روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار گردان تانک‌های آمریکایی در مرز لیتوانی و بلاروس/ اعزام نیروهای هوابُرد روسیه به بلاروس

وزیر دفاع بلاروس از استقرار گردان تانک‌های آمریکایی در مرز این کشور با لیتوانی ابراز نگرانی کرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المصدر نیوز، ویکتور خرنین، وزیر دفاع بلاروس، دیروز شنبه اعلام کرد یک گردان تانک آمریکایی در حال انتقال به یک محل آموزش نظامی لیتوانیایی است که فقط ۱۵ کیلومتر (۹.۳ مایل) از مرز با بلاروس فاصله دارد.

 

خرنین با حضور در در شبکه تلویزیونی CTV بلاروس گفت: حرکت نیرو‌های ناتو در سرزمین‌های مجاور ما و در چارچوب عملیات پیشرفته و رو به جلو در حال انجام است. گردان دوم گروهان ۶۹ زره پوش در حال آموزش در محل تمرین پابراد [در لیتوانی] که در ۱۵ کیلومتری مرز ما قرار دارد، هستند.

 

وزیر دفاع بلاروس اظهار کرد پیش از این نیرو‌های خارجی در نزدیکی مرز بلاروس مستقر بودند. اما با افزایش تعداد نیرو‌ها و تجهیزات نظامی، نگرانی‌ها در مینسک افزایش یافته است.

 

خرنین افزود: این واقعیت که حدود ۵۰۰ سرباز، ۲۹ تانک و ۴۳ وسیله نقلیه جنگی در نزدیکی مرز ما مستقر می‌شوند را نمی‌توان نادیده گرفت.

 

وی همچنین از افزایش شمار پرواز‌های شناسایی آمریکا در مرز بلاروس خبر داد.

 

پیشتر اعلام شد وزیران اتحادیه اروپا در حمایت از اعتراضات علیه حکومت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در حال بررسی تحریم‌ها علیه مقامات بلندپایه این کشور به دنبال انتخابات نهم اوت هستند که بنا بر اعلام غرب با تقلب همراه بود.

 

استفان بیگن، معاون وزیر خارجه آمریکا نیز روز جمعه گفت فهرست مقامات بلاروس که مشمول تحریم‌های آمریکا می‌شوند، به زودی اعلام خواهد شد.

 

به دنبال انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، اعتراضات گسترده مخالفان در سراسر این کشور به راه افتاد. در حالی که مقامات انتخابات اعلام کردند الکساندر لوکاشنکو با ۸۰ درصد آرا در این انتخابات به پیروزی رسیده است معترضان معتقدند که تقلب در این انتخابات صورت گرفته و رقیب اصلی لوکاشنکو یعنی «سوتلانا تیخانوفسکایا» پیروز این انتخابات است. غربی‌ها از جمله آمریکا، اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر در چارچوب مواضع مداخله‌جویانه خود، انتخابات بلاروس را به رسمیت نشناخته‌اند.

 

نیروهای هوابُرد روسیه به بلاروس اعزام می‌شوند

 

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای هوابُرد روسیه برای شرکت در تمرینات نظامی مشترک به بلاروس اعزام می‌شوند.

 

به گزرش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد نیروهای هوابُرد این کشور از ۱۴ تا ۲۵ سپتامبر (۲۴ شهریور تا ۴ مهر) در تمرینات نظامی در بلاروس شرکت خواهند کرد.

 

بر اساس اعلام این خبرگزاری، در بیانیه صادره از سوی دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: مطابق با برنامه رویدادهای بین‌المللی سال ۲۰۲۰، تمرین برنامه‌ریزی شده مشترک تاکتیکی بلاروس و روسیه موسوم به «برادری اسلاوی» که از سال ۲۰۱۵ هر ساله برگزار شد، از ۱۴ تا ۲۵ سپتامبر در منطقه آموزشی برستسکی در بلاروس برگزار خواهد شد.

 

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه در این باره اضافه کرد که چتربازان ۲ کشور حین انجام وظایف نظامی، تعامل با یکدیگر را نیز تمرین خواهند کرد.

جنگ فناوری ایالات متحده بر ضد چین، و میدان جنگ نسل پنجم

جنگ ایالات متحده با چین در زمینهٔ  فناوری همچنان ادامه دارد. این کشور (ایالات متحده) سیستم‌های ارتباطات الکترونیکی ودیجیتالی‌اش را از دسترسی به فناوری مورد نیاز خود باز می‌دارد و اجازهٔ استفاده از تجهیزات چینی را در این مورد به آن‌ها نمی‌دهد. 

ادامه

امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, سوئد, فنلاند, کره جنوبی

وزیر خارجه چین در اروپا با هدف مقابله با جنگ سرد آمریکا

سفر «وانگ یی» وزیر خارجه چین به برخی از کشورهای اروپایی در شرایطی صورت گرفته است که آمریکا درحال پیشبرد اقداماتی با ذهنیت جنگ سرد علیه پکن است و تلاش می‌کند صدماتی به وجهه بین‌المللی چین وارد کند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایتالیا, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, فرانسه, هلند

قدرتمندترین کشتی جنگی جهان از نگاه فوربس و رزمایش روسیه در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه + فیلم

فوربس در گزارشی رزم‌ ناو “ادمیرال ناخیموف” را قدرتمندترین کشتی جنگی جهان معرفی نمود.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, خبر, روسیه, شمال اروپا, ویدیو