتیپ خلیل تأکید کرد: مقادیر دیگر از نفت وارد مناطق تحت کنترل تروریست‌ها می‌شود.

 

یادآور می‌شود که سوریه که در سال ۲۰۱۰ قریب به ۳۶۰ هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کند و صادرکننده نفت بود، امروز به‌سبب چنبره انداختن شبه‌نظامیان قسد بر نفت با حمایت آمریکا و ممانعت از فروش نفت سوریه بر اساس قانون «سزار» که هدفش گرسنه نگه‌داشتن ملت سوریه است؛ به واردکننده نفت تبدیل شده است و به‌سبب اقدامات ظالمانه غرب در تأمین آن با دشواری روبه‌رو است.

تدارک تروریست‌ها برای حمله شیمیایی ساختگی در ادلب

نایب رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد که تروریست‌های تکفیری در سوریه قصد دارند با شبیه سازی حمله شیمیایی در این شهر مقامات نظام سوریه را به ارتکاب آن متهم کنند.

ادامه

تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

ساندی تایمز: رفع تحریم‌های ایران در راه است

هفته‌نامه ساندی تایمز روز یکشنبه در گزارشی نوشت که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد تا با آسان کردن تحریم‌ها، برجام را احیا و به مسیر اصلی برگرداند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, تحریم, جهان, عربستان سعودی, مذاکرات اتمی