عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

استقرار موشک‌های روسیه بیخ گوش آمریکا

گزارش‌ها نشان می‌دهد که روسیه در حال استقرار موشک‌های کروز دریاپایه خود در نزدیکی سواحل آمریکاست.

 

روسیه در حال استقرار موشک‌های کروز دوربرد و دقیق خود در غرب اقیانوس اطلس است، مسئله‌ای که به گفته مقامات نظامی آمریکا این امکان را به مسکو می‌دهد تا واشنگتن و دیگر شهرهای سواحل شرقی آمریکا را با استفاده از تسلیحات متعارف و هسته‌ای هدف قرار دهد.

 

براساس این گزارش، روسیه در حال استقرار موشک‌های تهاجمی کروز موسوم به کالیبر روی کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌های خود است؛ کشتی‌ها و زیردریایی‌هایی که روسیه قصد دارد آن‌ها را عازم مأموریت در آب‌های اقیانوس اطلس و در نزدیکی ایالات متحده کند.

 

انتظار می‌رود که موشک‌های کروز جدید دریاپایه کالیبر در ماه‌های آتی به صورت کامل مستقر شوند.

 

این در حالی است که نسخه زمین‌پایه موشک‌های کالیبر پیشتر در سال ۲۰۱۵ در جریان نبردها علیه تروریست‌ها در سوریه مورد استفاده قرار گرفته بودند.

 

روسیه اعلام کرده است که در جریان این نبردها علیه تروریست‌ها در سوریه، بیش از ۱۰۰ حمله با استفاده از موشک‌های کالیبر انجام شده است.

 

تقابل ناوهای روسیه و آمریکا در دریای سیاه

 

تقابل روسیه و آمریکا به دریای سیاه کشیده شده است و ناو روسی پیتلیوی از امروز ناو حامل تفنگداران دریایی آمریکا را که به تازگی و برای حمایت آبی از اوکراین وارد دریای سیاه شده، تحت نظر گرفته است.

 

ناو فورت مک هنری آمریکا حامل تفنگداران دریایی این کشور از دیروز وارد دریای سیاه شده است و براساس گزارش رسانه های روسیه ناو پیتلیوی وظیفه تحت نظر داشتن این مهمان ناخوانده را برعهده گرفته است.

 

وزارت دفاع روسیه نیز گزارش داده است که ناو آمریکایی هم اکنون در بندر کنستانتسا رومانی قرار دارد.

 

دیروز رسانه های غربی گزارش داده بودند که ناو فورت مک هنری با ۵۰۰ تفنگدار آمریکا راهی دریای سیاه شده است.

 

این ناو جزو واحدهای ضربتی نیروی دریایی آمریکاست و می‌تواند پنج ناوچه کوچک ویژه انتقال تفنگداران دریایی و تجهیزات آنها ازجمله نفربرهای زرهی را به ساحل حمل کند.

 

گفتنی است دریای سیاه یکی از راهبردی ترین پهنه های آبی جهان است که از تنگه بسفر و دریای مرمره با دریای مدیترانه و از تنگه کرچ با دریای آزوف پیوستگی دارد.

 

علاوه بر روسیه به عنوان یکی از کشورهای حاشیه این پهنه آبی، آمریکا و اعضای ناتو از طریق دیگر کشورهای ساحلی دریای سیاه یعنی ترکیه، رومانی، بلغارستان، اوکراین، و گرجستان حضور مستقیم نظامی در این دریا دارند و بدنبال تقویت پایگاه های نظامی خود هستند.

 

آمریکایی‌ها و اعضای ناتو افزون بر گسترش فعالیت‌های نظامی در شرق اروپا و انجام پروازهای جاسوسی نزدیک مرزهای روسیه در محدوده دریای بالتیک به نفوذ نظامی در کشورهای لتونی، استونی، لیتوان، و مولداوی نیز چشم دوخته‌اند.

 

تغییر حکومت در اوکراین و به قدرت رسیدن غربگراها در کییف (سال ۲۰۱۴) و افزایش تنش میان روسیه و اوکراین باعث شده تا دریای سیاه هم به عرصه رویارویی آمریکا و روسیه تبدیل شود.
ایلنا

آتلانتیک؛ ترس از نفوذ چین، آمریکا را مجبور به خروج از سوریه کرد

مجله آتلانتیک نوشت، آمریکا به این دلیل تصمیم به خروج از سوریه و افغانستان گرفت که شدیداً نسبت به گسترش نفوذ چین در منطقه آسیا اقیانوسیه نگران بود.

ادامه

افغانستان, امریکا, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, سوریه, شرق آسیا, عراق

توسعه طلبی انگلیس بیخ گوش چین

برنامه ریزی انگلیس برای ساخت یک پایگاه دریایی در آسیای جنوب شرقی، جایی که همواره محل تنش چین، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی بوده است باعث بروز نگرانی هایی در میان کشورهای منطقه از جمله چین شده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

فراخوان رهبر چین: ارتش چین آماده نبرد باشد/ آمریکا موشک‌هایش را برای مقابله با چین در ژاپن آرایش می‌دهد

‘شی جین پینگ’ روز شنبه در نشست کاری کمیسیون مرکزی نظامی چین در پکن با اشاره به شرایط خاص چین تاکید کرد نیروهای مسلح باید برای جنگ و یک مبارزه جامع نظامی از نقطه شروع جدید آماده شوند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, رویارویی نظامی, ژاپن, شرق آسیا

۲۰۱۹، سال تنش نظامی چین و آمریکا

کارشناسان معتقدند رویارویی آمریکا با چین در دریای چین شرقی و ادعای مالکیت واشنگتن بر دریای چین جنوبی، تهدید شماره یک جهان در سال ۲۰۱۹ است تهدیدی که موجب شده است تا ارتش چین به عنوان دومین قدرت بزرگ نظامی جهان، از سال ها پیش خود را برای مقابله با آن آماده کند.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا